Oferta

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych w Google nie jest utożsamiane ze sponsorowaną reklamą. Odbiorca traktuje je jako wynik naturalny – organiczny.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który pozwoli na wyświetlenie strony www na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych przy wpisaniu konkretnego słowa kluczowego Dzięki usłudze pozycjonowania stron Twoja witryna internetowa nie zginie w gąszczu informacji, a potencjalni Klienci w szybki i prosty sposób odnajdą ją w wyszukiwarce!

Wyświetlaj się na czołowych pozycjach w Google

Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania to większy ruch na Twojej stronie i więcej potencjalnych klientów!

Twoi klienci szukają Cię w Google

Wg statystyk 98% Twoich potencjalnych klientów korzysta z wyszukiwarki Google!
Daj im się znaleźć!

Jak działamy?

Określamy wspólny cel

Przygotowujemy plan działania oraz indywidualną strategię.

Audyt SEO i optymalizacja

Przeprowadzamy audyt SEO i wprowadzamy zmiany na witrynie.

Dobieramy słowa kluczowe

Dobieramy odpowiednie słowa kluczowe związane z działalnością.

Pracujemy na Twoje pozycje

Rozpoczynamy długofalowe działania nad pozycjonowaniem.

Osiągnięcie celu

Dążymy do jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce.

Czy wiesz że,
kiedy Twoja strona jest na wysokich pozycjach klienci trafiają do Ciebie, a nie do Twojej konkurencji?!

Powierz swoją stronę w dobre ręce!

14 lat doświadczenia w marketingu

Tysiące wypozycjonowanych fraz

Dedykowany opiekun projektu i klienta

Jasne i korzystne warunki współpracy z nami

Co zyskujesz dzięki pozycjonowaniu w Alte Media?

Odpowiedź jest prosta! Wartości najważniejsze w internecie – rozgłos, widoczność oraz najlepszą możliwą pozycję w wyszukiwarce. Sam wiesz, że sieć jest współcześnie miejscem, gdzie zachęca się do współpracy, a w rezultacie zdobywa potencjalnych klientów. Dlatego korzysta z niej tak wiele marek i firm. Musisz pamiętać, że najlepsze wyniki uzyskują tutaj ci, którzy działają szybko – ale skutecznie.

To właściwa pora, żebyśmy zadbali o Twoje pozycjonowanie! Dzięki nam zyskasz:

Lepszą widoczność w przeglądarce - wyprzedzisz konkurencję

Dobrą widoczność w wyszukiwaniach lokalnych - zyskasz rozpoznawalność w okolicy

Audyt SEO strony - otrzymasz dokument, który pokaże co ulepszyć na stronie

Działania optymalizacyjne - ulepszymy Twoją witrynę

Stały monitoring efektów - damy Ci dostęp do Panelu klienta

Zawsze aktualne metody pozycjonowania zgodne w wymaganiami algorytmu Google

Nowych oraz potencjalnych klientów - zobaczą Cię w przeglądarce

Indywidualnego opiekuna strony - dobierze dla Ciebie idealną strategię pozycjonowania

Właściwie słowa kluczowe - dobrane dla Twojej branży i obszaru działalności

Wsparcie copywritera - stworzy dla Ciebie unikalne treści na stronę

Wsparcie doświadczanych specjalistów - znamy wyszukiwarkę Google od podszewki

Czy wiesz, że…?

138 mln

to średnia liczba wyszukań na minutę

33 mln

to średnia ilość dziennych wyszukań w Google

28 mln

osób w Polsce korzysta z Internetu
Źródło: searchengineland.com i gemius.pl

Gdzie będzie widoczna Twoja strona?

Zadbamy o to, żeby Twój serwis pojawiał się w najlepszych wynikach wyszukiwania Google! Są to propozycje przeglądarki, czyli strony, które uznaje ona za odpowiedź na konkretne zapytanie lub hasło.

Jedne z pierwszych pozycji w Google zajmują płatne reklamy – kampanie produktowe Google AdWords. Po nich pojawiają się linki sponsorowane. Następnie użytkownicy uzyskują organiczne wyniki wyszukiwania.

Zdarza się, że dostępny jest również graf wiedzy. Jest to propozycja dodatkowych informacji na temat konkretnego obiektu.

Dzięki nam możesz pojawić w czołowych wynikach wyszukiwania przeglądarki!

