Pixel Facebooka – dlaczego warto go mieć?

Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić kampanie Facebook Ads, Pixel Facebooka jest narzędziem, które powinieneś znać od podszewki. Dzięki niemu zautomatyzujesz wiele procesów oraz będziesz mógł szybciej i skutecznej analizować wyniki swoich reklam. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć.

Czym jest Pixel Facebooka?

Jest to krótki skrypt, który umieszcza się w kodzie strony internetowej. Zbiera on dane i umożliwia śledzeni konwersji, optymalizowanie reklam, budowanie szczegółowych grup odbiorców, a także remarketing.

Śledzenie konwersji na Facebooku

Pixel umożliwia monitorowanie zachowania użytkowników na Twojej stronie internetowej – śledzenie ich ścieżki postępowania od kliknięcia w reklamę, przez dodanie do koszyka, po zakup. Możesz nawet zaobserwować z jakiego urządzenia korzystał użytkownik i czy zmienił je w trakcie procesu zakupowego. Wyciągnięte wnioski pomogą Ci opracować bądź ulepszyć strategię.

Remarketing na Facebooku

Kolejną funkcją Pixela Facebooka jest remarketing. Reklamy dynamiczne (bo tak nazywa się ta opcja) pozwalają na ponowne wyświetlanie produktów lub usług osobom, które już miały styczność z Twoją stroną lub zareagowały na reklamy. Możesz przypominać o porzuconych koszykach, a stałym klientom wyświetlać informacje o nadchodzących promocjach.

Tworzenie grup odbiorców na podstawie danych z Pixela Facebooka

Zebrane dane dotyczące charakterystyki i zachowania użytkowników Twojej strony, mogą posłużyć do stworzenia grup odbiorców. Automatyczna reguła zwana Lookalike Audiences pozwala na stworzenie grup odbiorców podobnych do – Twoich klientów, subskrybentów newslettera, najbardziej aktywnych fanów itp. To znacznie ułatwia znalezienie najlepszej grupy docelowej.

Konwersje na Facebooku

Bez Pixela jedyną konwersją jaką możesz mierzyć. Gdy kod śledzący znajdzie się na Twojej stronie możesz monitorować nie tylko wyświetlenia witryny, ale również dodania do koszyka, zakupy czy podjęte kontakty.

Jak zainstalować Pixel Facebooka?

W Menedżerze Firm Facebooka znajdź zakładkę Pixele i utwórz swój podając nazwę strony oraz URL, którego będzie on dotyczył. Następnie pobierz wygenerowany kod i umieść go w kodzie nagłówka witryny. Aby monitorować konwersje inne niż wyświetlenia strony docelowej, musisz skonfigurować zdarzenia. Z pomocą przyjdzie Ci tutaj Google Tag Manager.

Jeśli korzystasz z platformy partnerskiej Facebooka – zrobisz to wszystko za pomocą dedykowanej wtyczki.

Dzięki Pixelowi Facebooka, reklamy w tym serwisie stały się naprawdę skutecznym narzędziem sprzedażowym. Zbierane dane i statystyki pozwalają tworzyć skuteczne strategie i lejki sprzedażowe. Kluczem jest prawidłowe zainstalowanie Pixela i umiejętne odczytywanie danych.

17.10 2019 hakerzy kłódka

WordPress: bezpieczeństwo Twojej strony

Czytaj dalej
02.07 2019 laptop produkty koszyki zapkupy marketing

Jak wykorzystać katalog produktów w reklamach...

Czytaj dalej
26.04 2019 zasady google ads

Granice Google Ads, których nie warto...

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość