YouTube już od 12 lat umożliwia oglądanie i dzielenie się filmami. Przez ten czas przeszedł niemałą ewolucję. Dzisiaj możemy korzystać z YouTube nie tylko na komputerach, smartfonach i tabletach, ale także bezpośrednio na telewizorach, konsolach do gier czy nawet goglach VR. Ostatnia aktualizacja giganta była znacząca nie tylko ze względu na nowe logo, ale przede wszystkim przez nowe funkcje, które zostały wprowadzone do aplikacji mobilnej. Co się zmieniło?
Nowe logo YouTube – minimalizm
Najbardziej widoczną zmianą jest nowa identyfikacja wizualna. Po raz pierwszy od 12 lat logo zmieniło się aż w tak znaczący sposób. A wszystko po to, żeby współgrać z minimalistycznym layoutem.
Nowe, uproszczone logo ma być przede wszystkim funkcjonalne. Ten projekt lepiej sprawdzi się na urządzeniach o małych ekranach – wyświetlać się będzie tylko rozjaśniona ikonka YouTube.
Uproszczony layout YouTube – lepsza funkcjonalność
Layout strony również przeszedł lifting – w naszym odczuciu z pozytywnym skutkiem. Nowy wygląd jest stworzony w duchu Material Design. Sprawia, że platforma wygląda przejrzyście, a korzystanie z serwisu jest jeszcze bardziej intuicyjne. Dzięki tym zmianom jeszcze łatwiej skoncentrować się na wideo. Zupełnie nową i ciekawą funkcją jest możliwość ustawienia ciemnego tła, które sprawi, że przeglądanie serwisu w nocy stanie się bardziej komfortowe.
W aplikacjach mobilnych pojawiły się opcje dostępne dotąd tylko na desktopie – m.in. zmiana prędkości odtwarzania. Dodatkowym udogodnieniem jest opcja przewijania wideo o 10 sekund do przodu lub do tyłu poprzez podwójne dotknięcie z prawej lub lewej strony filmu. Również wideo w niestandardowych formatach będzie od teraz optymalnie wyświetlane – w poziomie, w pionie i w kwadracie.
Przyszłość YouTube i potencjał sprzedażowy serwisu
Nic dziwnego, że jego twórcy modyfikują YouTube tak, żeby stał się on jak najbardziej przyjazny użytkownikowi. Jest już niemalże pewne, że serwis ten kolejnemu pokoleniu zastąpi telewizję. Również z tym trendem rośnie potencjał sprzedażowy YouTube. Z badań wynika, że co trzeci reprezentant pokolenia Y decyduje się na zakup zaraz po obejrzeniu filmu online. Millenialsi polegają głównie na filmach produktowych i recenzjach wideo. Aż 67% użytkowników w wieku 20-35 twierdzi, że na YouTube znajdzie film na każdy temat. Większość z nich ma rację. Dotrzyj do nich za pomocą reklamy na YouTube.
Zmian jest wiele, ale całe szczęście misja wciąż pozostaje taka sama – oddanie głosu użytkownikom i pokazywanie im świata – niezależnie od tego gdzie są i z jakiego urządzenia korzystają. Czy może być lepiej? Według nas użytkownik już teraz jest na pierwszym miejscu. Ale YouTube nie zamierza na tym zakończyć pracy – w planach jest wprowadzenie opcji nawigacji za pomocą gestów.
Co sądzicie o tych modyfikacjach?
źródło: https://polska.googleblog.com/2017/08/nowy-wyglad-youtube-zaprojektowany-z.html