Skorzystaj z naszej kompleksowej oferty reklamy dla stron www i sklepów internetowych. Przygotowana indywidualnie do potrzeb Twojej witryny – każdy sklep działa inaczej i trzeba mieć to na uwadze już przy planowaniu strategii reklamowej.

Chcesz otrzymać bezpłatną wycenę lub masz dodatkowe pytania? Napisz do nas!

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron – inaczej SEO – to proces, który będzie wymagał odpowiedniego przygotowania Twojej witryny i dobrania idealnej strategii z zakresu optymalizacji, tworzenia treści i linkowania. Zadbamy o to, aby Twoja strona pojawiała się na czołowych pozycjach w TOP 10 Google na wybrane słowa kluczowe. Jednocześnie dzięki współpracy z nami będziesz pozyskiwał coraz więcej klientów z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Dobierz odpowiednią strategię pozycjonowania

Zastanawiasz się, jak tworzy się skuteczną strategię SEO? Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę specyfikę Twojej działalności oraz preferencje klientów. Dlaczego? Ponieważ inaczej planuje się działania pozycjonowania biznesu o zasięgu lokalnym, niż e-sklepu o dużej grupie docelowej.

POZYCJONOWANIE LOKALNE

Sprawdzi się w przypadku usług lokalnych, z których korzystają osoby znajdujące się w pobliżu firmy. W jego zakresie można więc prowadzić działania nad lepszą widoczności w wyszukiwarkach, w oparciu o zakres danego miasta lub dzielnic. Dodatkowo proponujemy utworzenie profili linków dla witryny.

POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Aby dobrze wypozycjonować sklep działający w sieci, trzeba oprzeć je o słowa, które mają największą szansę na spowodowanie konwersji. Takie frazy mogą zapewnić sprzedaż, ale także zwiększają popularność witryny.
w

POZYCJONOWANIE WIZERUNKOWE

Ma za zadanie dbać o reputacje serwisu oraz właściwie nim zarządzać. Dlatego też stosuje się takie zabiegi, jak monitorowanie opinii na temat danej witryny oraz ich treści, a także interwencje w przypadku pojawienia się negatywnych komentarzy. Przede wszystkim jednak skupia się na tworzeniu tekstów, wartościowych zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarki. Pozycjonowanie wizerunkowe często wspomagane jest także przez kampanie Google AdWords.
i

POZYCJONOWANIE SZEROKIE

Strategia „długiego ogona” pozwala na dostosowania strony pod względem pozycjonowania słów kluczowych, które są pokrewne do szczegółowych fraz, szukanych najczęściej przez użytkowników. Witryny, jakie powinny z niej skorzystać, to głównie sklepy internetowe.

POZYCJONOWANIE SEZONOWE

Proponuje się je w branżach, gdzie dany okres ma rzeczywiste znaczenie – wpływa na zainteresowanie produktem oraz wspomaga sprzedaż. Pozycjonowanie opiera się wtedy na słowach, które mają tymczasowe znaczenie, ponieważ wpisywane są w określonym sezonie. Głównym czynnikiem jest tu oczywiście czas, dlatego rozpoczęcie działań należy zaplanować odpowiednio wcześnie.

POZYCJONOWANIE ZA GRANICĄ

To czasochłonny i wymagający proces, któremu trzeba poświęcić sporo pracy, ale ich efekty są tego warte. Zwłaszcza, gdy zajmują się nim specjaliści tworzący obcojęzyczne teksty na bardzo dobrym poziomie. Dzięki ekspertom od pozycjonowania reklama internetowa w zagranicznych wyszukiwarkach przynosi rezultaty.

POZYCJONOWANIE W YOUTUBE

Jeśli firma prowadzi kanał na tym portalu, warto jest zadbać o jego odpowiednią optymalizację. Wykorzystanie słów kluczowych w połączeniu z ciekawym materiałem wideo można wpłynąć na lepszą widoczność marki w sieci.

PREPOZYCJONOWANIE

Starania o jak najlepszą pozycję w przeglądarkach można rozpocząć już na etapie tworzenia strony internetowej. Właśnie do tego służy prepozycjonowanie, a więc usługa, która może zapewnić stronie właściwą widoczność już w momencie jej debiutu.

Co otrzymujesz w ofercie!

