„AdWords już miałem, to nic nie daje” – czy na pewno?

Codziennie mamy do czynienia z sytuacjami, w których Klienci słysząc propozycję uruchomienia kampanii AdWords nastawiają się z góry negatywnie. Przetestowali to kiedyś sami, bo np. otrzymali darmowy kupon Google lub po prostu chcieli spróbować nowej formy promocji. Stwierdzili, że jedyny natychmiastowy efekt, to znikający budżet. My stanowczo się z tym nie zgadzamy!

W pełni rozumiemy jednak dość sceptyczne podejście naszych Klientów, w końcu najlepiej wszystko sprawdzić na własnej skórze. Dlatego postaram się chociaż częściowo wyjaśnić, w czym tkwi sedno sprawy i dlaczego nie warto odrzucać tej formy promocji.

Podstawowym celem AdWords jest szybkie zwrócenie uwagi potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na odpowiednio wpisane słowo kluczowe i prowadzą do stron, na których znaleźć można więcej informacji o firmie lub produkcie. Panel kampanii AdWords na pierwsze rzut oka wydaje się być przyjazny, w szczególności jeżeli mieliśmy już wcześniej styczność z innymi narzędziami Google. Jednak im dalej w las tym trudniej. Tak naprawdę musimy poświęcić bardzo dużo cennego czasu na przyzwyczajenie się do schematu działania AdWords. Poznać niuanse tworzenia i zarządzania kampanią.

Z jakimi błędami spotykamy się najczęściej?

  • Minimalna ilości kampanii i grup reklam – to wcale nie zmniejsza Twoich kosztów!
  • Brak spójnego przekazu reklamowego – Klient nie wie, czego dotyczy reklama.
  • Zły dobór dopasowania słów kluczowych – obniżasz CTR.
  • Brak wykluczeń – narażasz swój budżet.
  • Bazowanie na domyślnych ustawieniach AdWords – działanie automatyczne nie popłaca!
  • Brak śledzenia konwersji – aż 95% kampanii nie ma możliwości sprawdzenia efektów.
  • Brak połącznia z Analytics – tracisz cenne informacje o działaniu kampanii i użytkownikach strony.

Jest to tylko kilka przykładów błędów popełnianych przez początkujących reklamodawców i amatorów kampanii linków sponsorowanych. Popełnienie nawet jednego z nich może skutkować zwiększeniem kosztów za kliknięcie lub po prostu utratą większości budżetu przelanego na irlandzkie konto Google.

AdWords to ogromne narzędzie i tylko doświadczenie oraz setki godzin spędzonych nad kampaniami pozwalają na maksymalne wykorzystanie jego potencjału. Nasi specjaliści na bieżąco śledzą zmiany i wprowadzają nowe usprawnienia do prowadzonych kampanii. Nic tak jednak nie przekonuje o naszej racji jak fakty z życia wzięte.

Doskonałym przykładem jest kampania jednego z naszych klientów, której wyniki udało nam się skromnie mówiąc – poprawić!

„Klient zgłosił się do nas, ponieważ przez ponad 10 miesięcy prowadził kampanię AdWords pożerającą ogromną ilość budżetu i nie przynoszącą większych efektów sprzedażowych. Owszem pojawiały się pojedyncze zapytania, ale były one bardzo słabej jakości” – Paweł Gawliński, certyfikowany przez Google specjalista AdWords.

Statystyki kampanii
Naszego Klienta:
Statystyki kampanii
Pawła (pracownik Alte Media):
CTR = 0,21%
Śr. Pozycja = 2,3
CTR = 16,29%
Śr. Pozycja = 1,8

Jak to osiągnięto?

  • Zmiana słów kluczowych z dopasowania przybliżonego na dopasowanie z modyfikatorem i do wyrażenia.
  • Wprowadzono słowa wykluczające, które narażały kampanię na dodatkowe koszty.
  • Zmiana zasięgu kampanii – firma działała lokalnie, a kampania ustawiona była na całą Polskę.
  • Ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam na godziny dopasowane do profilu odbiorców.
  • Wybranie odpowiedniej stawki za słowa kluczowe.
  • Stały monitoring efektów – co pozwoliło na bieżącą modyfikację reklam.
  • Połączenie konta Google AdWords z Analytics.

Dlatego zawsze warto zastanowić się, czy opłacalne jest samodzielne prowadzenie kampanii. Poświęcenie cennego czasu oraz narażenie budżetu na bezowocne „wyklikanie”, jest częstym przypadkiem. Dlatego warto przekazać kampanię profesjonalistom, którzy sprawią że zainwestowane środki zwrócą Ci się powiększone nawet o kilkaset procent!

15.04 2014 kobiety praca komputer

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego mamy różne...

Czytaj dalej
26.02 2014 social media facebook messenger

Social Media Convent 2014 – relacja

Czytaj dalej
24.01 2014 Google Merchant Center

Nowe narzędzie – Google Merchant Center

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość