Nie ma wątpliwości, czego szukaliśmy, gdy zbliżał się weekend przed Halloween. Czegoś przerażającego! A co za tym idzie, znacznie zwiększyła się sprzedaż produktów konsumenckich, takich jak kosmetyki czy śmieszne lub straszne przebrania. To świetny przykład na to, jak ważna powinna być dla Ciebie sezonowość – niezależnie od branży. Zastanawiałeś się, jak wpływa ona na wyniki reklamy w Google AdWords?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz pensjonat nad morzem, czy sprzedajesz produkty sportowe, warto, żebyś zastanowił się nad tym, jak wykorzystać dany sezon, aby zapewnić sobie przychód i – co najważniejsze – skorzystać z możliwości dotarcia do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie.
Aby zobrazować jak sezonowość odziałowuje na wyniki wyszukiwania w ogóle, dla przykładu posłużmy się frazą ‘halloween makeup’. Jak myślisz, jakie wyniki osiągała ona w ostatni weekend? Podpowiadamy, że mogła zanotować prawie 100% wzrost zapytań. 🙂
Jak reagować na sezonowość?
Z odpowiedzią przychodzi reklama w Google AdWords, która, dzięki swojej elastyczności, pozwala na właściwe inwestowanie w promocję sezonową. Plusem tego narzędzia jest fakt, że poprzez monitorowanie sezonowości fraz i trendów wyszukiwania, możliwa jest jak najlepsza optymalizacja działań reklamowych. W przeciwieństwie do działań SEO, które są skuteczne tylko w długim okresie i tylko przy regularnym realizowaniu ich.
Aby skutecznie wykorzystać możliwości reklamowe AdWords, potrzebne jest stworzenie harmonogramu działań, opierającego się na analizie zachowań Twoich potencjalnych klientów w interesującym cię okresie. Najprościej – trzeba reagować i uwzględniać frazy, które mogą pojawiać się w wyszukiwarkach w związku z nadchodzącymi świętami lub wydarzeniami. Następnie należy przygotować dobrą kampanię, z uwzględnieniem najbardziej odpowiednich w tym czasie produktów, grupy docelowej, lokalizacji oraz czasu prowadzenia działań, ściśle dostosowanych do sezonowych potrzeb klienta.
Działania Google AdWords warto rozplanować wcześniej. Dlaczego? Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu reklamy zaoszczędzimy czas, który może okazać się potrzebny na ewentualne wprowadzanie zmian oraz reakcje na nieprzewidziane sytuacje. A takie mogą pojawić się na chwilę przed uruchomieniem kampanii – zarówno jeśli chodzi o funkcjonowanie narzędzia Google, działania w Twojej branży, jak również Twój własny asortyment.
Trzeba także wybrać odpowiednią z reklam, jakie oferuje Google AdWords, m. in.:
- tekstową
- graficzną
- wideo
- produktową
Należy mieć na uwadze oczywiście przede wszystkim specyfikę branży, w jakiej prowadzi się działania. Pamiętaj o tym, że podczas tzw. gorącego sezonu zależy nam głównie na trafności wprowadzanych przez nas fraz, ale i atrakcyjności wybranej formy reklamy.
A co z jednym z najgorętszych okresów – sezonem świątecznym?
Najlepszą formą reklamy Google AdWords dla produktów sezonowych – szczególnie w okresie świątecznym! – mogą okazać się linki sponsorowane. Ich specyfika odpowiada bowiem potrzebom firm, których poszczególne produkty sprzedają się lepiej w określonym czasie. Osadzone w adekwatnym kontekście, pojawią się na „świąteczne” zapytanie klienta. Dodatkową zaletą jest fakt, że z tej reklamy rozliczamy się tylko w momencie, gdy odbiorca zdecyduje się na wykonanie interakcji – a więc kliknie w link.
Musisz jednak wiedzieć, że działania w Google AdWords, związane z sezonem gwiazdkowym, powinny ruszyć już dziś! Specjaliści z Alte Media planują je dla swoich klientów od września. Nadeszła więc odpowiednia pora, abyś pozwolił nam zająć się promocją Twoich produktów!