Wspólne działania rozpoczniemy od rozmowy z naszym doradcą klienta. Dzięki niej uda się wypracować skuteczną strategię, która pozwoli na zdobycie jak najlepszej pozycji w przeglądarkach.

profesjonalizm - wynikający z doświadczenia agencji

indywidualne podejście - oferta zostanie stworzona specjalnie dla Twojej firmy

skuteczną strategię - dopasowaną do specyfiki Twojej działalności i branży

wparcie specjalistów - czas, który poświęci Ci ekspert SEO i doradca klienta biznesowego

raportowanie wyników - analiza zmian oraz monitorowanie aktualnej pozycji witryny w wyszukiwarkach

kontrola nad działaniem strony - szybka reakcja na występujące problemy

dobór słów kluczowych - możliwość zwiększenia ilości nowych fraz do pozycjonowania

Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą?

Przede wszystkim należy przygotować właściwe pytania, odzwierciedlające to, co dla Twojego biznesu najważniejsze – cel firmy. Wysłanie zapytań ofertowych uwzględniających przygotowane zagadnienia pozwoli łatwiej wybrać agencję, która będzie w stanie zrealizować Twoje wymagania oraz zaproponować Ci indywidualną ofertę. Szybko zorientujesz się, z którą z firm rozpocząć sukcesywną współpracę. Sprawdź, czym powinna się charakteryzować.

Dobra agencja SEO:

bierze pod uwagę cel, jaki chce osiągnąć klient

wybiera frazy kluczowe dopasowane do specyfiki Twojego biznesu

może udokumentować swoje doświadczenie dzięki case study z danej branży

posiada status Google Partners

zatrudnia specjalistów z certyfikatami Google Analytics

przedstawia długoterminowy plan, zamiast podawania konkretnej pozycji w wyszukiwarce

jej osiągnięcia potwierdzone są w rankingach skuteczności agencji internetowych oraz pozytywnymi opiniami od klientów i partnerów

działa kreatywnie, zarówno w zakresie budowania planu działań, jak i narzędzi, używanych do jego realizacji

tworzy umowę dogodną dla obu stron

zapewnia kontakt ze specjalistami, z którymi możesz się swobodnie komunikować

raportuje swoje wyniki i przedstawia strategię na kolejne miesiące współpracy

opiera swoje działania na różnych możliwościach rozliczeń - płatność za efekt lub ryczałt

Ile trwa pozycjonowanie strony www?

To jedno z najczęstszych pytań klientów. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i wymagającym intensywnej pracy, dlatego mierzalne efekty zauważalne są dopiero po czasie. Wynika to również ze złożoności samego procesu – nigdy nie traktuje się go jako jednorazowego działania. Jednak trzeba pamiętać, że skutkuje ono zdobyciem nowych i potencjalnych klientów, zwiększeniem konwersji i rozpoznawalności witryny. Dodatkowo trzeba pamiętać, ze utrzymanie wypracowanej pozycji możliwe jest tylko dzięki dalszym pracom specjalistów.

Jak przebiega proces współpracy?

Pierwszym krokiem jest przygotowanie umowy i planu działania oraz dobór proponowanych słów kluczowych. Po formalnym rozpoczęciu współpracy, następuje przeprowadzenie audytu SEO, którego zalecenia trzeba niezwłocznie wprowadzić w serwisie. Dzięki zastosowaniu zmian na witrynie można rozpocząć długofalowe działania nad pozycjonowaniem, którego celem będzie jak najlepsza pozycja w przeglądarkach.

Jak one wyglądają i na czym polegają? Sprawdź sam!

Dobór słów kluczowych

To właśnie dzięki nim możliwe jest wypracowanie jak najlepszej widoczności witryny w wyszukiwarce – a co za tym idzie zwiększenie konwersji oraz liczby klientów zainteresowanych Twoimi usługami. Wybiera się je w oparciu o zachowania użytkowników, konkurencję oraz charakter branży.
h

Audyt SEO

Zindywidualizowana i szczegółowa analiza strony, jej struktury oraz komentarze dotyczące jej optymalizacji to właśnie dokument nazywany audytem SEO. Sprawdzeniu podlegają zarówno aspekty techniczne, a także jakość treści.

