Piksel Facebook: możliwości reklamowe

W ostatnim wpisie opowiadaliśmy, czym jest piksel Facebooka oraz jak go zainstalować. Dziś przyszła pora na wytłumaczenie, w jaki sposób należy go wykorzystać, by reklamy były po prostu SKUTECZNE! Sprzedaż, ściągnięcie ruchu na stronę oraz tworzenie kreacji remarketingowych to tylko kilka kwestii, które umożliwia umiejętne zastosowanie danych, zebranych dzięki pikselowi. Już teraz poznaj je wszystkie!

Piksel Facebooka – narzędzie analityczne

Wiesz już, że umieszczenie kodu piksela w Twojej witrynie pozwala na gromadzenie i analizę danych o użytkownikach, odwiedzających stronę. Widzisz je w Menedżerze reklam. Co jednak wynika z tego faktu? Nadszedł czas na wykorzystanie tych informacji w efektywnej kampanii na Facebooku! Jak?

Tworzenie grup odbiorców

Zacznijmy od utworzenia grup odbiorców. 

W zależności od tego, jakie reklamy chcemy wykorzystywać, mogą być to osoby, które już odwiedziły Twoją stronę lub takie, które są do nich podobne. Co to oznacza w praktyce?

facebook ads
Grupy odbiorców reklam na Facebooku

Dzięki pikselowi reklamy zobaczą ludzie znający Twoją markę. Jednak to nie wszystko, dzięki wykorzystaniu opcji lookalike stworzona zostanie aktualizująca się grupa użytkowników, która pod wieloma względami (m. in. demograficznymi czy w kwestii zainteresowań) jest podobna do osób aktywnych na stronie.

Oznacza to, że będą oni również skłonni do podjęcia działań wobec Twojej marki, a także staną się nową, świeżą grupą dla Twoich treści!

Śledzenie konwersji

Masz gotową grupę odbiorców, ale co robić, aby dowiedzieć się, jak w praktyce odbierają oni reklamy?

Pomogą w tym ZDARZENIA, a więc zdefiniowane różne typy konwersji.

Zdarzenia standardowe. Przedstawimy Ci najważniejsze z nich, a więc m. in.:

  • Wyświetlenie zawartości – to znaczy wyświetlenie zawartości podstron witryny.
  • Dodanie do koszyka / Listy życzeń / Zakup  – a więc zliczanie każdej takiej akcji użytkowników.
  • Pozyskiwanie kontaktów – ktoś zarejestrował się na Twojej stronie internetowej, aby móc korzystać z funkcji, na jakie pozwala pozostawienie swoich danych kontaktowych
  • Ukończenie rejestracji – osoba wypełniła oraz zaakceptowała opcję, taką jak np. formularz newsletter.

Zdarzenia niestandardowe. Dzięki obecności piksela na Twojej stronie Facebook umożliwia także tworzenie konwersji, które zbiorą więcej szczegółów, jakie interesują Cię w przypadku danej promocji lub tego, co dzieje się na Twojej witrynie.

Do stworzenia zdarzeń niestandardowych wykorzystuje się URL czy słowa kluczowe, zawarte w adresie stron.

Przykłady wykorzystania ich, to m. in.:

  • zbieranie danych, gdy użytkownicy znajdą się tylko na określonych podstronach / wybranych kategoriach sklepu,
  • przejścia na Thank You Page / do płatności,
  • mierzenie wartości konwersji z konkretnych podstron.

    Menedżer zdarzeń Facebook
    Menedżer zdarzeń Facebook
Optymalizacja reklam

Piksel pozwala Ci nie tylko tworzyć grupy odbiorców, sprawdzać, jakie konwersje są wykonywane na Twojej stronie, ale także udziela Ci informacji o tym, z jakich urządzeń korzystają ludzie w kontakcie z Twoją stroną czy reklamą.

Analiza danych, otrzymanych z piksela, pozwala na jeszcze skuteczniejsze kierowanie kampanii. Należy jednak odpowiednio odczytywać dane, a tworzone promocje poddawać testom.

Remarketing

Wspominaliśmy o tym już w pierwszym punkcie, jednak musimy zaznaczyć, że to właśnie dzięki pikselowi Facebooka i opcji mierzenia zdarzeń zyskuje się szansę korzystania z pełnych możliwości, jakie daje remarketing.

Reklamy możesz kierować nie tylko do tych osób, które były już na stronie, ale także tych, które porzuciły koszyk czy dokonały już zakupów.

Pozwala to więc na kierowanie do nich dedykowanych kampanii, m. in. z ofertą promocyjną czy przypomnieniem o dokończeniu zakupów.

Teraz widzisz spektrum opcji, które otwierają się przed Tobą dzięki zainstalowaniu w kodzie strony piksela Facebooka. Warto, abyś zaczął stosować je w pełni już teraz! Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci w tym oraz wykorzystali pełen potencjał Twoich usług dzięki reklamom na Facebooku oraz Instagramie, to koniecznie skontaktuj się z nami!

02.07 2020 faceboook_socialmedia

Narzędzie analityczne Facebooka: piksel

Czytaj dalej
28.05 2020 pracuj-z-domu-podczas-pandemii-wirusa-coromavirus-kobieta-zostaje-w-domu-obszar-roboczy-freelancera-wnetrze-biura-z-komputerem

Efektywna i bezpieczna – praca zdalna...

Czytaj dalej
19.05 2020 2020_05_altemedia instagram

Instagram: przypinanie komentarzy

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość