Pojęcie kampanii AdWords znane jest każdemu, kto interesował się możliwościami reklamowania się w wyszukiwarce Google. Większość właścicieli biznesów online wykorzystuje właśnie tę formę promocji. Nic dziwnego – jest ona bowiem bardzo skuteczna. Jedną z opcji reklamy AdWords jest kampania produktowa – znana również jako Google Zakupy.
Czym jest kampania produktowa AdWords?
Zakupy Google to jeden z rodzajów kampanii AdWords. Narzędzie to dedykowane jest biznesom e-commerce. Kampanie takie skutecznie wspierają sklepy internetowe, ponieważ precyzyjnie docierać i efektywnie promują produkty w wyszukiwarce.
Do głównych zalet kampanii produktowych AdWords należą:
⦁ Większy zasięg. Użytkownik może zobaczyć kilka Twoich produktów, do których pasuje wybrane przez niego hasło.
⦁ Podwójny efekt. Kampania produktowa i tekstowa mogą być wyświetlane jednocześnie na tej samej stronie wyników wyszukiwania.
⦁ Wartościowi potencjalni klienci. Dzięki temu, że w oknie reklamy widać więcej szczegółów, potencjalnym klientom łatwiej jest zdecydować się na zakup już w momencie spostrzeżenia reklamy. Osoba zachęcona obrazem widzi cenę oraz producenta – i już w tym momencie potrafi ocenić czy to jest to czego szuka.
⦁ Większy ruch. Kampania produktowa sprawia, że ilość przejść z reklamy na stronę docelową wzrasta nawet trzykrotnie.
⦁ Zaufanie wśród nabywców. Oferta ze zdjęciem i ceną wzbudza większe zaufanie i chęć odkrywania.
⦁ Niższe koszty konwersji. W porównaniu do reklamy tekstowej, Dobrze prowadzone kampanie produktowe cechują się wysokimi współczynnikami konwersji i zwykle niższym kosztem pozyskania klienta
Jak wygląda kreacja reklamowa w Google Zakupy?
Reklamy produktowe Google AdWords wyświetlają się na górze – pod polem wyszukiwania. Muszą być zgodne z Zasadami Zakupów Google, czyli m.in. nie mogą zawierać obraźliwych treści, nakłaniać do oszustwa, a strona docelowa musi być bezpieczna i działająca.
Uruchomienie kampanii produktowej wymaga również spełnienia kilku warunków i dostarczenia niezbędnych danych takich jak prawidłowo skonfigurowany plik z wszystkimi informacjami o produktach, które chcemy reklamowa (tzw. feed). Najwygodniejszą formą jest plik XML, gdzie każda kolumna posiada swoją nazwę zgodną ze specyfikacją Google. Są to:
⦁ Identyfikator
⦁ tytuł
⦁ opis
⦁ cena
⦁ dostępność
⦁ link do obrazu produktu
⦁ link do produktu
⦁ typ/rodzaj produktu
⦁ kategoria produktu
⦁ stan (nowy/ używany)
Powyższe elementy należy uzupełnić dokładnie i szczegółowo. Nawet jeden błąd może sprawić, że reklama zostanie odrzucona. Jednak raz przesłany plik, po odpowiednim skonfigurowaniu, aktualizuje się automatycznie wraz z dodawaniem kolejnych produktów do sklepu.
Zdjęcie jest najważniejszym elementem tej kreacji – musi być dobrej jakości i rozdzielczości przynajmniej 800px oraz przedstawiać przedmiot w sposób realistyczny i całościowy. Tytuł natomiast musi odzwierciedlać to, co znajduje się pod linkiem, nie może zawierać samych wielkich liter i haseł typowo promocyjnych lub porównujących do konkurencji. Należy przestrzegać tych zasad, gdyż to właśnie one wpływają na efektywność kampanii.
Kampania produktowa jest najbardziej atrakcyjną formą reklamy sklepu w przeglądarce. Przyciąga wzrok użytkownika Google, a odpowiednio skonfigurowana zwiększa szanse na lepszą sprzedaż.
Jeśli chcesz sprawdzić jakie możliwości stwarza reklama produktowa dla Twojego sklepu, skontaktuj się z naszymi specjalistami i skorzystaj z opcji bezpłatnych konsultacji!