Optymalizacja techniczna strony

Dzięki wdrożeniu uwag zawartych w audycie SEO w witrynie można rozpocząć skuteczne działania nad lepszą pozycją serwisu. Oczywiście musza być one odpowiednio rozplanowane w czasie. Wprowadzenie wszelkich zmian techniczny będzie bowiem czasochłonne. Ich częścią stanie się również zmiana tekstów w serwisie oraz ich optymalizacja pod kątem wybranych słów kluczowych. Właśnie na tym etapie potrzebna będzie pomoc profesjonalnego copywritera, który wie, gdzie i jak właściwie użyć ich w treściach na witrynie. Musisz wiedzieć, że właściwie stworzona treść to klucz do osiągnięcia dobrej pozycji w przeglądarkach.

Link-building

Wypracowanie stabilnej i wysokiej pozycji strony, poza optymalizacją, obejmuje także działania na samym serwisie, a także poza nim – nazywane również on-side oraz off-side. Najważniejsze jest rozbudowanie sieci linków wewnętrznych (umieszczanych na witrynie) oraz zewnętrznych (znajdujących się poza nią). Jest to link building, a więc budowanie profilu odwołań do strony, które wpływają na pozycję witryny w rankingu i opinię na temat firmy. Tym właśnie zajmują się nasi pozycjonerzy, budując dodatkowo własne zaplecze, które pozwala im na modyfikację celu i treści tworzonych przekierowań.

Wzrost pozycji w wyszukiwarkach

Efekt wszelkich działań pozycjonerskich sprowadza się właśnie do tego punktu – od przeprowadzenia audytu, przez optymalizację witryny oraz dobór słów kluczowych, po link building. Ich skuteczność widoczna jest dzięki lepszej pozycji strony w przeglądarce oraz pojawieniu się nowych klientów marki.

Monitorowanie i raportowanie

Każdego dnia nasi specjaliści od pozycjonowania monitorują pozycję Twojej firmy, a także wprowadzają niezbędne zmiany, by utrzymywała się ona na bardzo dobrym poziomie. Wnikliwa analiza, dokonywana codziennie przez nasz wewnętrzny system zainstalowany na Twojej stronie, pozwala im mieć pewność, że ich praca przynosi oczekiwany efekt. Ty również możesz to sprawdzać, dzięki dostępnemu dla Ciebie online panelowi klienta.

Reagowanie na zmiany w algorytmach Google i działania konkurencji

Algorytmy Google aktualizowane są bardzo często, dlatego też należy szybko reagować na ich zmiany – to one w dużym stopniu wpływają na pozycję strony w rankingu. Dodatkowo, aby mieć pewność, że Twoja witryna utrzyma wypracowaną pozycję, należy nieustannie kontrolować także działania konkurencji z branży. Analiza takich serwisów pozwala w łatwy i szybki sposób reagować na wszelkie zmiany, jakie dokonują się w sieci.

Pozycjonowanie Twojej strony, a dobór słów kluczowych?

Wybór właściwych fraz, na które pozycjonowana będzie Twoja witryna to jeden z najważniejszych elementów wpływających na jej lepsza pozycję w przeglądarkach. Właśnie dlatego trzeba wybrać właściwe słowa kluczowe! Od czego będą one zależały? Głównie od popularnych wyszukiwań użytkowników – co nasi specjaliści sprawdzają w narzędziu Planer Słów Kluczowych Google – oraz Twojej branży, oferty, a nawet konkurencji!

Jeżeli zależy Ci na kierowaniu ruchu na Twój serwis, powinieneś skorzystać z pomocy Alte Media. Nasze doświadczenie pozwoli na dobranie odpowiednich fraz, które są wpisywane przez potencjalnych klientów. Zadbamy również o to, aby zweryfikować wszelkie możliwe warianty słów kluczowych mających szanse przyciągnąć nowych użytkowników.

Sprawimy, aby dobrane hasła wyszukiwania nie były zbyt ogólne – nie chcemy przecież, żebyś marnował budżet i czas na działania, które nie przyniosą oczekiwanych efektów. W naszej pracy nad pozycjonowaniem nie bazujemy na znikomym odsetku możliwych konwersji. Oczekujemy realnych efektów pozwalających na rozwój twojej działalności w Internecie!

Oczywiście wystrzegamy się także zbyt ogólnych słów kluczowych. Dlatego możesz mieć pewność, iż zaproponowane Ci frazy będą na tyle precyzyjne, że ich wykorzystanie da dużą szansę na konwersję.

