Pandemia koronawirusa postawiła przedsiębiorców w skomplikowanej sytuacji. Szczególnie Ci prowadzący małe biznesy podejmują teraz trudne wybory, warunkujące ich przyszłość w branży. Właśnie dlatego również oni decydują się skorzystać z narzędzi marketingu internetowego, które pomagają im utrzymać się na rynku.
W niektórych sektorach restrykcje spowodowały spadek obrotów, podczas gdy zobowiązania finansowe z tytułu m.in. wynajmu lokalu czy wypłacenia pensji pracownikom pozostał na tym samym poziomie.
Rząd zaproponował kilka wersji tarczy antykryzysowej, która ma pomóc przedsiębiorcom w przetrwaniu. Niestety wielu z nich nie spełnia warunków koniecznych do otrzymania pomocy. Mali przedsiębiorcy stają więc w sytuacji, gdy muszą znaleźć inne, alternatywne rozwiązania dla swojego biznesu.
Jesteś jednym z nich? W takim razie czytaj uważnie, bo z pomocą przychodzi Ci sieć!
#1 Marketing internetowy
Lata doświadczenia pokazały nam, że odpowiedni marketing to klucz do sukcesu –niezależnie od sytuacji, w jakiej znajdują się nasi klienci. Choć inwestycja w tego typu działanie może wydać Ci się w obecnej sytuacji – ze względu na Twoje pozostałe wydatki – trudna, to jest realną szansą na zysk oraz długotrwałe korzyści w postaci zwiększenia ilości osób, zainteresowanych ofertą.
O skuteczności działań w Social Media, Google i SEO w obecnej sytuacji, pisaliśmy w poprzednich postach, z których dowiesz się, jak wiele możesz zyskać dzięki reklamie w internecie. Dla wielu firm kontakt z klientami online to jedyny sposób na utrzymacie ciągłości finansowej, a dobrej jakości marketing – poszerza grupę odbiorców, co w późniejszym czasie przekłada się na większe zyski.
#2 Przeniesienie działań do Internetu
Moment, w którym tak wielu użytkowników internetu spędza czas przed ekranami telefonów i komputerów jest idealny, aby podjąć działania marketingowe w sieci. Ich wzmożoną aktywność można także wykorzystać w inny sposób.
Stąd też wiele mniejszych firm jak np. szkoły tańca czy siłownie, decyduje się na przeniesienie prowadzonych zajęć do internetu. Dzięki specjalnym platformom bądź kanałom społecznościowym dają użytkownikom możliwość uczestniczenia w treningach. W taki sposób zebrane środki za zajęcia online wspomagają budżet firm i pozwalają utrzymać się na rynku.
#3 Zbuduj relację z klientami
Zapewne słyszałeś stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie – nie istniejesz. Obecna sytuacja na rynku to potwierdza. Jeśli nie masz jeszcze profilu w social media, zrób to jak najszybciej – ponieważ właśnie on jest dla Ciebie miejscem komunikacji z odbiorcami. O prowadzeniu fanpage na Facebooku przeczytasz w tym poście.
Poszerzenie grupy odbiorców jest najłatwiejsze do osiągnięcia, dzięki płatnym reklamom.
Jeśli jednak są one aktualnie poza Twoim zasięgiem, możesz poprosić znajomych lub bliskich o udostępnianie postów reklamujących Twoje usługi. W obliczu tak trudnej sytuacji, liczy się każdy Twój ruch.
#4 Sprzedawaj z dostawą
Ten punkt dotyczy zarówno przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne, jak i właścicieli lokali usługowych. Dostawy to idealny sposób, aby utrzymać ciągłość finansową. w czasie w którym zakupy bezdotykowe są na wagę złota.
Zastanów się, w jaki sposób mógłbyś poszerzyć swoją działalność o tego typu usługę. Jeśli zatrudnienie firm kurierskich jest poza zasięgiem Twoich możliwości – możesz zaangażować w to współpracowników czy znajomych.
#5 Rozszerz swój asortyment
Pomysł ten wymaga inwestycji dodatkowych środków, jednak wielu przedsiębiorców właśnie dzięki takim działaniom wciąż utrzymuje się na rynku. Jest to również świetny sposób na poszerzenie świadomości marki.
Wiele lokali usługowych zdecydowało się na sprzedaż produktów użytkowych jak koszulki, torby czy kubki z charakterystycznymi dla danego przedsiębiorstwa nawiązaniami, logiem itp. Dzięki temu nie tylko zarabiają pieniądze wpierające ich budżet, ale także wychodzą z inicjatywą i zachęcają tym odbiorców do wsparcia finansowego.
#6 Dorzuć gratis
Niektóre z marek wychodzi z tą inicjatywą po to, aby pokazać swoim Klientom, jak docenia ich wsparcie. Do każdego zakupu dołączają gratisowe produkty. Zwykle są to niewielkie, niedrogie upominki, a czasami nawet ręcznie wykonane produkty.
Gratis w tym przypadku staje się symbolem w ekonomicznej walce z koronawirsuem, co skłania wielu konsumentów do wsparcia borykających się z problemami finansowymi firm.
#7 Zaproponuj vouchery
Sprzedaż voucherów jest idealną opcją dla każdego biznesu. Zakupiony w czasie pandemii voucher można wykorzystać w momencie, kiedy restrykcje zostaną zniesione.
Jako konsumenci powinniśmy jednak dokonywać świadomych wyborów podczas korzystania z tego typu akcji i pamiętać, że dla przedsiębiorców prowadzących salony makijażu, tatuażu czy fryzjerów to teraz jedyne źródło dochodu.
#8 Skorzystaj z pomocy miasta/akcji społecznych
Wiele samorządów organizuje akcje oferujące przedsiębiorcom pomoc w zakresie promocji, dostawy, a także wsparcie wolontariuszy.
Do pomocy dołączają także firmy, które podejmują działania uświadamiające konsumentów, że mają oni realny wpływ na sytuację gospodarczą w kraju i przekonuje ich, że robienie zakupów online jest bezpieczne.
Jedną z takich akcji jest #wspierampl – inicjatywa polskich marek, producentów oraz projektantów ubrań.
W czasie kryzysu polskie marki zrozumiały, że muszą się wspierać, żeby przetrwać. Niebagatelną rolę w tym procesie mają także klienci, którzy starają się wspierać poszkodowanych w procesie spowolnienia gospodarczego przedsiębiorców. Jeśli liczysz na taką pomoc, musisz pamiętać, że bez Twoich działań, odbiorcy nie będą w stanie Ci pomóc.
Kluczem do sukcesu jest skuteczny marketing, dzięki któremu będziesz mógł w łatwy sposób dotrzeć do stałych i potencjalnych klientów. Jeśli szukasz zespołu specjalistów, którzy zadbają o promocję Twojej marki, zdaj się na nas!
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny i przekonaj się jaka jest siła efektywnej reklamy.