Marketing internetowy, to nie tylko pozycjonowanie, Google AdWords i marketing szeptany. Wielokrotnie podkreślaliśmy na naszym blogu mnogość narzędzi, które możemy wykorzystać w budowaniu pozytywnego wizerunku i pozyskiwaniu nowych klientów dla naszego biznesu. Największy wybór oferuje nam Google, który cały czas poszerza zakres możliwości reklamowych PPC (Pay Per Click). Tym razem kilka słów o Reklamach Sponsorowanych Gmail, które oferują nam niesamowite możliwości selekcji użytkowników.
Gmail Sponsored Promotions, to innowacyjny i maksymalnie angażujący użytkownika format reklam – sam Google tak się reklamuje 🙂 W końcu kto z nas nie ma aktywnego konta tej poczty? Fakt, że adres w usłudze gmail.com pozwala nam na obsługę wielu innych kont i narzędzi należących do giganta z Mountain View. Sam Google dokłada wszelkich starań, aby za pomocą jednego konta obsługiwać narzędzia: analityczne, organizacyjne, informacyjne, rozrywkowe, czy społeczności. Jednym słowem liczba użytkowników gmail stale rośnie, a tym samym zakres naszych możliwości reklamowych.
Reklama gmail rozliczna jest dokładnie tak samo jak inne formy promocji AdWords – płacimy tylko za kliknięcie w reklamę! Dodatkowo płacimy tylko raz za jednego użytkownika.
Użytkownik skrzynki odbiorczej może zobaczyć nasze reklamy z prawej strony okna gmail oraz w zakładce Oferty (wcześniejsza zmiana interfejsu nie była przypadkowa 🙂 ). Wyświetlić możemy mu zarówno obrazkowy baner, jak i filmik promocyjny – co jak pokazuje nasze doświadczenie, najlepiej wspomaga zaangażowanie potencjalnego klienta. Pozostają do wykorzystania także urządzenia mobilne, które z reklamami sponsorowanymi radzą sobie równie dobrze, jak wersje desktopowe.
2/3 aktywnych użytkowników Gmailia regularnie odwiedza swoje konto na komórce lub tablecie.
Źródło: Materiały Google 2014
Teraz kilka słów o wyborze osób, którym chcemy wyświetlać reklamy w Gmail. Ta forma promocji pozwala nam poznać dokładnie preferencje osoby, a nie plików cookie. Wypełniając formularz przy rejestracji konta podajemy informacje, które później reklamodawca może wykorzystać w wyborze grupy docelowej. Podniesie się pewnie wiele głosów na temat udostępniania naszych danych. Na to jednak decydujemy się akceptując regulamin.
Naszą reklamę możemy skierować do osób:
- W konkretnym wieku.
- Posługujących się danym językiem.
- W dokładnej lokalizacji (kraj, województwo, miasto).
- Wykonujących konkretny zawód.
- Interesujących się określoną tematyka branżową.
- Mających określoną historię zakupów!
- Korzystających z konkretnych urządzeń.
- Wpisujących wybrane przez nas słowa kluczowe w treści e-mail.
- Odwiedzających konkretne domeny, czyli miejsca docelowe.
Gmail to doskonałe narzędzie dla reklamodawców, którzy chcą wyciągnąć jeszcze więcej ze swoich działań marketingowych. Same linki sponsorowane są tylko małą częścią tego co możemy osiągnąć w sieci. Trzeba jednak pamiętać, że Gmail Sponsored Promotions mają swój próg budżetu dziennego, który musimy spełnić. Warto jednak pomyśleć o wsparciu sprzedaży w sieci, szczególnie w tak gorącym okresie przedświątecznym!