Czy wiesz, że możesz promować produkty ze swojego sklepu i dostarczać użytkownikom szczegółowych informacji na ich temat, zanim zdecydują się oni odwiedzić Twój sklep? Jeszcze przed przejściem na stronę możesz zaprezentować potencjalnym klientom zdjęcia, nazwy, ceny produktów wraz z nazwą swojego sklepu. To ułatwi im wybór oraz skróci drogę od kliknięcia do zakupu. Wszystkie te opcje posiada bardzo skuteczna forma promocji, czyli reklama produktowa w Google (PLA). Dowiedz się, dlaczego warto z niej korzystać!
Efektywne kampanie rekalmowe
Kampanie produktowe PLA (Product Listing Ads) to rozwiązanie dedykowane dla sklepów internetowych. Są efektywne, względnie proste w konfiguracji oraz umożliwiają objęcie reklamą wybranego asortymentu sklepu. Format PLA jest ustandaryzowany – każda z nich musi zawierać: zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę, nazwę sklepu i link do strony produktu w e-sklepie.
Kampanie reklamowe PLA charakteryzują się bardzo dobrą jakością ruchu. Dlaczego? Ponieważ sprowadzają na Twoją stronę użytkowników, którzy wybrali produkt spośród konkurencyjnych na wyświetlanej liście. Ta weryfikacja wpływa na to, że osoby które przeszły na naszą stronę są znacznie bardziej skłonne do dokonania zakupu.
Czy reklamy PLA mogą być jeszcze bardziej skuteczne?
Tak, jeśli skorzystamy z nowej opcji – inteligentnych kampani PLA. Te, w odróżnieniu od standardowych, wykorzystują reklamy displayowe w elastycznych formatach i wyświetlają je na stronach internetowych sieci reklamowej Google, w serwisie Youtube i Gmailu.
W tym przypadku targetowanie reklam obejmuje: słowa kluczowe, remarketing i kierowanie na podobnych odbiorców.
Co najważniejsze – jest to proces w pełni zautomatyzowany – kampania z czasem uczy się rozpoznawać osoby które są najprawdopodobniej skłonne dokonać zakupu.
Czego można się spodziewać po inteligentnej kampanii PLA?
Dobrze skonfigurowana inteligentna kampania PLA pozwala uzyskać znacznie wyższy zwrot z wydatków na promocję (ROAS) oraz utrzymać jego pożądany poziom.
Z doświadczenia Alte Media wynika, że w prowadzonych przez nas kampaniach nastąpiły znaczne zmiany w skuteczności reklam. Na większości kont reklamowych w stosunkowo krótkim czasie ROAS(zwrot z wydatków na reklamę) wzrósł o 100-250%, a w pewnych przypadkach nawet powyżej 500%.
Jak skonfigurować inteligentną kampanię PLA?
Należy założyć konto Merchant Center, przesłać plik z danymi produktów i połączyć konto Google Ads z Merchant Center. Przed uruchomieniem inteligentnej kampani PLA musimy zadbać o to, by we wcześniej działającej już standardowej kampanii PLA uzyskać minimum 20 konwersji w ciągu ostatnich 45 dni. Co ważne – muszą to być konwersje o zdefiniowanej wartości.
Ponieważ inteligentne PLA mogą wykorzystywać listy remarketingowe, dobrze jest im zapewnić źródło danych o użytkownikach naszego sklepu. Może to być lista odbiorców z Google Analytics lub baza zbierana przy pomocy tagu remarketingowego Google Ads.
Kampanie inteligentne, oprócz wymagań technicznych, muszą spełniać zasady dotyczące reklam produktowych oraz reklam spersonalizowanych.
Chcesz podnieść skuteczność Twoich działań reklamowych w Google? Koniecznie wypróbuj inteligentne reklamy PLA – skontaktuj się z nami!
źródło: support.google.com/google-ads/answer/7674739?hl=pl