Czy wiesz, ile osób korzysta z Facebooka? Prawie 16 milionów Polek i Polaków! 2 godziny dziennie – tyle czasu ich aktywności w Social Mediach wskazywały pomiary w standardowych miesiącach. Zastanów się ilokrotnie wzrosła ta liczba w czasie epidemii. Na koniec odpowiedz sobie na pytanie: czy to nie najlepszy czas, aby rozszerzyć swoje reklamy w internecie o kampanie Facebook Ads? Zdecydowanie tak! Powiemy Ci, dlaczego.
Co obecnie stanowi dla nas pewien rodzaj odskoczni oraz możliwość utrzymania kontaktu z bliskimi osobami? Oczywiście media społecznościowe, w szczególności Facebook oraz Instagram, które w czasach kryzysu notują ogromne zainteresowanie użytkowników.
Bez wątpienia Social Media w znacznym stopniu pomagają odnaleźć się w trudnej rzeczywistości. Co jednak powinno mieć dla Ciebie kluczowe znaczenie w obecnej sytuacji? Fakt, że aktywna obecność firmy na tych portalach w kolejnych tygodniach będzie szansą na rozwój oraz przetrwanie dla Twojej marki.
Facebook Ads – kampanie internetowe w czasie kryzysu
Co musisz wiedzieć na temat reklam w Social Mediach? Przede wszystkim to, że pojawiają się na najczęściej odwiedzanych aktualnie kanałach społecznościowych – Facebooku i Instagramie. Umieszczane są m.in. na tablicy, w bocznym panelu (po prawej stronie), w relacjach, czyli w tzw. Stories, czy na Messengerze.
Grupy odbiorców, do których ma docierać Twoja reklama, kreuje się biorąc pod uwagę m. in. takie czynniki jak wiek, płeć, zainteresowania czy aktywność w sieci. Można wykorzystać również remarketing, ruch, pojawiający się na Twojej stronie oraz grupy odbiorców podobnych do tych, którzy odwiedzają witrynę.
W zależności od potrzeb Twoja reklama ma szansę nakłonić odbiorców do pożądanych reakcji. Pisaliśmy o nich szerzej TU – szczególnie ważne będą dla Ciebie teraz przejścia do sklepu, promocja z celem zakupu, wizyty i polubienia fanpage’a, wysłania wiadomości czy prośby o wycenę.
Budżet możesz ustalić z góry na miesiąc, tak samo, jak liczbę celów reklamowych, które chcesz realizować w najbliższych tygodniach.
Musisz wiedzieć, że kampanie na Facebooku nie przynoszą natychmiastowego efektu, tak jak Google Ads. Ich przewagą jest jednak to, że pozwalają stworzyć skuteczną ścieżkę sprzedażową – od wygenerowania zainteresowania Twoimi produktami, po nakłonienie ludzi do zakupu ich w Twoim e-sklepie lub skorzystania z usług marki.
Dlaczego Facebook Ads?
Social Media to platformy, gdzie użytkownicy mogą się odprężyć i zintegrować. Badania wykazały, że aż 83% internautów aktywnie angażuje się w dyskusje oraz działania na portalach społecznościowych. Jak pewnie się domyślasz, aktualnie ta liczba jest zdecydowanie wyższa. Co za tym idzie, czas kwarantanny to odpowiedni okres na rozpoczęcie reklamy na Facebooku i Instagramie, bo pozwolą one podjąć działania zbliżające Twoją markę do obecnych oraz potencjalnych klientów. Masz szansę kreować więź z nimi, wzbudzać ich ciekawość Twoimi usługami oraz generować zyski, zwłaszcza poprzez bezpośrednią sprzedaż produktów.
#UWAGA, nie tylko odpowiednia treść postów i regularne działania w Social Mediach będzie ważna – bez reklamy Facebook Ads nie masz co liczyć na zwiększenie konwersji! Dopiero ona umożliwi Ci dotarcie do osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoimi produktami i będą skłonne do zakupu.
Jak prowadzić kampanie Facebook Ads w czasach kryzysu?
#1 Bądź bliżej.
Szukaj nowych możliwości i sposobów na dotarcie do klientów. Social Media zapewnią Ci nie tylko zyski, ale także pozwolą zbudować długofalowe relacje na płaszczyźnie marka-klient. Pokaż, że Twoja firma nie jest przeciętna. Twórz posty skierowane bezpośrednio do klientów, odpowiadające na ich bieżące potrzeby, a także wspieraj, angażuj się w akcje, które odwrócą ich uwagę od codziennej monotonii. Zachęcaj odbiorców do interakcji, jednocześnie pokazuj, że zależy Ci na ich komforcie.
#2 Bądź oryginalny
To nie tajemnica, że konkurencja tylko czeka, aby przejąć część Twoich klientów. Jak jednak mieć pewność, że nie uda im się to? Użyj sił mediów społecznościowych, by tworzyć wciągającą historię, związaną z produktem, jaki oferujesz. Dzięki temu zainteresujesz ich swoją marką oraz zaangażujesz czy skłonisz do ponownego zakupu. Jeśli będziesz kreatywny, możesz być pewien, że klienci do Ciebie wrócą.
#3 Znajdź rozwiązania problemów Twoich klientów.
Przyjrzyj się teraz uważniej produktowi, który oferujesz. Zastanów się, jakie potrzeby generuje akcja #zostanwdomu – na które z nich możesz odpowiedzieć? Pamiętaj, że klienci docenią teraz niestandardowe rozwiązania dotyczące procesów zakupu bądź wysyłki. Dobrym rozwiązaniem może okazać się bezkontaktowa forma dostawy, czyli paczka zostawiona pod drzwi bądź wysłana do paczkomatu.
#4 Twórz dobry content.
Ta zasada nigdy się nie zmienia: zwracaj szczególną uwagę na jakość treści tworzonych na fanpage’u oraz w reklamie Facebook/Instagram Ads. Używając grafik czy wideo upewnij się, że wykorzystujesz charakterystyczne elementy dla Twojej marki, kolory przyciągające uwagę, a także sprawdź, czy umieszczasz logo i Call To Action w widocznym miejscu!
Nasza ostatnia rada to… powierz pracę nad kampaniami w mediach społecznościowych ekspertom!
Dlaczego? Z 3 prostych powodów – dzięki ich wiedzy oraz doświadczeniu osiągniesz jak najwięcej w ramach założonego budżetu, możesz liczyć na ich znajomość aktualnych potrzeb rynku (zwłaszcza w czasie kryzysu!), a dodatkowo masz pewność, że Twoje reklamy będą przynosiły efekty!
Prowadzisz firmę i chciałbyś rozpocząć kampanię Facebook Ads lub rozszerzyć swoje działania w sieci? Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
#PAMIĘTAJ! Odpowiednio prowadzona komunikacja oraz kampanie Facebook czy Instagram Ads pozwoli Ci zbudować świadomość marki wśród Twoich potencjalnych klientów, podnieć sprzedaż, a także zbliżyć się do aktualnych i nowych odbiorców.