Treści reklamowe Google Ads, które sprzedają – poznaj reklamy tekstowe

Chcesz przyciągnąć nowych odbiorców na swoją stronę? Google Ads daje możliwość promocji Twojej firmy w sieci, korzystając z jednego z wielu formatów reklamowych w sieci. Reklamy graficzne, produktowe czy tekstowe! To masa opcji pozwalająca skutecznie docierać do użytkowników. Co ważne – użytkownicy ci nie są wybierani znikąd. To Twoi potencjalni klienci, którzy są realnie zainteresowani ofertami takimi, jak Twoja!

Z tekstu dowiesz się:

  • Z czego składa się reklama tekstowa Google Ads?
  • Jakie są dobre praktyki tworzenia skutecznych reklam tekstowych Google Ads?
  • Jak wykorzystywać słowa kluczowe w reklamach Google Ads?
  • Jak przyciski Call To Action wpływają na odbiór reklam przez użytkowników?

Banery reklamowe w sieci mogą przyjmować wiele formatów. Najczęściej spotykane reklamy dynamiczne, dopasowujące się przeróżnych przestrzeni, poprzez specjalnie przygotowane reklamy graficzne, na reklamach tekstowych kończąc. To właśnie te ostatnie, często niedocenione, stanowią idealny przykład, jak interesująca treść może doprowadzić do wysokich wyników sprzedażowych.

Z czego składa się reklama tekstowa w Google Ads?

Nagłówek – najbardziej widocznego element reklamy, który pierwszy przyciąga uwagę użytkownika! Stworzenie nagłówka, który przykuje uwagę i zachęci do kliknięcia jest najtrudniejszym etapem tworzenia reklam tekstowych. Między innym tym zajmują się profesjonalni UXwriterzy, o których już niedługo będzie można poczytać na naszym blogu!

Tekst reklamy – to Twoja szansa na przekazanie dalszych informacji o produkcie i firmie! To również pora na pokazanie swojej przewagi wśród konkurentów. Chociaż użytkowników przeglądających reklamy w sieci partnerów Google jest wielu – konkurencja również nie śpi! Skoro zwróciłeś uwagę użytkownika chwytliwym nagłówkiem, zatrzymaj go , pokazując mu unikalne cechy Twojej marki i podkreślając jej atuty!

Docelowy adres URL – cel drogi użytkownika to adres Twojej strony – wchodzących w jej skład produktów lub kategorii – które klient zobaczy po kliknięciu w reklamę. Pamiętaj – Twoje reklamy nie przyniosą korzyści, jeśli zawartość strony internetowej nie będzie dopasowana do treści reklamy.

Powyższe elementy reklamy Google Ads mają określony limit znaków. Obecnie używać można trzech nagłówków – każdy po 30 znaków oraz dwóch tekstów reklamowych, każdy po 90 znaków.

Co ważne, od 30 czerwca bieżącego roku Google wstrzymuje możliwość tworzenia rozszerzonych reklam tekstowych zawierających 3 nagłówki i 2 teksty reklamowe. Dla reklamodawców oznacza to ograniczenie możliwości tworzenia reklam opartych na 15 nagłówkach i 4 tekstach reklamowych maksymalnie.

Dlaczego reklamy tekstowe Google Ads są skuteczne?

Duża liczba użytkowników, mnogość możliwości, wykorzystanie słów kluczowych – to tylko kilka argumentów przemawiających za tym systemem! Jednak to nie wszystko – Google Ads to jeden z największych, międzynarodowych systemów reklamowych, dostępnych niemal w każdym miejscu na świecie!

Jak tworzyć reklamy tekstowe, które same sprzedają?

I. Poznaj swoich klientów – dowiedz się kiedy, dlaczego i gdzie mogą szukać Twoich produktów i usług.

  • Jaka jest Twoja grupa docelowa?
  • Co klient może zyskać, dzięki kontaktowi z Twoją firmą?
  • Co przemawia na korzyść Twojej firmy?

Poznanie potrzeb klientów pozwala tworzyć skuteczne reklamy, poprzez optymalne dobranie grupy docelowej, jak również przeznaczenia komunikatu reklamowego.

II. Wyróżnij się na tle konkurencji – pokaż, że robisz to lepiej niż inni!
Język korzyści jest tutaj Twoim sprzymierzeńcem. Obserwuj innych – i zobacz jak komunikują się z klientami – co oferują inni, czego brakuje w Twojej ofercie. Każda firma trzyma jakieś asy w rękawie.

III. Stawiaj na konkrety – nie mżonki. Tekst reklamy powinien jasno informować użytkowników czego mogą się spodziewać po kliknięciu baneru i przejściu na stronę. Skup się na szczegółach – nagłówki i teksty reklamowe mają ograniczoną liczby znaków. Podkreśl korzyści i zalety – dzięki temu dasz odbiorcom jasną informację co zyskają dzięki współpracy z Tobą.

IV. Wykorzystaj słowa kluczowe – po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce pojawi się ono w nagłówku lub tekście reklamy pogrubioną czcionką. Łatwiej “wpadnie w oko” odbiorcom, a także wpłynie na Wynik Jakości słów kluczowych co przełoży się na niższe koszty kliknięcia.

V. Liczby się cenią – pochwal się wynikami!
To dość powszechna praktyka – 20 lat doświadczenia na rynku, 50 pracowników, czy 99% sprzedanych egzemplarzy. Jednak jest to zabieg, który na prawdę działa. Liczby to fakty – a właśnie tego potrzebują użytkownicy.

Call to action – tego nie może zabraknąć w Twoich reklamach tekstowych Google Ads!

Słynne CTA – czy naprawdę są niezbędną częścią reklam? Tylko jeśli zostaną odpowiednio dopasowane do treści, grupy odbiorców – oraz co najważniejsze – ich intencji. Hasło ma na celu zachęcić użytkownika do konkretnej reakcji, wskazujące jawne korzyści, jakie użytkownik osiągnie przechodząc na stronę. Krótkie hasła, o rozkazującym tonie („Sprawdź teraz!”, „Skorzystaj z promocji”) podpowiada użytkownikowi jakie czynności powinien wykonać po trafieniu na stronę. Jednak nierozważne używanie CTA może doprowadzić do odwrotnego skutku – użytkownik, który pierwszy raz spotyka się z daną marką, nie będzie chętnie klikał w przycisk, który zachęca do kupna ich produktó lub obserwowania ich działań.

Google Ads daje możliwość kontrolowanie efektów i skuteczności tekstów reklamowych. Atutem jest szczególnie możliwość ciągłego dostępu do edycji reklam. Można modyfikować nagłówki z tekstami reklamowymi, zmieniać słowa kluczowe użyte w tekstach reklamowych, dodawać nowe wezwania do działania. Pozwoli to sprawdzić, na który z nich odbiorcy najlepiej reagują – a które nie przynoszą najlepszych efektów.

Postaw na teksty, które zarabiają – tylko takie otrzymasz od Alte Media!
Rozpocznij swoją przygodę z Google Ads już dziś.

Skontaktuj się z nami



    Iga Ostrowicka
    Autor

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    04.03 2022

    LinkedIn: profil osobisty a profil firmowy

    Czytaj dalej →
    04.03 2022

    LinkedIn: profil osobisty a profil firmowy

    Czytaj dalej →
    04.03 2022

    LinkedIn: profil osobisty a profil firmowy

    Czytaj dalej →

    Skontaktuj się z nami
    i uzyskaj darmową wycenę!

    Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski.