Od zeszłego piątku tj 8.10.2010 obserwujemy znaczne zmiany wyników wyszukiwania Google (tzw. SERP). Przemeblowanie, a właściwie zdemolowanie wyników niestety nie jest na rękę wielu właścicielom witryn internetowych, dla których widoczność w Google jest być albo nie być na realnym rynku.
Na obecną chwilę nie mamy oficjalnych informacji z Googlee. Pan G nabrał wody w usta, siedzi i czeka na odzew samych internautów, stąd brak oficjalnego stanowiska. Wiadomym jest, iż drastycznie spadły pozycje starych stron, solidnie osadzonych na czołowych pozycjach, stron wartościowych i stabilnych. Mocno zyskały za to strony śmieciowe – spamy, strony całkiem nowe, z nowymi domenami, które czasami nie były widoczne wogóle w wynikach pozycjonowania, co budzi bardzo duże emocje wśród właścicieli firm, które swoje biznesy opierają na widoczności w przeglądarce.
Do czasu oficjalnego stanowiska Google nie możemy stwierdzić czy obecne działanie algorytmu wyszukiwarki jest tymczasowe czy będzie miało formę stałą, ani jaka będzie długofalowa polityka Google w zakresie kreowania wyników wyszukiwania. Mamy nadzieję, iż w miarę szybko uda się Panu G sytuacje unormować.