Pozycjonowanie stron internetowych od dawna przestało być działaniem, którego w całości może podjąć się samodzielnie jedna osoba. Nie chodzi tylko o ilość rzeczy do zrobienia – zaczynając od optymalizacji technicznej strony, przez budowanie profilu linkowego, na odpowiednich treściach kończąc – ale także o potrzebne do realizacji końcowego celu umiejętności. Ciągłe aktualizacje algorytmów Google nie poprawiają tej sytuacji. Dlatego dobry SEOwiec nieustannie się szkoli. Jednak to nie tak, że nie da się przewidzieć, w którą stronę chce podążać Google. Od lat można zaobserwować wyraźną tendencję, którą najłatwiej nazwać – liczy się użytkownik oraz… SXO! Co to takiego? O tym opowiemy Ci w naszym wpisie!
UX – dlaczego go potrzebujesz?
Dostosowanie strony pod kątem potrzeb użytkownika nie tylko pozytywnie wpłynie na pozycje strony, ale także – a może przede wszystkim – na konwersje. Witryna, która pozwala na intuicyjną nawigację i ma jak najprostszą ścieżkę sprzedaży, ułatwia potencjalnemu klientowi dokonanie zakupu. Niejednokrotnie użytkownik opuszcza stronę nie dlatego, że jest niezainteresowany prezentową ofertą – ale dlatego, że nie wie jak dany produkt czy usługę zamówić lub uważa, że proces ten jest dla niego zbyt czasochłonny. W takiej sytuacji nawet najlepsza reklama nie przyniesie pożądanego efektu – wielu klientów odpadnie na etapie dokonywania zakupu!
SEO i UX razem – czyli czym jest SXO
Działania SXO na stronie skupią się na jej optymalizacji tak pod kątem robotów, jak i żywych użytkowników. Oznacza to, że pozyskiwany na stronie ruch nie będzie już tylko pustymi liczbami, ale stanie się ruchem konwertującym – dającym realne zyski, dzięki dostosowaniu strony do użytkownika. Wdrażając SXO można osiągnąć równocześnie wysokie wyniki – i w pozycjach wyszukiwarki, i te sprzedażowe.
W Alte Media nie chcemy generować dla naszych klientów nic nie znaczących liczb – dlatego jesteśmy przygotowani na wdrażania rozwiązań istotnych z punktu widzenia UX w ramach naszej oferty SEO.