Czy wiesz, że 2016 jest rokiem w którym liczba wyszukiwań mobilnych w Google przekroczyła poziom urządzeń desktopowych ? To ogromna zmiana, która już teraz jest widoczna w branży marketingu internetowego i staje się początkiem do dynamicznym zmian w podejściu do pozyskiwania klienta poprzez wyszukiwarkę Google.
Wyniki wyszukiwania Google – jak one wyglądają
Potencjalni klienci szukając informacji o naszych produktach i usługach swoje działania najczęściej rozpoczynają w Google. Po wpisaniu odpowiedniego zapytania otrzymują ranging stron, a co dokładnie widzą? Jako pierwsze pojawiają się wyniki płatne (linki sponsorowane Google AdWords) nad wynikami organicznymi. Wyniki płatne są, wykupione przez poszczególnych reklamodawców. Zaraz pod nimi pojawiają się rozszerzenia wyników organicznych w postaci grafiki czy map.
Co to oznacza dla użytkowników mobilnych?
Wyszukując informacje w telefonie komórkowym reklamy sponsorowane zajmują praktycznie cały wyświetlacz naszego urządzenia. Aby zobaczyć wyniki organiczne, użytkownik musi scrollować ekran w dół. Dotarcie zatem do naturalnych wyników wyszukiwania może wymagać nawet 2-3 dodatkowych ruchów na ekranie telefonu.
Istnieje także ogromne prawdopodobieństwo, że reklamy AdWords z odpowiednimi rozszerzeniami pozwalającymi np. na wykonanie bezpośredniego połączenia telefonicznego zaangażują użytkownika na tyle, że nawet nie dobrnie do wyników organicznych..
Taka sytuacja doskonale obrazuje zachowanie użytkownika mobile. Dlatego, żeby nie tracić potencjalnego ruchu z kanału mobile, musimy być w ścisłym top.
Skutecznie do celu – efekt synergii
Jak pokazują badania, wykonane przez firmę Mediative użytkownicy smartfonów i tabletów wyszukują informacje w nieco inny sposób niż ma to miejsce w przypadku użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów.
Mimo natłoku informacji i dużej ilości płatnych reklam, aż 78,5% użytkowników mobilnych zdecydowało się je pominąć (scrollując ekran w dół), aby dotrzeć do pierwszych pozycji wyników organicznych.
Jako jeden z najistotniejszy wniosków wynikających z przeprowadzonego przez firmę Mediative badania, można uznać fakt, że w przypadku wyszukiwania mobilnego największą liczbę kliknięć zebrały pierwsze pozycje wyników organicznych. W tym konkretnym przypadku tylko 7,4% kliknięć dotyczyło wyników organicznych poniżej 4 pozycji. Dla porównania w przypadku użytkowników desktopowych było to ok. 16%.
To kolejny istotny dowód, pokazujący ogromne znaczenie pozycji naszej strony w wynikach mobilnych.
Strony responsywne a Google
Ogromne znaczenie dla wyników wyszukiwania w Google ma jednak nie tylko pozycja naszej strony, ale także to co użytkownik zobaczy po wejściu na nią.
Zmiany w algorytmie wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, które weszły w życie w kwietniu 2015 roku spowodowały, że strony responsywne, dostosowane do urządzeń mobilnych wyświetlają się częściej w wynikach organicznych na smartfonach i tabletach.
Google zdecydowanie bardziej lubi strony mobile friendly. Swoją sympatię okazuje im poprzez wyższą pozycję w rankingu organicznych pozycji.
Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja strona mobilna jest przystosowana do urządzeń mobilnych, możesz sprawdzić to przy pomocy prostego narzędzia – bezpłatnego Testu zgodności z urządzeniami mobilnymi, oferowanego przez Google.
Ruch mobilny jest już na wysokim poziomie i wzrośnie jeszcze bardziej w najbliższym czasie. Coraz częściej decydujemy się na zakup smartphone, mamy lepszy dostęp do Internetu mobilnego. To wszystko przekłada się na wzrost liczby potencjalnych użytkowników wyszukiwarki Google.
Pytasz AdWords, czy pozycjonowanie organiczne??
…nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Prowadzone przez nas kampanie reklamowe najlepiej dowodzą, że sprytne połączenie tych dwóch narzędzi marketingowych jest najlepszym wyjściem. Uzyskamy w ten sposób efekt synergii, który pozwala wyciągnąć maksimum z budżetów reklamowych.