Zmiany są niezbędne w każdej dziedzinie. Od paru ostatnich miesięcy także zmienia się wygląd oraz podnosi się komfort korzystania z sieci wyszukiwania Google. Zmiany te wynikają z chęci podwyższenia poziomu usług oraz ich udoskonalenia, aby działały zawsze zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Jedną ze zmian w ramach udoskonalania sieci wyszukiwania jest zmiana położenia wyświetlanych reklam w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
Reklamy, które wcześniej były wyświetlane z boku wyników wyszukiwania, czasem będą mogły pojawiać się pod nimi. Taka zmiana ma podnieść efektywności jak i zwiększyć satysfakcję użytkowników.
Nie każda osoba przegląda stronę z wynikami wyszukiwania tak samo. Jedni zwracają uwagę na pozycje znajdujące się u góry i po prawej stronie. Inni natomiast przeglądają wyniki wyszukiwania od góry do dołu. W drugiej grupie jest jednak więcej osób, więc dało się szybko zauważyć, że zamieszczanie reklam pod wynikami wyszukiwania jest korzystniejsze niż na pasku bocznym.
Aby porównać skuteczność według położenia reklam można wykorzystać podział strony „U góry/z boku”. W ten sposób można łatwo sprawdzić, czy reklamy z najwyższych pozycji cieszą się większą popularnością niż te z pasków bocznych. Po włączeniu takiej opcji wszystkie wyświetlenia z boku, na dole i eksperymentalne zostaną zaklasyfikowane jako „Inne”. Przez to będzie można porównać czy reklamy z najwyższych miejsc są bardziej lub mniej popularne niż te zamieszczane w innych miejscach na stronie. Oprócz zmiany miejsca wyświetlania reklam, w nadchodzących tygodniach zmieni się także nazwa opcji podziału strony z „U góry/z boku” na „U góry/inne”.