Ostatnio podpowiadaliśmy, jak w pięciu prostych krokach można ulepszyć kampanię AdWords. Wprowadzając w życie wcześniejsze zasady, nie możemy zapomnieć o wykluczeniach słów kluczowych, które stanowią bardzo ważny czynnik wpływający na jakość naszej kampanii.
Podkreślamy jeszcze raz: wykluczenia słów kluczowych w kampaniach Google Adwords to bardzo ważny czynnik optymalizacyjny. Wykonywanie wykluczeń ma wpływ na współczynnik CTR (kliknięcia/wyświetlenia), który z kolei przekłada się na wynik jakości słowa kluczowego. Wykluczenia słów kluczowych przeprowadzamy we wszystkich dopasowaniach z wyjątkiem dopasowania ścisłego.
Kiedy przeprowadzać wykluczenia słów kluczowych?
Przede wszystkim przed uruchomieniem kampanii, ale można również zadbać o tę kwestię już w trakcie jej trwania. Przed uruchomieniem kampanii dopilnujmy, aby wykluczyć nazwy naszej konkurencji, słowa związane z portalami aukcyjnymi, porównywarkami cen. Dla przykładu sprzedając mieszkania w stanie dewelperskim, wykluczmy słowa wynajem, do wynajęcia, dla studentów, studentow, studentów, nazwy ulic (poza kilkoma w obrębie inwestycji) oraz nazwy dzielnic (poza tymi najbliższymi), jak również nazwy innych deweloperów. Dzięki temu znacząco odrzucimy nietrafne wyszukiwania słów kluczowych. Zawęzimy naszą kampanię do wyszukiwań bardziej konkretnych, co z pewnością przełoży się na lepszą jakość zapytań, telefonów oraz formularzy.
W trakcie trwania kampanii również cały czas przeglądajmy, co wpisują użytkownicy. Jest to bardzo ważne, ponieważ możemy reagować w miarę szybko i słowa kluczowe, które nie spełniają naszych założeń, po prostu wykluczać. Użytkownicy internetu mają bardzo dużo pomysłów i zapytania, które wpisują do wyszukiwarki, mogą niekiedy wydawać się nawet dziwne, dlatego też na bieżąco obserwujmy w słowach kluczowych zakładkę Wyszukiwane hasła.