Czy wiesz, że Facebook to doskonałe narzędzie biznesowe? Firmowy profil oferuje cały wachlarz opcji, które pomogą Ci wypromować Twój biznes w sieci! Coraz więcej marek, oprócz strony internetowej, posiada profesjonalną stronę na Facebooku – dzięki czemu zyskują podwójnie. Poznaj wszystkie zalety posiadania fanpage’a!
Lepsza widoczność w sieci
Klienci często szukają usług nie tylko w Google, ale również na Facebooku. Nic dziwnego! Wyszukiwarka portalu przeszukuje go pod kątem słów kluczowych, nazw firm, imion i nazwisk powiązanych z postami. Szukanie produktów oraz usług na Facebooku to dla potencjalnych odbiorców bardzo wygodna opcja. Dlaczego? Ze względu na fakt, że jeśli znajdą to, czego szukają, mogą od razu wejść w bezpośrednią interakcję z firmą – wysłać wiadomość, napisać komentarz lub dodać produkt z posta do swojej kolekcji.
Precyzyjna reklama
System reklamowy Facebooka oferuje bardzo szczegółowe opcje targetowania reklam. Wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, dane demograficzne, zachowania cyfrowe – to tylko niektóre z opcji, według których możesz podzielić swoje grupy docelowe. Dzięki temu masz pewność, że swoje produkty i usługi promujesz wśród odpowiednich osób.
Działania wizerunkowe
Firmowy fanpage to nie tylko tablica ogłoszeń. To miejsce dialogu z klientami, partnerami biznesowymi, a nawet z konkurencją. Dobrze rozegrane dyskusje na ważne tematy dla Twoich potencjalnych odbiorców mogą wpłynąć na ocieplenie wizerunku marki. Strona na Facebooku daje również możliwość prowadzenia skutecznych działań z zakresu PR.
Biuro Obsługi Klienta
Profil na Facebooku umożliwia kilka opcji kontaktu – wiadomości prywatne, komentarze lub rozmowę telefoniczną, uruchamianą za pomocą jednego kliknięcia (jeśli właściciel fanpage’a decyduje się podać numer kontaktowy w zakładce informacje). Rozwiązania te są wygodne nie tylko dla klientów, ale również dla właściciela. Wszystkie wiadomości (zarówno prywatne, jak i dotyczące postów) zbierane są w jednej skrzynce. Można nadawać im priorytety, dodatkowe opisy, a załatwione sprawy zamykać.
Badanie potrzeb klientów
Możesz pytać swoich fanów o opinie poprzez posty, ankiety i wydarzenia na Facebooku. Poznasz ich potrzeby, dzięki czemu Twoje przyszłe działania marketingowe czy strategie produktowe będą bardziej skuteczne.
To tylko 5 z wielu zalet firmowej strony na Facebooku. Jednak, aby fanpage zaczął przynosić realne zyski, należy prowadzić go regularnie, dbać o jakość publikowanych treści, ale przede wszystkim mieć strategię – o planowaniu strategii w social media możecie przeczytać w naszym poprzednim wpisie.
Jeśli czujesz, że prowadzenie firmowego profilu Cię przerasta – możemy zrobić to za Ciebie! Skontaktuj się z naszymi specjalistami od Social Media lub zajrzyj na stronę: altemedia.pl/media-spolecznosciowe.