Zwiększ sprzedaż w swoim e-sklepie przed Świętami!

Czas ucieka, jesteśmy u progu najbardziej gorącego okresu zakupowego w roku. Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Boże Narodzenie i Nowy Rok. Kumulacja okazji do tego, aby wydać pieniądze. Kilka najbliższych tygodni, to czas wzmożonych zakupów – w tym roku, jak nigdy wcześniej również za pomocą urządzeń mobilnych. Sprawdź, jak możesz przyciągnąć do swojego sklepu internetowego klientów, którzy właśnie w tym momencie szukają Ciebie i Twoich produktów!

Czas na konkretne wskazówki!

Od kilku miesięcy sieć prześciga się w różnego rodzaju poradnikach, artykułach i infografikach, które dają nam wskazówki odpowiedniego przygotowania e-sklepu do Świąt. Mniej lub bardziej odkrywcze porady dotyczące dbania m.in. o politykę prywatności, jasność komunikatów związanych ze zwrotami i przygotowanie specjalnej oferty. Zakładam, że w chwili obecnej Twój sklep jest już do tego przygotowany. Zapewne zauważyłeś też wzmożony ruch w Google Analytics Twojej strony. Czy jednak jesteś zadowolony z liczby klientów, którzy postanowili dotychczas dokonać transakcji w Twoim sklepie?

 Ludzie szukają Twoich produktów, ale liczba transakcji w e-sklepie nie rośnie!?
Ludzie szukają Twoich produktów, ale liczba transakcji w e-sklepie nie rośnie!?

Fakt jest taki, że jesteśmy na ostatniej prostej przed Świętami. Biorąc pod uwagę uciekający czas, postaram się przedstawić Ci narzędzia które w elastyczny i szybki sposób pozwolą dotrzeć do klientów w odpowiednim momencie. Kiedy jest ten moment? Dokładnie wtedy kiedy oni mają potrzebę i szukają Twoich produktów. Nie będę pisała o pozycjonowaniu i budowaniu wizerunku Twojej firmy. Nie dlatego, że uważam to za mało ważne aspekty. Powód jest prosty – musimy działać szybko i wykorzystać przedświąteczny „szał zakupowy” dla zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie.

Jak pozyskać klienta w okresie przedświątecznym
(kiedy mamy mało czasu)

1. Remarketing z „duchem Świąt”

Jeżeli prowadzisz sprzedaż internetową zapewne zbierasz już bazę remarketingową swoich klientów. Użyteczny sposób przypominania o sobie. Jeżeli kampania jest odpowiednio prowadzona, to powinieneś zapamiętywać ruch Twoich „ciasteczek” nawet do 540 dni. Bezcelowe jest wrzucanie wszystkich odwiedzających Twoją stronę internetową do jednego worka. Bazując na danych w Google Analytics (GA) możesz wyselekcjonować grupę najbardziej zainteresowanych zakupami Twojej świątecznej oferty. Przygotuj dla nich specjalne banery, które będą spójne graficznie z Twoim sklepem i w jasny sposób zakomunikują, że masz to czego potrzebują użytkownicy.

2. Zakupy Google i dane o porzuconym koszyku

Google Merchant, to wspaniałe narzędzie które pozwala nam na przedstawienie oferty naszych produktów w formie zdjęć na stronie wyników wyszukiwania Google. Doskonale podnosi sprzedaż, głównie dlatego, że dobrze poprowadzona kampania może uzyskiwać bardzo niskie stawki za pojedyncze kliknięcie. Wiemy jednak, że klienci często nie podejmują decyzji o zakupie przy pierwszych odwiedzinach sklepu. Dlatego z pomocą przychodzą remarketingowe listy produktowe. Wykorzystując dane zbierane w GA możemy trafniej wyświetlać się klientom, którzy już wcześniej odwiedzili nasz sklep lub porzucili koszyk zakupowy – będzie nam łatwiej przekonać ich do zakupu.

3. Wykorzystaj swoją bazę email do reklam AdWords

Nowość na rynku reklamowych i krok milowy w przyszłość kampanii AdWords. Jeżeli masz własną bazę e-maili Twoich klientów (tutaj dodam, że powinieneś ich mieć minimum 1000 adresów), to właśnie do nich możesz skierować swoje reklamy linków sponsorowanych Google AdWords, kampanii Gmail i YouTube. Reklamy dedykowane właśnie do nich pozwoli zwiększyć zaangażowanie i możliwość transakcji. Jednocześnie możemy dobrać grupę docelową o podobnych cechach i zainteresowaniach, jak właściciele adresów z Twojej bazy. Czy to nie idealna sytuacja?