Pozycjonowanie on-site, czyli co znajdziesz w audycie SEO

1. Elementy technicznej optymalizacji:

Weryfikacja Twojej witryny jest niezbędna w procesie wprowadzania zmian na stronie. Dlatego w audycie wskażemy błędy, związane z ważnymi aspektami funkcjonowania serwisu. Dodatkowo wystosujemy odpowiednie zalecenia odnośnie optymalizacji. Co zawrzemy w audycie na tym etapie?

  • wytyczne dotyczące właściwego rozmieszczenia fraz kluczowych w treściach na konkretnych podstronach oraz na całej witrynie,
  • uwagi odnośnie zastosowania metatagów, zwłaszcza title i description,
  • wskazówki co do zachowania odpowiedniej struktury nagłówków H1 do H6,
  • rady odnośnie linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego,
  • zbadanie poprawności kodu HTML strony,
  • analizę prędkości wczytywania się serwisu na wszystkich urządzeniach – zwłaszcza mobilnych,
  • wytyczne odnośnie wdrożenia certyfikatu SSL oraz protokołu HTTPS, wpływających na bezpieczeństwo strony i użytkowników.

2. Elementy optymalizacji treści:

Właściwie stworzone teksty mogą w realny sposób wpłynąć na pozyskiwanie nowych Klientów oraz wyższą pozycję witryny w wyszukiwarkach. Jednak musza one być oryginalne, przyciągające, a przede wszystkim zoptymalizowane pod kątem SEO. Tylko wtedy staną się one przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów przeglądarek. Właśnie dlatego przeanalizujemy dla Ciebie:

  • objętość tekstów zamieszczonych na Twoim serwisie,
  • unikatowość treści,
  • nasycenie ich pozycjonowanymi słowami kluczowymi,
  • rady odnośnie linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego,
  • jakość tekstów,
  • czy użytkownicy zyskują dzięki nim odpowiednie informacje.

Optymalizacja techniczna i jej wpływ na pozycjonowanie Twojej witryny

Ta część optymalizacji Twojej strony jest zaawansowanym procesem, wymagającym nie tylko właściwych kwalifikacji, ale i niezbędnego dla specjalistów doświadczenia. Dlatego omówimy tu tylko najistotniejszą kwestię, która powinny Cię szczególnie interesować – a więc samą słuszność wykonywania takiej optymalizacji. Musisz wiedzieć, że wielu właścicieli stron ignoruje ją, przez co wyniki ich witryn w rankingu wyszukiwarek są zwykle bardzo niskie. Właśnie ze względu na ten fakt proponujemy Ci wprowadzenie zmian elementów technicznych Twojego serwisu. Da to gwarancję, iż pozycjonowanie przyniesie właściwy dla Ciebie skutek.

Jakość tekstu, a pozycjonowanie Twojej strony

Stworzenie dobrych jakościowo tekstów, zamieszczanych na Twojej witrynie to jeden z elementów starań o lepsza pozycję w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz jednak, aby dzięki tym treściom algorytmy wyszukiwarek wysoko rankingowały witrynę, musisz pamiętać o nasyceniu treści słowami kluczowymi wspomagającymi pozycjonowanie. Pamiętaj, że przeglądarki potrzebują jeszcze pomocy w kwestii odmiany i użycia synonimów. Warto więc umieścić w tekstach odpowiednią frazę, po to, aby ułatwić prace robotów skanujących strony.

Link building i optymalizacja OFF-SITE

Ważnym czynnikiem w procesie poprawiania pozycji Twojej strony jest budowanie sieci wewnętrznych i zewnętrznych odnośników, czyli tzw. link building. Dlaczego? Wpływa to na popularność oraz widoczność witryny, a także pozwala zauważyć ją użytkownikom w różnych miejscach w sieci. Dzięki temu możliwe jest szybsze wypracowanie odpowiedniej pozycji Twojego serwisu. Ważne jednak, abyś pamiętał, że zła jakość odnośników może negatywnie wpłynąć na SEO oraz doprowadzić do kar, które zdyskwalifikują stronę z wypracowanej pozycji.

