Google Ads: 5 błędów w kampaniach

Wyszukiwarka Google pozwala nam tworzyć dla Ciebie niezwykle skuteczne reklamy, które wyświetlają się tym, którzy szukają właśnie Twoich usług. To wykorzystanie pełnego potencjału promocyjnego marki, prawda? Oczywiście, ale tylko wtedy, gdy kampanie Google Ads zostaną odpowiednio skonfigurowane! Dowiedz się, jakie 5 błędów popełnia się najczęściej przy tworzeniu tych reklam! 

Dzięki dobrze zoptymalizowanym kampaniom Google Ads Twoja strona bardzo szybko pokazuje się jako proponowany wynik wyszukiwania. To właśnie dlatego reklamy w sieci wyszukiwania tak szybko generują bardzo dobre wyniki w postaci wartościowego ruchu w witrynie czy dokonywania na niej określonych konwersji. Jednak aby móc osiągać zyski, trzeba wystrzegać się wymienionych przez nas błędów! 

Brak odpowiedniej struktury konta i kampanii

Co to oznacza w praktyce? Zauważamy ten problem, gdy reklama Google Ads generuje duży wskaźnik przejść na stronę, ale nie przekładają się one na wykonywanie określonych akcji na witrynie.

#NajczęstszyBłąd w tym zakresie? Zdecydowanie jest nim budowanie sieci wyszukiwania z rozszerzoną siecią reklamową. 

Alte Media skupia się raczej na tworzeniu osobnych, niezależnych kampanii: w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej. 

Słabe teksty reklamowe

Stworzenie wyróżniających się nagłówków, unikatowych tekstów reklamowych, wyróżniających nas na tle konkurencji przyniesie wysoki współczynnik konwersji. Pokaż swoje zalety i korzyści jakie Twoja firma przyniesie klientom. Pamiętaj o umieszczaniu w nagłówkach i tekstach reklamowych słów kluczowych. Podniesie to wynik jakości reklam Google Ads.

Brak optymalizacji kampanii

Stworzenie kampanii Google Ads i pozostawienie jej bez optymalizacji doprowadzi tylko do przepalenia budżetu. Obserwowanie zmieniających się wskaźników opłacalności naszych działań i konkurencji pomoże nam lepiej dopasować reklamy do potrzeb naszych odbiorców. Prowadzenie testów słów kluczowych, tekstów reklamowych może przynieść nam oszczędności i większy zwrot z poniesionych nakładów na reklamę. 

Słabej jakości strona docelowa

Żeby odnieść pełny sukces w marketingu online niezbędna jest wysokiej jakości strona docelowa, która będzie jednocześnie wizytówką naszego biznesu. Jeśli Twoja strona nie będzie miała intuicyjnego interfejsu, brak będzie w niej jasnej ścieżki zakupowej czy będzie miała brzydką szatę graficzną, nawet najlepiej stworzona i zoptymalizowana kampania Google Ads nie przyniesie zadowalających korzyści. Zadbaj więc o to, aby strona była czytelna i odpowiadała jak najlepiej potrzebom użytkowników, którzy trafią na nią dzięki powiązanymi z nią słowami kluczowymi. Słaba strona przyniesie wyższe stawki za kliknięcie oraz zniechęci użytkowników do interakcji z Twoja firmą. 

Brak mierzenia wyników kampanii

Marketing internetowy daje nam możliwość śledzenia tego jak użytkownicy zachowują się na stronie. Bardzo poważnym błędem jest brak śledzenia konwersji – czyli wykonywania pożądanych akcji przez użytkowników. Brak mierzenia wyników kampanii (konwersji) oznacza utracenie możliwości oceny skuteczności naszych działań jako całości, ale również każdego słowa kluczowego. Powoduje ograniczenie możliwości optymalizacji kampanii. 

Jaki rozpocząć skuteczne działania w zakresie reklamy Google Ads? Powierzyć je nam!

Skontaktuj się z nami, omówmy szczegóły Twojej promocji w Google Ads!

16.02 2021 audyt google ads

Audyt Google Ads – skuteczne kampanie...

Czytaj dalej
28.01 2021 wyszukiwanie_google_altemedia

PR? Twoją opinie poprawi SEO wizerunkowe!

Czytaj dalej
22.12 2020 social media 2020

SOCIAL MEDIA 2020: podsumowanie roku innego...

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość