Ostatnimi czasy niezwykle popularne stały się portale społecznościowe, a wśród nich największą popularnością cieszy się Facebook. Jest to miejsce, w którym można spotkać swoich znajomych, nawiązać nowe znajomości, podzielić się spostrzeżeniami, nowymi zdjęciami itp. Na Facebooku także firmy zakładają swoje firmowe profile, dzięki czemu mogą wypromować swoją firmę wśród użytkowników portalu.
Kilka dni temu został opublikowany raport z badań eye – tracking Facebooka przeprowadzonych przez Zespół User Experience K2. Celem badania było sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy przeglądają informacje zawarte na stronie Facebook. Do badania wybrano próbę trzydziestu respondentów. Wyniki badania są niezwykle istotne dla firm, które posiadają swoje profile na na tym portalu. Przeprowadzający badanie chcieli się właśnie głównie dowiedzieć, jak są odbierane wpisy marek przez użytkowników.
Okazuje się, że wpisom marek internauci poświęcają tyle samo uwagi, co wpisom znajomych.
Większą uwagę przyciągają wpisy zawierające filmiki, bądź obrazki, co jest niezwykle istotne dla profili firmowych.
Jeżeli chodzi natomiast o reklamy na portalu, to są one zauważalne przez użytkowników, ale nie poświęcają im uwagi, a tym samym nie powodują one żadnej akcji. Obszarami, którym poświęcono najwięcej uwagi były Wydarzenia i Lewe menu. Najmniej uwagi respondentów przyciągały natomiast zaproszenia, reklamy oraz powiadomienia.
Wyniki badań dowodzą więc, że wpisy marek nie są ignorowane przez internautów. Ważne jest dodawanie wpisów na tablicy, gdyż to im internauci poświęcają najwięcej uwagi. Wyniki badań eye – trackingu stanowią niewątpliwie cenną wiedzę dla specjalistów ds. marketingu. Warto także pamiętać o tym, aby sam początek wpisu był potencjalnie interesujący dla użytkowników, gdyż od tego zależy to, ile poświęcą mu uwagi. Tak jak każda reklama powinna być interesująca i przyciągać uwagę potencjalnych użytkowników, tak samo wpisy marek powinny wzbudzać zainteresowanie internautów.