Jeśli prowadzisz firmę, strategia marketingowa w Social Mediach powinna być Twoim priorytetem! Ponad 3,4 miliarda użytkowników każdego dnia z nich korzysta. Dzięki platformom takim jak Facebook budujesz więź z klientem, a Twoje usługi stają się widoczne. Chcemy Ci to ułatwić, dlatego przygotowaliśmy listę najważniejszych trendów w Social Mediach w 2019, które będą aktualne także w 2020 roku!
Social Media 2019: wideo, sztuczna inteligencja i ekologia
Marketing wizualny
Zastanów się, co przyciąga Twoją uwagę najbardziej? Oczywiście, że obraz! Oddziałuje najmocniej i zostaje w pamięci najdłużej. W 2019 nacisk na wykorzystanie elementów graficznych w Social Mediach był większy niż kiedykolwiek. Obok zdjęć, zaczęło pojawiać się coraz więcej infografik i materiałów wideo.
Naszym zdaniem…
Popularność relacji na Instagramie czy Facebooku stale rośnie. Dlatego jeśli chcesz polepszyć komunikację Twojej marki oraz wzbudzić zaufanie wśród klientów, zacznij je publikować.
Sztuczna inteligencja
2019 rok był czasem botów oraz automatyzacji. Postęp technologiczny dał nam nowe możliwości w Social Media marketingu. Usprawniono działanie algorytmów, a wiele stron firmowych zaopatrzyło się w boty ułatwiające komunikację z konsumentami.
Zastanów się jakie benefity może dać Ci technologia! Zacznij z niej korzystać – szczególnie w 2020 roku!
Wideo na podium
Naszym zdaniem ten rozwinięty w 2019 roku trend marketingu wizualnego będzie się pogłębiał. W 2020 roku treści w formie wideo mają szansę zdominować Social Media.
Jeśli więc jeszcze nie nagrywasz – zacznij! Filmy możesz publikować na portalach społecznościowych, w relacjach na Facebooku i Instagramie czy na kanale YouTubie.
Uwaga: do najważniejszych Social Mediów ma szansę dołączyć TikTok. Pomyśl więc już teraz o stworzeniu TikTokowej strategii.
Ekologiczny marketing w social mediach
Nie trudno domyślić się, że ekologia była jednym z najpopularniejszych tematów 2019. Według nas w nowym roku będzie podobnie. Dlaczego? Coraz bardziej zaczynamy odczuwać skutki naszych działań na Ziemi. Wielu konsumentów zrozumiało, że potrzeba nam zmian i właśnie ich oczekują.
Stąd też sądzimy, że idea zrównoważonego rozwoju będzie niezwykle popularna także w 2020 roku – dlatego zwróć na nią szczególną uwagę! Włącz ekologiczne działania do swojej strategii po to, aby zyskać zaufanie odbiorców.
Social Media 2019: Przede wszystkim ODBIORCA
Nacisk na personalizację
Podczas tworzenia strategii marketingowej musisz dobrze znać swoją grupę docelową. Z pomocą przyjdzie Ci technologia! W 2019 dzięki usprawnionym narzędziom analitycznym zebrano mnóstwo danych dotyczących klientów. Firmy dowiedziały się, czego dokładnie oczekują od nich konsumenci, dzięki czemu mogły efektywniej spełniać ich potrzeby.
Dobra rada od nas – zanim zaczniesz działać w mediach społecznościowych, skorzystaj z dostępnych narzędzi analitycznych i dokładnie zbadaj rynek oraz preferencje swoich odbiorców. Dzięki temu w 2020 roku staniesz się jeszcze bardziej skuteczny!
Doświadczenie odbiorcy
Zeszły rok pokazał, jak ważne jest odpowiadanie na potrzeby odbiorców. Od tego zależy przecież sukces w Social Mediach.
W 2020 skup się na tym aspekcie jeszcze mocniej! Media społecznościowe to miejsce budowania relacji i zaangażowania. Klienci chcą poczuć prawdziwą więź z firmą. Oczekują otwartego dialogu zamiast suchych informacji.
Zadanie od nas – w nowym roku zastanów się nad stworzeniem grupy na Facebooku, która pomoże Ci w zbudowaniu społeczności zainteresowanej Twoja firmą.
Przedstawiliśmy Ci kilka najważniejszych trendów w Social Mediach dominujących w 2019 oraz podzieliliśmy się naszymi prognozami na 2020.
Pamiętaj jednak, że dynamicznie rozwijający się rynek mediów społecznościowych wymaga nieustannego aktualizowania strategii rozwoju Twojej marki w Social Mediach. Reagowanie na trendy jest bardzo istotne – dlatego budowanie skutecznych kanałów społecznościowych najlepiej jest powierzyć specjalistom!
Jeśli więc prowadzisz firmę i wydaje Ci się, że Twoje działania w Social Mediach są nieefektywne – skontaktuj się z nami! Nasi eksperci pomogą Ci zbudować odpowiednią komunikację marki na Facebooku czy Instagramie!
Tekst był pomocny? Sprawdź inne, które podpowiedzą Ci jak promować się w sieci.