4. Reklama w Gmailu – prześcignij konkurencję

Z pewnością, jako użytkownik adresu gmail zauważyłeś w zakładce Oferty reklamy, które często są doskonale dopasowane do Twoich potrzeb. Jako właściciel sklepu internetowego możesz wykorzystać to narzędzie reklamowe do skutecznej kampanii . Nic nie podnosi tak skuteczności komunikatu reklamowego, jak dobrze dopasowana grupa docelowa. Gmail umożliwia nam kierowanie reklam do osób, które korespondują z naszą konkurencją lub używają konkretnych słów kluczowych w treściach wysyłanym wiadomości. Dlaczego nie pokazać im, że mamy lepszą, tańszą i atrakcyjniejszą ofertę niż nasz konkurent?

5. Linki sponsorowane – tylko dokładnie przemyślana kampania

Prowadząc kampanię linków AdWords wiemy dobrze, że czasami kliknięcie w reklamę może nas sporo kosztować. W szczególności jeżeli promocję prowadzimy w tak „gorącym” okresie przedświątecznym. Co gorsza, jeżeli zapłacimy już za pozyskanie potencjalnego klienta, ale nasza strona nie jest odpowiednio przygotowana. Brak w niej spójnego komunikatu reklamowego, jest na niej dużo informacji i właściwie nic z niej nie wynika. W takich momentach lepiej popracować nad zbudowaniem Landing Page, który będzie odpowiadał na konkretną potrzebę Twojego potencjalnego klienta. Pokaż swoją świąteczną promocję i zakomunikuj w klarowny sposób, że obsłużysz go lepiej niż konkurencja. pamietaj, że decyzja o pozostaniu na stronie zapada w ciagu kilku pierwszych sekund.

6. YouTube – bądź skuteczniejszy niż reklama w TV

Wśród wielu reklamodawców panuje przekonanie, że You Tube jest drogim narzędziem reklamy, przeznaczonym dla dużych firm. Nic bardziej mylnego! Kampanie banerowe i video, w drugiej najpopularniejszej wyszukiwarce, nie muszą generować ogromnych kosztów. Oczywiście przygotowanie dobrego materiału video wymaga czasu, dlatego jeżeli chcesz działać szybko skup się na graficznej reklamie. Pokaż ją wszystkim, którzy oglądają filmy na YouTube i jednocześnie szukają „pomysłu na prezent”.

7. Social ma moc – wykorzystaj lokalizację

Czy nie jest tak, że informacje które dotyczą bliskiej Ciebie lokalizacji interesują Cie bardziej? Oczywiście, że tak! Nie musisz wykorzystywać mediów społecznościowych do reklamy na szeroką skalę. Lepiej zrobić to konkretniej, a skutecznie. Dlatego, jeżeli Twój sklep internetowy oferuje możliwość odbioru osobistego zakomunikuj to klientom, którzy są blisko. Zadziała to przede wszystkim na tych, którzy zakupy zostawiają na ostatnią chwilę. FaceBook. Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn. Na każdym z tych portali możemy przeprowadzić odpowiednią kampanię reklamową skierowaną do osób w wybranej przez nas lokalizacji!

8. Kampanie mobilne

Czy wiesz, że ruch wyszukiwań mobilnych w Polsce stale rośnie? Ile razy widziałeś (lub nawet sam doświadczyłeś sytuacji), w której ktoś stojąc w sklepie jednocześnie wyszukiwał tych samych produktów online? Zawsze jest szansa na niższą cenę…złap tych użytkowników tworząc kampanię dedykowaną dla urządzeń mobilnych. Wykorzystaj „momenty”, które mogą zdecydować o zakupie.

Szybka i skuteczna kampania reklamowa!

Nie trać więcej czasu i zareklamuj swój sklep. Zrób to jednak mądrze. Nie musisz w cale dysponować dużym budżetem. Wystarczy, że dobierzesz odpowiednie narzędzia i położysz duży nacisk na analizę wyników. Takie działania powinny być przygotowane indywidualnie dla każdego e-sklepu. Nie zawsze to, co sprawdza się u innych zadziała równie skutecznie u nas.

Jeżeli czujesz, że nie masz czasu na wdrożenie odpowiednich narzędzi skutecznego pozyskiwania klienta lub nie wiesz do końca, jak zabrać się za ich wykorzystanie – odezwij się do nas 🙂

Pomożemy Ci zwiększyć sprzedaż w tym gorącym okresie!

Chcesz dowiedzieć się więcej?

button_wyslij_zapytanie

Nasze wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kompleksowych kampanii reklamowych pozwala nam na dobranie najskuteczniejszych narzędzi reklamowych dla Twojego e-sklepu. Artykuł przygotowany we współpracy:

logo

alte_logo+tekst

06.11 2015 Pracodawcy Pomorza

Szkolenie dla Pracodawców Pomorza

Czytaj dalej
29.10 2015 15. urodziny Google AdWords

15. urodziny Google AdWords! [infografika]

Czytaj dalej
22.10 2015 szkolenia, alte mediam, google, marketing online

IX Targi eHandlu w Warszawie

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość