Chcąc pomóc Internautom w odnalezieniu witryn i treści, które ich interesują, Google zamierza zmodyfikować algorytm wyszukiwarki, dzięki któremu łatwiej będzie znaleźć informacje, które w danej chwili są nam potrzebna. W jaki sposób ma być to osiągnięte? Poprzez uwzględnianie układu docelowej strony internetowej, jak również i ilości treści widocznej, którą zobaczymy po kliknięciu wyniku wyszukiwania.
Wielu z nas boryka się wciąż z jednym poważnym problemem. Klikając w odnośnik danej strony w wynikach wyszukiwania, często trudno jest znaleźć treść które szukaliśmy. Bo czyż nie powinno być tak, że to co nas interesuje, wyświetla się od razu? Oczywiście! Nowy algorytm wyszukiwarki Google powstał więc po to, by spełniać życzenia Internautów. Strony, które w nagłówku będą miały nadmiar reklam i inne niepotrzebne informacje, spadną w wynikach wyszukiwania.
Owa aktualizacja dotknie mniej niż 1% wyszukiwań, będzie więc widoczna rzadziej niż raz na sto zapytań. Tracąc pozycję w wyszukiwarce, należy się zastanowić, czy nie przesadziliśmy z ilością reklam na stronie.
Użytkownicy oczekują maksymalnego komfortu w przeglądaniu witryn. Wydawcy reklam powinni więc zadbać o ich umieszczenie w taki sposób by nie utrudniały dostępu do właściwej treści. Użytkownicy wchodząc na stronę szukają konkretnych informacji. Dlatego też należy stworzyć taki układ strony, który w szybki sposób umożliwi dotarcie do poszukiwanej przez nich treści. Chcąc spełniać potrzeby i wymagania Internautów, trzeba się do nich dostosować.