Link building zgodny z wytycznymi Google

Zapewne zastanawiasz się teraz, skąd powinno pozyskiwać się wartościowe linki. Wyszukiwarka Google preferuje naturalny proces zdobywania odnośników do strony – dlatego według przeglądarki dzielenie się nimi powinno być spontaniczne i szczere. Łatwiej jest jednak linkować dobrą treść, niż na przykład produkty czy usługi sklepu internetowego. Warto zastanowić się nad pracą z zakresu buzz marketingu. Dzięki takim działaniom można w prosty sposób ułatwić dotarcie internautów do Twojej strony.

Porządkowanie i usuwanie Spamu z Twojej witryny

Optymalizacja Twojego serwisu nie może obejść się bez usunięcia lub uporządkowania odnośników, które psują jej wartość. Można to zrobić, wyrzekając się ich lub poprawiając je w narzędziu Google Disavow Tool. Pozwoli to na osiąganie jeszcze lepszych wyników pozycjonowania.

Co to jest SERM?

Optymalizacja Twojego serwisu nie może obejść się bez usunięcia lub uporządkowania odnośników, które psują jej wartość. Można to zrobić, wyrzekając się ich lub poprawiając je w narzędziu Google Disavow Tool. Pozwoli to na osiąganie jeszcze lepszych wyników pozycjonowania.

Co to jest SERP?

SERP (Search Engine Results Page) jest serwisem z wynikami wyszukiwania, które pojawią się użytkownikom w odpowiedzi na zadane przez nich zapytanie. Musisz wiedzieć, iż w przeglądarce Google widoczne są wyniki organiczne oraz płatne, polecane fragmenty z odpowiedzią (tzw. direct answer), a także grafy wiedzy, oraz wizytówki Google Maps. Każda z nich pozwala odesłać internautów do konkretnych stron, prowadzących do odpowiedzi na pytanie, wpisane przez nich do przeglądarki.

Co to jest wyszukiwarka Google?

Czego potrzebujesz do zrozumienia, czym właściwie jest pozycjonowanie? Musisz wiedzieć, jak działa wyszukiwarka Google!

Powinieneś mieć świadomość, że wyszukiwarka proponuje przede wszystkim witryny, które udało się zaindeksować robotom. To one są odpowiedzialne za przeanalizowanie i ocenienie treści na serwisie. Zaczynając od kilku znalezionych przez siebie witryn dzięki odnośnikom, cały czas podążają za kolejnymi, napotkanymi przez siebie stronami.

Aktualnie zaindeksowanych serwisów jest już ponad 2 miliardy! Dzięki temu procesowi mogą być one widoczne w przeglądarce dla użytkowników, szukających odpowiedzi na zapytania w sieci.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Oprogramowanie przeglądarki Google to bardzo szybkie i precyzyjne narzędzie – w przeciągu mniej niż sekundy przeszukuje wszystkie zaindeksowane przez roboty witryny, gdzie pojawia się odpowiednia fraza kluczowa. Nie zdziwi Cię chyba, że istnieją tysiące takich stron. Pozostaje więc odpowiedzieć Ci na pytanie, dlaczego wyszukiwarka Google wybiera spośród nich zaledwie 10 najlepszych wyników, które umieszcza na pierwszej stronie.

To bardzo złożony proces, który odbywa się przy udziale ponad 200 niezależnych od siebie czynników – w tym np. ile razy słowo pojawiło się w serwisie, czy zawarte zostało w tytule, jak sytuują się synonimy zapytania oraz czy na witrynie nie ciąży kara. Istotna jest również ilość linków, odsyłająca do danego adresu www. Co ciekawe, niektóre z czynników mogą mieć pozytywny, ale także negatywny wpływ na wyniki Twojej strony w Google.

Na podstawie tych elementów ustalana jest właściwa pozycja serwisu w rankingu wyszukiwarki. Pamiętaj, że przeglądarka chce pokazać internautom tylko najlepsze, według niej, odpowiedzi na ich zapytania!

Co to jest algorytm?

Teraz wiesz już, dlaczego warto być na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania i jakie korzyści może przynieść to Twojej firmie. Dlatego też będziesz musiał konkurować z innymi właścicielami serwisów, którzy podobnie jak Ty chcą pokazywać swoją stronę jako pierwszą propozycję na zapytanie użytkowników.

Jak to zrobić? W procesie uzyskiwania lepszej pozycji w wyszukiwarce niezbędne są optymalizacja witryny, rozbudowa strony, zwłaszcza w zakresie treści, a także budowanie sieci linków. Właśnie z tych względów proces pozycjonowania jest tak długotrwały i wymaga sporej pracy – zwłaszcza, gdy przeprowadza się go na popularne frazy.

