Pozycjonowanie lokalne – dlaczego mamy różne wyniki wyszukiwania?

Coraz częściej docierają do nas informacje o zaletach wyszukiwania lokalnego. Dzięki geolokalizacji wyników organicznych każdy użytkownik zobaczy dopasowane do jego położenia adresy stron.

Szukając restauracji, klubu fitness, czy pomocy technicznej nie musimy uwzględniać miasta, w którym się znajdujemy. Google określi naszą lokalizację za nas!

Wykorzystuje do tego trzy czynniki:

  • historię lokalizacji,
  • adres IP,
  • ustawienia naszej lokalizacji w narzędziach wyszukiwania.

Google sam domyśli się jakie wyniki chcemy zobaczyć. Wykluczając oddalone od nas o setki kilometrów miejsca pokaże nam te, które realnie jesteśmy w stanie odwiedzić, zobaczyć.

Przyjmijmy za punkt wyjścia taki przypadek: prowadzimy sklep w Gdyni i chcemy maksymalnie wykorzystać możliwości pozycjonowania organicznego. Chcemy wyświetlać się na najwyższych pozycjach, również w przypadku słów kluczowych bez określenia lokalizacji. Zależy nam przede wszystkim na klientach z Trójmiasta. Jednak, ponieważ prowadzimy także sprzedaż wysyłkową, chcemy dotrzeć do klientów z całej Polski. W takim przypadku funkcja lokalizacji wyników wyszukiwania jest dla nas doskonałym rozwiązaniem!

Czy rezygnować z pozycjonowania fraz lokalnych?

Kiedy wiemy już, że Google po raz kolejny jest w stanie odczytać nasze intencje bez wpisywania tego w wyszukiwarkę, zaczynamy się zastanawiać: czy warto pozycjonować jeszcze słowa lokalne? Skoro mieszkaniec Trójmiasta i tak zobaczy firmy z Gdańska, Sopotu i Gdyni. Jednak jak wiadomo nikt nie jest nieomylny – także Google 🙂

Nadal zdarzają się sytuacje, w których wyniki nie będą zgodne z miejscem naszego pobytu. Część użytkowników może w istocie posiadać też inną lokalizację, niż ta widziana oczami naszego Google. Dane lokalizacyjne mogą być zmienione przez internautów lub lokalizacja adresu IP może być w rzeczywistości inna niż miejsce, z którego łączymy się z siecią. Świadomość użytkowników nie jest też nadal na tyle wysoka, aby zdawać sobie sprawę z możliwości jakie oferuje wyszukiwanie lokalne. Dlatego nadal większość z nas szukając warsztatu samochodowego dopisze miasto, w którym chcemy go odwiedzić. Wyszukiwanie lokalne jest też funkcją prostą do wyłączania. Wówczas wyświetlą się wyniki ogólnokrajowe.

W takim układzie najsłuszniejszym rozwiązaniem wydaje się dokładne przemyślenie naszych działań reklamowych i dobór odpowiedniej strategii! Pozycjonując frazy lokalne mamy mniejszą konkurencję, a co za tym idzie, szybciej jesteśmy w stanie osiągnąć TOP 3. W końcu ile jest kancelarii adwokackich w Polsce, a ile w Gdyni? Jednocześnie wiemy, że nasi potencjalni klienci, których położenie dobrze definiowane jest przez Google, wpisując frazy ogólne zobaczą naszą stronę wyżej niż osoby z innego regionu – jeżeli wybraliśmy pozycjonowanie na frazy ogólnokrajowe.

wynik-lokalny

Dlaczego wyniki wyszukiwania nie są dla wszystkich identyczne?

Wiemy już, że uzależnione są one m.in. od naszego położenia, które definiowane jest przez Google. Nie jest to jednak jedyny fakt, który decyduje o rezultacie jaki widzimy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Google pracuje nieustannie, właściwie 24 h na dobę dodawane są nowe treści. Nigdy nie wiadomo też jaki serwer zajmie się naszym zapytaniem. Dlatego nawet siedząc obok siebie i wpisując te same słowa kluczowe możemy otrzymać wyniki inne niż nasz towarzysz.

Wyszukiwanie lokalne jest też sposobem na podwyższenie pozycji naszej strony jeżeli pozycjonujemy się na frazy ogólne. W takich przypadkach osoby zlokalizowane bliżej nas zobaczą stronę na pozycjach wyższych niż osoby z innych regionów. Pozycja naszej strony może wzrosnąć, nawet w przypadku trudnych do pozycjonowania fraz. Doskonałe rozwiązanie – prawda?

Jest to także odpowiedź na często nurtujące nas pytanie: dlaczego raport dotyczący pozycjonowania od firmy, która wykonuje dla nas tę usługę jest inny niż nasze obserwacje? Właśnie dlatego! Wyniki są uzależnione od indywidualnych ustawień każdego użytkownika. Poza tym ważne jest, aby raporty uwzględniały średnią pozycję – nie najwyższy osiągnięty wynik. Klienci Alte Media uzyskują raporty pokazujące średnią pozycje w wynikach wyszukiwania z ostatnich dwóch tygodni!

26.02 2014 social media facebook messenger

Social Media Convent 2014 – relacja

Czytaj dalej
24.01 2014 Google Merchant Center

Nowe narzędzie – Google Merchant Center

Czytaj dalej
23.12 2013 Wesołych Świąt

Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość