Kontynuujemy omawianie najważniejszych elementów reklamy Google Ads! Tym razem zwracamy uwagę na to, że… musisz wiedzieć, iż wiele firm nie wykorzystuje marketingu online jedynie w celu zwiększenia sprzedaży. Marketing PPC (model rozliczeń za ilość kliknięć linku przez użytkowników) może przynieść wiele innych korzyści dla Twojej firmy, o których piszemy w tej części. O jakich zaletach mowa? Tego dowiesz się w teraz, w rozwinięciu omówienia na temat reklamy Google Ads!
Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki
Bez względu na to, czy Twój produkt jest znany w całym kraju, na całym świecie czy działasz lokalnie, upewnij się, że ludzie rozpoznają Twoją markę. Każdy z nas zna logo Pepsi czy Coca-Coli i każdy z nas kojarzy obie marki pomimo tego, że sprzedają bardzo popularne produkty. Mimo iż prawie każdy na świecie zna i kojarzy obie marki w dalszym ciągu, wydają na promocję rocznie miliony dolarów.
Dzięki wykorzystaniu sieci reklamowych mogą uzyskać o wiele większą ekspozycję (niż w przypadku marketingu tradycyjnego), w momencie, gdy ludzie szukają słów kluczowych związanych z ich produktami lub usługami.
W powyższym przykładzie firma deweloperska Patio wyświetla reklamy w sieci wyszukiwania Google dla słowa “domy lesznowola”. Za każdym razem, gdy ktoś szuka domów do kupienia w Lesznowoli, pierwszą rzeczą, jaką zobaczy, jest reklama firmy. Dzięki temu wzmacnia nazwę marki oraz uświadamia użytkowników, oferując swoje usługi. To świetny sposób na zwiększenie świadomości oraz ekspozycji własnej marki.
Generowanie konwersji
Jednym z najważniejszych zadań, jakie stawiamy przed marketingiem i to nie tylko tym online jest zwiększenie liczby naszych potencjalnych klientów oraz sprzedaży. Jeśli Twoja firma wydaje na działania marketingowe kilka tysięcy złotych miesięcznie, powinieneś spodziewać się zwrotu z poniesionych nakładów finansowych. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i liczby potencjalnych klientów jest marketing PPC.
Doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest docieranie do potencjalnych klientów, gdy szukają Twoich produktów lub usług. W porównaniu z innymi gałęziami marketingu internetowego, jak np. SEO, wynik możesz zobaczyć niemal natychmiast po uruchomieniu reklamy.
Jeśli przeznaczysz odpowiednią kwotę na działania reklamowe w sieci wyszukiwania, to istnieje duża szansa, że przy dobrej konfiguracji i odpowiednim zarządzaniu reklamami uzyskasz zwrot z wydatków na reklamę i zyskasz nowych klientów.
Działania remarketingowe
Biorąc pod uwagę popularność i skuteczność reklamy online, wielu reklamodawców stara się maksymalnie wykorzystać przeznaczony na nią budżet. Jedną z najbardziej skutecznych strategii reklamy w wyszukiwarce jest umożliwienie reklamodawcom dotarcia do potencjalnych klientów, którzy odwiedzili ich witrynę i byli zainteresowani ich ofertą. Pokazujące się na stronach, które odwiedzają klienci reklamy graficzne, przyciągają użytkowników z powrotem do Twojej witryny.
W porównaniu z reklamami w sieci wyszukiwania kampanie remarketingowe są znacznie tańsze w przeliczeniu na kliknięcie. Jak pisaliśmy wyżej jedno kliknięcie słowo kluczowego “ubezpiecznie samochodu” może kosztować około 5,65 zł. W przypadku kliknięcia kampanii remarketingowej koszt ten będzie wynosił parę groszy.
Jeśli zainwestowałeś dużo pieniędzy w ściągnięcie na swoją witrynę i pokazałeś swoją ofertę, ale Twoi odwiedzający nie dokonali pożądanej przez Ciebie konwersji, znacznie tańsze będzie dotarcie do tego samego użytkownika za pomocą remarketingu niż dotarcie do nowych klientów!
Przeprowadziliśmy Cię przez podstawowe informacje na temat reklamy Google Ads, a więc modelu promocji, gdzie zapłacisz głównie za każde kliknięcie Twojego potencjalnego klienta.
Teraz pora na Twój ruch! Chcesz wrócić do części pierwszej naszego artykułu? Możesz zrobić to TERAZ.
Zaciekawił Cię nasz materiał? W takim razie bądź z nami na bieżąco, sprawdź: https://www.facebook.com/AlteMedia.
Potrzebujesz pomocy w kwestii reklamy PPC, Google Ads, Social Media czy pozycjonowania? Czekamy na kontakt!