Musisz wiedzieć, że istnieją branże, gdzie przebicie się do TOP10 będzie bardzo ciężkie. Pamiętaj, ze inne firmy pozycjonują się nawet kilkanaście lat. Konkurowanie z nimi wymaga sporej cierpliwości i nakładów finansowych. Z kolei pozycjonowanie na niszowe frazy szybciej przyniesie lepszą widoczność strony, ale nie musi doprowadzić do dużej ilości konwersji.

Struktura wyników wyszukiwania

Czy wiesz, co charakteryzuje wszystkie wyszukiwarki? Każda z nich tworzy ranking wyników wyszukiwania na konkretne hasła, tworzony według algorytmu, a także podziału odpowiedzi na płatne bądź organiczne. Oczywiście kolejność jest zależna od subiektywnej oceny przeglądarki, na podstawie jej własnych wytycznych.

SEO jest nazywane pozycjonowaniem organicznym, bowiem przy tak wypozycjonowanych stronach nie pojawia się informacja o płatnej reklamie. Dodajmy, że wyniki AdWords – a więc płatna promocja – zajmują maksymalnie 8 miejsc rankingu (4 domeny na początku i 4 na końcu listy).

Wyniki płatne

Wyniki organiczne

Pozycje i ruch na Twojej stronie

Specjaliści naszej firmy kierują się zasadą, iż wyniki usługi pozycjonowania powinny przełożyć się na zwrot Twojej inwestycji w nią. Powinieneś więc wiedzieć o tym, że ruch z wyników organicznych osiągany na serwisie nie jest jego najważniejszym źródłem. Istnieje kilka taktyk pozyskiwania ruchu. Pozycjonując na mocne, popularne frazy możesz oczekiwać efektów dopiero po dłuższym czasie. Z kolei działania na słowach mniej popularnych, rzadziej wyszukiwanych, może spowodować szybszy wzrost ruchu na witrynie. Jednak wskaźnik konwersji nie będzie tak wysoki, jak przy częściej zadawanych pytaniach.

Co powinieneś pozycjonować poza stroną www?

To ciekawe pytanie, na które powinieneś znać odpowiedź. W wynikach organicznych znajdują się bowiem w większości witryny internetowe, oraz w bardzo niewielkim stopniu dokumenty. Wydawać by się mogło, że daje to ograniczone pole do działania. Jednak czy wiesz, że stronę interpretujemy też jako profil na Facebooku, kanał na Youtube, a także inne profile w mediach społecznościowych czy artykuły na blogu. Teraz widzisz, iż pozycjonować można na kilka Twoich serwisów!

Znasz już możliwości, jakie stwarza wyszukiwarka. Dlatego warto pozycjonować i optymalizować każdy z Twoich firmowych profili. Nie zapominaj oczywiście o poprawieniu widoczności na mapach Google.

Jak dobrać odpowiednią strategię w procesie pozycjonowania Twojej witryny?

Rynek pozycjonowania stron jest niezwykle dynamiczny, a co za tym idzie, również zróżnicowany. Utarte przekonania sprawiają często, że Klienci nie są w stanie tego zrozumieć. Ty musisz jednak wiedzieć, że na przestrzeni czasu istnieć będą różne warianty właściwych słów kluczowych, nad którymi warto pracować.

Do połowy 2013 roku pozycjonowanie nie było tak wymagającym procesem, jak to jest obecnie. Kiedyś przy użyciu właściwych metod w szybki sposób można było doprowadzić do osiągnięcia dobrej pozycji danej witryny w rankingu.

Od czasu wprowadzenia aktualizacji algorytmu Pingwin 2.1. jest to już jednak niemożliwe. Zmiany, jakie rozpoczęły się w październiku 2013, powodują wydłużenie pracy nad zdobyciem właściwej widoczności w przeglądarkach. Dodatkowo karane są te serwisy, których proces pozycjonowania jest przeprowadzany w niewłaściwy sposób.

Przed i po Pingwinie 2.1.

Przed nastaniem tzw. ery Pingwina 2.1. pozycjonowanie wyglądała znaczanie łatwiej, niż obecnie. Można było wyróżnić dwa jego etapy – nasycenie treści frazami kluczowymi oraz sukcesywne linkowanie w bardzo dużych ilościach. Mimo iż metody te są dalej stosowanie, to przestały przynosić tak szybkie efekty, jak przed 2013 rokiem.

