Zasady współpracy z działem Social Media

Proces tworzenia i weryfikacji materiałów na FB i IG

Niniejsze zasady współpracy między Tobą, a nami – czyli zespołem Social Media z agencji Alte Media – mają na celu ujednolicenie komunikacji oraz usprawnienie procesu tworzenia miesięcznego harmonogramu publikacji (treści reklamowych, postów i materiałów graficznych na potrzeby reklamy, internetu i mediów społecznościowych).

Określenie tych ram pozwoli na skuteczne tworzenie treści marketingowych zgodnych z obowiązującymi trendami oraz wybranymi celami reklamowymi. Wszystkie działania oparte są o długoletnie doświadczenie i praktykę zespołu Social Media z Alte Media.

Treści reklamowe – posty, wpisy, artykuły:

  1. Powstają na podstawie informacji zawartych na Twojej stronie internetowej lub dotyczą tematów wcześniej przez nas uzgodnionych – telefonicznie lub mailowo.
  2. Mogą być modyfikacją tego, co znajduje się na stronie docelowej / stronie inspiracji – ale z dopasowaniem charakteru treści do wymagań mediów społecznościowych.
  3. Są pisane i sprawdzane przez osoby merytorycznie oraz technicznie do tego przygotowane.
  4. Są sprawdzane przez nas przed zgłoszeniem do Ciebie prośby o weryfikację (jako posty robocze) i bezpośrednio przed publikacją (aby uniknąć literówek, które mogły zostać przeoczone w poprzednim etapie).
  5. Masz prawo do 2 poprawek dotyczących błędów rzeczowych lub merytorycznych – odnoszących się do branży, produktów, oferty. Sposób komunikacji – język, forma i układ tekstu leżą po stronie naszych specjalistów.
  6. Dodatkowe poprawki  są płatne zgodnie z cennikiem.

Elementy graficzne – zdjęcia, grafiki:

  1. Powstają na podstawie dostarczonych przez Ciebie materiałów, zdjęć znajdujących się na Twojej stronie www, grafik z banków zdjęć oraz baz zdjęć z licencją CC.
  2. Mogą być modyfikacją tego, co znajduje się na stronie docelowej / stronie inspiracji – ale z dopasowaniem wymiarów i formatu do wymagań mediów społecznościowych.
  3. Są tworzone i sprawdzane przez osoby merytorycznie i technicznie do tego przygotowane.
  4. Dopuszcza się 1 poprawkę w grafice do posta – jeśli pierwotna wersja powstała na podstawie Twoich materiałów i przekazanych nam przez Ciebie jasnych wytycznych.
  5. Dopuszcza się 2 poprawki w grafice do posta – jeśli pierwotna wersja powstała na podstawie pomysłu Alte Media.
  6. Dodatkowe poprawki płatne są zgodnie z cennikiem.
  7. Grafiki w social media często mają specyficzne wymagania, jak np. ilość tekstu jaką maksymalnie można umieścić na zdjęciu, zakazane obrazy (np. zdjęcia typu przed i po odchudzaniu) czy niestandardowe formaty. Alte Media zawsze stosuje się do tych wymagań, więc jeśli Twoja wizja nie będzie zgodna ze standardami danego portalu społecznościowego, poinformujemy Cię o tym i zaraz poszukamy rozwiązania.

Ramy czasowe akceptacji:

  1. Harmonogram publikacji przedstawiany jest z góry na nadchodzący miesiąc lub w innym ustalonym przez nas trybie (np. raz na tydzień). Może mieć on formę ogólną (np. 2 posty tygodniowo o porach z najlepszym zasięgiem) lub szczegółową (daty postów zaznaczone w kalendarzu Google). W obu przypadkach pozostaje on jednak elastyczny – mogą nastąpić w nim zmiany dotyczące czasu publikacji, np. jeśli specjalista Alte Media uzna, że dana zmiana przyczyni się do zwiększenia efektów – np. automatyczna publikacja posta w niedzielę, zmiana kolejności publikacji wynikająca z trendu, który spontanicznie się pojawił (real time marketing). Zaufaj nam – kwestie zmian w harmonogramie pozostaw po naszej stronie.
  2. Na Twoje uwagi i sugestie czekamy 3 dni robocze. Zadbaj o to, żeby były zrozumiałe i możliwe do zrealizowania (np. proszę wykorzystywać zdjęcia bardziej nasyconych barwach, proszę umieszczać logo na jasnym tle, proszę o usunięcie ramki, proszę zmienić wielkość fontu zamiast nie podoba mi się blade tło, kolor wygląda dziwnie, może być – ale zmieniłbym zdjęcie). Powinny jasno mówić, czy dany element należy zmienić, czy nie.
  3. Specjaliści Social Media z Alte Media mają również 3 dni robocze na naniesienie zgłoszonych poprawek. Posty do akceptacji przesyłane będą partiami – zależnie od ilości postów w danym pakiecie.
  4. Pamiętaj – my również chcemy dla Twojego biznesu jak najlepiej! Dlatego obserwujemy konkurencję, bieżące trendy i reakcje na publikowane przez nas materiały, żeby móc je ulepszać oraz optymalizować w sposób, który pozwala realizować założone cele. Uwierz – opłaca się nam zaufać! 🙂

Rozpocznij dzialania w social mediach!

Chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych? Z nami zyskasz rozpoznawalność!