Czym może zaskoczyć nas Google po 18 latach od wprowadzenia Google AdWords, czyli narzędzia umożliwiającego wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania i witrynach współpracujących? Nie tylko nieustannym zwiększaniem ilości kanałów czy innowacyjnymi sposobami kierowania promocji do użytkowników. Wczoraj ogłoszono powstanie zupełnie nowych marek: Google Ads, Google Ad Manager oraz Google Marketing Platform!
Największe zaskoczenie: koniec Google AdWords, pora na Google Ads
Zastanawiasz się skąd ta decyzja? Google deklaruje, że chce scalić wszystkie funkcje AdWords, a więc:
- reklamy w sieci wyszukiwania
- promocję w Gmailu
- sieć reklamy typu display
- prezentacja firmy poprzez Google Moja Firma
- reklamę wideo na Youtube
Dlaczego? Uznano, że nowa nazwa trafniej odzwierciedli wszystkie usługi, które oferuje reklama Google.
Kolejne nowości: połączenie Google Analytics 360 z DoubleClick oraz DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange
Google chce także ułatwić marketerom osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych oraz celów, założonych wspólnie z Klientami. Dlatego też planowane jest połączenie Google Analytics 360 oraz DoubleClick w Google Marketing Platform, które ma wpłynąć na lepszą optymalizację kampanii z platformy DoubleClick.
Ma powstać także Display & Video 360 łączący funkcje z usług DoubleClick Bid Manager, Studio and Audience Center i Campaign Manager.
Ostatnią zmianą jest połączenie DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange w platformę reklamy Google Ad Manager.
Czy te zmiany oraz rebranding usług Google przyniesie zapowiadane ułatwienia – a więc ujednolicenie wielu produktów, wpływające na pracę reklamodawców?
Odpowiedź poznamy w przeciągu kilku miesięcy.
Źródło: blog.google.com