Pingwin 2.1. sprawił, że w procesie pozycjonowania najważniejszym czynnikiem stała się jakość tekstów i odnośników do strony. Dodatkowo wzrosła ranga content marketingu oraz kompleksowości realizowanych działań. Ilość fraz kluczowych również musiała się zwiększyć.

Przygotuj się do pozycjonowania!

Przede wszystkim, aby rozpocząć sukcesywne pozycjonowanie Twojej witryny, należy odpowiednio przygotować domenę. Dlatego niezbędnym jest wprowadzenie uwag zawartych w audycie SEO – dotyczących zawartości serwisu, ale także linków prowadzących do niego. Tylko w sytuacji, gdy masz pewność, ze na Twojej stronie wprowadzono właściwe zmiany możesz oczekiwać dobrych efektów pozycjonowania. Pamiętaj, że na szali jest głównie Twój czas i budżet! Dlatego nie możesz pominąć etapu optymalizacji witryny. W skrajnych przypadkach – że odpowiednim rozwiązaniem będzie wykupienie nowej domeny oraz stworzenie na niej serwisu od początku.

Tego się wystrzegaj – błędy agencji SEO

Teraz podamy Ci przykładowe błędy, które powinny być dla Ciebie znakiem, ze działania nad pozycjonowaniem nie będą skuteczne.

Niektóre z agencji, mimo zmian algorytmu Pingwin 2.1., dalej intensywnie linkują do wybranej witryny. Jakie niesie to za sobą konsekwencje? Wyszukiwarka może nałożyć karę, w postaci bana lub filtru, z których bardzo trudno jest wyjść. Dodatkowo powodują one obniżenie pozycji witryny w rankingu.

Często zdarza się również, że agencje proponują Ci tylko pozycjonowanie na popularne frazy w branżach o dużej konkurencji. Zapominanie o budowaniu tzw. długiego ogona, czyli używanie również mniej wyszukiwanych słów kluczowych jest błędem. Co więcej, pozycjonując na trudne frazy wymaga dużego budżetu oraz sporo czasu – a rezultat nie zawsze będzie zadowalający. Nie każdy może sobie przecież na to pozwolić!

Najczęstsze pytania

Pytasz o to, kiedy będą widoczne wyniki
Niestety, tego nie da się określić dokładnie i jednoznacznie. Zależy to oczywiście od konkurencyjności wybranych fraz oraz charakteru Twojej branży – szczególnie działań innych firm w sieci.
Pytasz o to, jakie słowa kluczowe powinieneś wybrać
Bez obaw, już na samym początku pomożemy Ci znaleźć właściwe frazy – tworząc dla Ciebie audyt SEO strony. Dzięki użyciu takich narzędzi, jak Keyword Planner oraz Senuto możemy pomóc Ci dokonać dobrego wyboru. Dodatkowo analizujemy również działania konkurencji, a także popularne w danym okresie słowa wyszukiwania.
Pytasz o to, czy wdrożymy uwagi zawarte w audycie SEO
Oczywiście! Jeśli potrzebujesz naszej pomocy również na tym polu, możemy dokonać dla Ciebie wprowadzenia uwag z wykonanego przez nas audytu. Będzie to jednak wiązało się z wykupieniem dodatkowej usługi.
Pytasz o to, jak zmierzyć efekty działań specjalistów SEO
Ważne będą dla Ciebie 3 elementy. Widoczność, wygenerowany ruch organiczny oraz pozycja strony w rankingu wyszukiwarek. Możesz je śledzić dzięki wpisaniu wybranych fraz kluczowych do przeglądarek. Wskaźniki dotyczące ruchu znajdą się w raporcie, przygotowanym dla Ciebie przez naszych ekspertów.
Pytasz o to, ile zajmie nam przygotowanie oferty
Stawiamy na jakość, a nie na szybkość. Dlatego musisz wiedzieć, ze przygotowanie pełniej oferty może zająć nam do 7 dni roboczych. Pamiętaj – często tworzymy ją specjalnie dla Ciebie!

Rozpocznij pozycjonowanie strony już teraz!

Chcesz pojawić się na wysokich pozycjach w Google? Rozpocznij już teraz działania marketingowe!