Ton. Niby tylko sposób mówienia. A jednak ma siłę ognia większą niż sam komunikat. Tam, gdzie każdy walczy o uwagę użytkowników, to nie tylko to, co mówisz, ale jak mówisz, decyduje o tym, czy zostaniesz zapamiętany.
Język, którego używasz w komunikacji marki nie jest tylko ozdobnikiem. To fundament relacji z odbiorcą. Zbudujesz z jego pomocą zaufanie, wiarygodność i pozytywne emocje. To właśnie ton treści sprawia, że Twoja marka brzmi ludzko… albo jak zimna automatyczna sekretarka z lat 90.
Jak ton marki wpływa na postrzeganie przez klientów?
Wyobraź sobie, że opisujesz nowy produkt: „Nasz produkt został zaprojektowany z myślą o najwyższej efektywności”. Brzmi bezpiecznie. Ale czy brzmi jak Ty? Jak Twoja marka? Może warto wybrać inną opcję: „Działa dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebujesz.” Krócej. Żywo. Mocniej.
Ton Twoich treści wpływa na to, czy marka zostanie odebrana jako profesjonalna i wiarygodna, czy może jako nieprzystępna lub, przeciwnie, zbyt infantylna, mało poważna. Trzeba wyczuć kontekst, poznać odbiorcę, znaleźć własny rytm. Balans, który pomoże tworzyć harmonijną komunikację
Język, który sprzedaje, ale bez nachalnej sprzedaży
Ludzie nie chcą już być traktowani jak „target”. Szukają marek, które rozumieją ich potrzeby, emocje, sposób myślenia. Ton treści staje się Twoim najlepszym sprzedawcą. Tym, który nie krzyczy „kup teraz!”, ale zaprasza: „zobacz, to jest dla Ciebie”.
Ciepły, autentyczny ton buduje zaufanie. Oparty na faktach, wiarygodność. Pełen lekkości, przyciąga uwagę i zostaje w pamięci. To właśnie to jak brzmią Twoje komunikaty sprawiają, że klienci czują się zaproszeni do dłuższego dialogu.
Czy Twój ton mówi językiem odbiorcy?
Pamiętaj, że głównym adresatem Twoich treści jest zawsze klient. Jeśli ton, który stosujesz jest np. zbyt techniczny, za sztywny lub zbyt potoczny masz spore szanse minąć się z jego potrzebami. Stracisz uwagę zanim jeszcze w ogóle przedstawisz swoją ofertę.
Spójność tonu we wszystkich kanałach to jeden z filarów skutecznego content marketingu. Ale spójność nie oznacza nudy. Autentyczność i świadomość tego, jak chcesz być postrzegany, sprawia, że trafiasz do odbiorców, na których najbadziej Ci zależy.
Zrób dobre wrażanie już na starcie
Nie da się sprzedać emocji, jeśli ton komunikacji jest nudny. Nie da się zbudować zaufania, jeśli brzmisz jak robot Da się jednak sprawić, że Twoja marka zyska swój niepowtarzalny charakter, bo, jak wiadomo, ludzie kupują od ludzi, nie od firm.
Masz wpływ na emocje klientów, czyli masz wpływ na ich decyzje. Naucz się mówić tak, jak chce słuchać Twój odbiorca i osiągnij sukces. Zgłoś się do nas, pomożemy Ci ustalić ton spójny z Twoimi działaniami.