Twoi klienci są teraz online. Wykorzystaj to z Google Ads!

Kryzys  gospodarczy wywołany epidemią dotyka wielu gałęzi biznesu. W tym specyficznym czasie wszyscy przenosimy się online, a co za tym idzie, korzystamy z rozwiązań dostępnych w sieci – zakupów spożywczych, ubrań czy usług, których realizacja nie wymaga wyjścia z domu. Co to oznacza? Jeśli Twój biznes jest przystosowany do internetowej rzeczywistości, ten okres będzie szansą na wykorzystanie nowych możliwości sprzedaży produktów. Co jednak zrobić, by rzeczywiście zyskać jak najwięcej? Najlepiej wykorzystać reklamę Google Ads.

Czas kryzysu? Poznaj możliwości Google Ads

Twoi potencjalni klienci każdego dnia przemierzają sieć w poszukiwaniu produktów, których obecnie nie są w stanie nabyć stacjonarnie. Wielu konsumentów, wiernych tradycyjnym zakupom, nie może wybrać się do ulubionego sklepu. Internet to teraz jedyna dostępna dla nich opcja.

Ta sytuacja to dla Ciebie okazja na zwiększenie sprzedaży. Narzędziem, które pozwala osiągnąć to najszybciej jest Google Ads. Zastanów się, jakie możliwości da Ci reklama w Google, skoro aż 97% użytkowników internetu korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. 

Biorąc pod uwagę, że kolejne miesiące będą okresem wzmożonej aktywności w internecie, kampania Google Ads może przynieść Ci świetne efekty. Pomyśl o użytkowaniach, którzy przez kolejne miesiące znacznie ograniczą wyjścia z domu. Ich potrzeby będą realizowane jedynie dzięki zakupom w internecie. Google Ads pozwoli Ci z łatwością do nich dotrzeć i zachęcić do wyboru Twoich usług.

Ta platforma reklamowa pozwala na tworzenie kampanii, których efekty zobaczysz natychmiast – zwłaszcza teraz. Jeśli oferujesz produkty lub usługi dostępne online, to Google Ads pomoże Ci nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również poszerzyć świadomość marki, co może mieć wpływ na ilość konwersji w przeciągu najbliższych tygodni. Wykorzystując aktualną sytuację w odpowiedni sposób, masz także szansę na zainteresowanie swoją ofertą niedostępnych wcześniej konsumentów.

Dlaczego Google Ads?

Najważniejszy powinien być dla Ciebie fakt, że reklamy Google Ads są widoczne właściwie wszędzie. Zaczynając od wyników wyszukiwania (w linkach na dole, górze oraz po prawej stronie) przez Google Shopping Gallery (na produktowym sliderze ze zdjęciami), Gmaila, Bloggera, YouTuba i inne produkty Google, a kończąc na stronach internetowych, które odwiedzą Twoi potencjalni klienci.

Jakie zalety platformy Google powinieneś mieć na uwadze? Jest ona elastyczna i precyzyjna. W intuicyjny sposób umożliwi Ci dotarcie do odbiorców na szeroką skalę. Dzięki narzędziu Google Analytics, kompatybilnemu z kampaniami Google Ads, będziesz mógł interpretować wyniki ze sprawnością zawodowego analityka. Ze zgromadzonych w narzędziu danych, w łatwy sposób wyciągniesz korzystne dla budżetu i efektywności wnioski, a potem w dowolnym czasie zmienisz elementy reklam, maksymalnie je usprawniając.

Metody kierowania kampanii Google Ads

Reklamy w Google Ads opierają się na systemie pay per click, pay per view lub pay per conversion, które umożliwiają wybranie optymalnego dla Twojej działalności typu kampanii.

W zależności od Twojego celu możesz stworzyć reklamy, których celem będą kliknięcia w link, zakup produktu czy poszerzenie świadomości marki. Tworząc kampanię, musisz zatem rozważyć, na jakie potrzeby odbiorców odpowiada Twój produkt, by móc zaadresować go do odpowiedniej grupy.

Jeśli chodzi o metody kierowania reklam, Google Ads da Ci niemal nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych i obecnych klientów. Możesz ich wybierać na podstawie zainteresowań, danych geograficznych czy języków, w jakich mówią, a także z grupy tych, którzy wyszukują dany produkt, wcześniej odwiedzili Twoją stronę lub dokonali zakupu.

Platforma pozwala także na wykluczenie grup, które nie przynoszą zysków. Wszystkie te czynniki dadzą Ci wiele możliwości optymalizacji kampanii – do momentu, w którym będzie najbardziej efektywna, a więc przyniesie znaczne zyski niskim kosztem.

Jak osiągnąć sukces z Google Ads?

Tworząc kampanię w Google Ads musisz pamiętać, że trafiają one do osób o określonych oczekiwaniach również pod względem estetyki i jakości strony na, którą przekieruje dana reklama. Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli chcesz być skuteczny, musisz zadbać o grafiki oraz tekst dobrej jakości, a także profesjonalnie stworzoną witrynę.

Dlatego też na sukces Twojej kampania w Google Ads składać się będą nie tylko dobry pomysł, ale także przyciągająca treść reklam i ich jakość oraz optymalizacja parametrów promocji, wykonana przez specjalistę.

Powinieneś również wyciągać wnioski z wyników działań marketingowych i wprowadzać konieczne innowacje. Stawki na rynku oraz oczekiwania konsumentów są zależne także od konkurencji, która zapewne będzie próbowała dziać podobni jak Ty, a więc na bieżąco analizować i modyfikować swoje reklamy.

Czas kryzysu to jednak moment, w którym możesz ją wyprzedzić. Jak? Inwestując w kampanię Google Ads, stworzoną przez eksperta, który ma doświadczenie z reklamą dla Twojej branży. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że specjalista musi umieć działać skutecznie w sytuacjach kryzysowych.

Google Ads może przynieść Ci znaczne profity, jeśli tylko będziesz trzymał rękę na pulsie. Jak już wskazywaliśmy, najlepiej byłoby powierzyć promocję swoich produktów i usług ekspertom, zwłaszcza teraz, gdy rynek zmienia się w tak istotny sposób. Kluczowe będzie szybkie reagowanie na wszelkie potrzeby Twoich potencjalnych klientów. 

Jeśli zależny Ci na przetrwaniu Twojej marki lub rozwinięciu jej możliwości sprzedażowych w tym specyficznym okresie,  skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie bezpłatną wycenę.

Doświadczenie w sytuacjach kryzysowych, gotowe strategie, dostosowanie produktów marketingu internetowego do Twojej marki, a przede wszystkim pomoc z zakresu promocji online – oto, co może zagwarantować Ci Alte Media!

13.03 2020 Facebook Creator Studio

Facebook Creator Studio – dlaczego warto...

Czytaj dalej
07.02 2020 Google Ads 2020

4 ulepszenia Google Ads 2020, które...

Czytaj dalej
20.01 2020 Dzięki Social Mediom zbudujesz społeczność zainteresowanej Twoja firmą.

Social Media 2019 – nasze podsumowanie!

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość