W ciągu najbliższych dni Google wprowadzi do Analytics nową opcję o fantastycznej funkcjonalności. Owa funkcjonalność to tworzenie bardzo spersonalizowanych list remarketingowych. Dzięki tym listą możesz kierować reklamę tylko do np. osób, które odwiedziły twoja witrynę określoną ilość razy, spędziły na niej określony czas oraz dodały do koszyka produkt lecz nie dokonały zamówienia. Taki sposób remarketingu znacznie zredukuje koszty ponownego pozyskania klienta.
Nowa funkcja jest aktualnie w w fazie Beta a dostęp jest ograniczony dla kont utworzonych dla USA oraz dla części kont Polskich.
Wymagania związane z tworzeniem list remarketingowych w Google Analytics.
- Operację można wykonać tylko na koncie „Administrator”
- Listy remarketingowe będą wymagały zmiany kodu śledzenia Analytics.
Cała zmiana jest bardzo prosta. Należy zmienić jedną linijkę kodu Analytics.
Kod:
[php]ga.src = (’https:’ == document.location.protocol ? 'https://ssl’ : 'http://www’) +
’.google-analytics.com/ga.js’;[/php]
zamieniamy na:
[php]ga.src = (’https:’ == document.location.protocol ? 'https://’ : 'http://’) +
'stats.g.doubleclick.net/dc.js’;[/php]
- Utworzenie list remarketinchowych wymaga połączenia konta AdWords z Analytics