Planujesz powierzyć prowadzenie swojego fanpage’a lub reklamę Facebook Ads agencji? W takim razie musisz dowiedzieć się, jakie role na stronie możesz przydzielić poszczególnym osobom! Dlaczego? Dzięki odpowiedniemu dobraniu ich będziesz mieć pewność, jakie funkcje mogą przejmować współpracownicy na fanpage’u Twojej marki.
Typy ról: Facebook
Osoby zarządzające Twoim fanpage’m na Facebooku mogą przejmować aż 6 różnych typów ról. Każda z nich zakłada inny rodzaj uprawnień.
Są to:
– Zarządzanie rolami/ustawieniami
– Edycja strony i aplikacji
– Edycja oraz zarządzanie publikacjami
– Zarządzanie wiadomościami oraz komentarzami
– Blokowanie/usuwanie użytkowników w imieniu strony
– Tworzenie oraz optymalizacja reklam na Facebooku
– Wyświetlanie statystyk strony
– Zarządzanie ofertami pracy
Charakterystyka ról na Facebooku
Pora, abyś poznał każdą z nich! Zaczniemy od najwyższych możliwości edycji fanpage’a.
- Administrator
Jest to pełen rodzaj uprawnień, dający możliwość zarządzania wszystkimi funkcjami, dostępnymi na stronie marki. Ponad to do administratora należy przydzielanie i zmienianie pozostałych ról na fanpage’a.
- Redaktor
Rola dla osoby, która odpowiedzialna jest za publikowanie materiałów na stronie. Choć nie będzie w stanie przydzielić roli innym użytkownikom, to właśnie ona zajmie się tworzeniem wartościowych i przyciągających postów!
- Moderator
Użytkownik, który pełni tę funkcję nastawiony jest na szybkie reagowanie na wydarzenia ze strony. Dlaczego? Bo to właśnie on będzie odpowiadał na komentarze, zarządzał nimi oraz zaglądał do bieżących statystyk.
Do jego zadań nie będzie jednak należało administrowanie rolami na fanpage’u czy publikowanie treści.
- Reklamodawca
Specjalna rola, bo zarezerwowana dla ekspertów od Facebook i Instagram Ads! Co prawda specjalista nie posiada uprawnień, by zarządzać fanpage’m, ale ma możliwość kontrolowania konta reklamowego, publikowania promocji, a także optymalizacji ich.
Działa w oparciu o Business Menedżera Facebooka.
- Analityk
Ten rodzaj uprawień należy do osób, których zadaniem będzie przyglądanie się statystykom strony. Nie mogą one natomiast ingerować w edycję fanpage’a oraz publikację postów.
- Współautor transmisji na żywo
W zasadzie jedynym zadaniem użytkownika jest rozpoczynanie transmisji na żywo.
Role na Facebooku: co warto wiedzieć?
Dodamy jeszcze dwie ważne dla Ciebie kwestie.
Pierwsza to fakt, że nie możesz zapominać o tym, aby każda osoba, której chcesz przydzielić wybraną rolę, ZAAKCEPTOWAŁA ją. Jest to konieczne, aby mogła współprowadzić z Tobą fanpage. Komunikat z zaproszeniem dla niej pojaw się w pasku powiadomień.
Druga, to informacja, że warto nadać uprawnienia Administratora dwóm osobom. Z jakiego powodu?
Należy, przysłowiowo, dmuchać na zimne, zwłaszcza w przypadku nieumyślnej zmiany roli czy – w najgorszym razie – w momencie, gdy facebookowe konto jednego z Administratorów zostanie zablokowane lub usunięte.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwość zarządzania stroną pozostaje dalej w rękach drugiej osoby, a Ty masz szansę na administrowanie konta marki dzięki jej ingerencji!
Potrzebujesz pomocy w kwestii zamieszczania treści na fanpage’u? A może pragniesz, aby zaczął on przynosić realne ZYSKI? Jeśli tak, to jak najszybciej skontaktuj się Alte Media, a nasi specjaliści zajmą się profilem Twojej marki!