Pamiętasz naszą definicję Mobile First Index? Mamy nadzieję, że tak, ponieważ mamy dla Ciebie ważny komunikat. Już od końca kwietnia wyszukiwarka Google, wykorzystując Search Console, rozsyłała powiadomienia o przejściu stron na Mobile First Index. Na kontach naszych klientów w tym tygodniu również zaczęły pojawiać się te informacje. Warto wiedzieć, co jest warunkiem włączenia witryny do Mobile First Index!
Wydawać by się mogło, że wystarczy dostosować serwis do urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Jednak przeglądarka zaznacza, że treści w wersji mobilnej maja być dostępne w taki sam sposób, jak na desktopie.
Informacje o przejściu strony Mobile First Index rozsyłane są mailem, w którym przeczytamy m. in., że:
- Googleboty mogą częściej wchodzić na witrynę w celu jej indeksowania;
- Title i Description będą automatycznie zaciągane z mobilnej wersji serwisu;
- Indeksacji i rankingowaniu będą podlegać głównie wersje witryn na laptopy oraz tablety;
- Google chce ułatwić korzystanie z przeglądarki użytkownikom posługującym się urządzeniami mobilnymi.
Biorąc pod uwagę te kilka punktów najważniejsze, abyś posiadał stronę dostosowaną do urządzeń mobilnych, której treść nie będzie różnić się od tej dostępnej na urządzeniach desktopowych.
Pamiętaj, że wdrożenie optymalizacji, a więc stworzenie responsywnej wersji witryny możesz zlecić nam!