Wygląda na to, że Google testuje nową etykietę, która pojawia się w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Czerwona etykieta „SLOW” prawdopodobnie pokazuje witryny, które wolno się ładują lub działają. K Neeraj Kayastha w społeczności SEO Questions na Google+ opublikował zrzut ekranu etykiety „SLOW”. Zauważył ten nowy element na swoim urządzeniu mobilnym z systemem Android, przy wyszukiwaniu frazy „neeraj Kumar” w trybie incognito. Chciał ten wynik zobaczyć też na innych urządzeniach oraz przeglądarkach, jednak nie był w stanie go odtworzyć. Oto screen tego jak wyglądał otrzymany wynik wyszukiwania K Neeraj Kayastha:
Pierwszy raz spotykamy się z tą etykietą „SLOW” w wynikach wyszukiwania. Najdziwniejsze jest to, że etykieta pojawiła się przy takich stronach jak twitter.com, youtube.com oraz scholar.google.co.in, które wydają się działać szybko.
Jak wiadomo, prędkość ładowania witryny może wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych. Twoja strona musiałaby naprawdę bardzo wolno się ładować, by jej czas wyraźnie wpłynął na pozycję w SERP’ach. Jednak jest to jeden, co prawda z mniejszych, czynników wpływających na ranking Google. W większej mierze wpływa na cierpliwość użytkownika, ponieważ długie ładowanie strony bardzo irytuje. Potencjalni klienci mogą opuścić stronę zanim zobaczą jej treść w pełni.
Ciekawe, czy Google ma zamiar wprowadzić takie etykiety tylko na urządzeniach mobilnych, czy też na innych oraz kiedy nastąpi wprowadzenie tej zmiany. W naszych polskich SERP’ach etykieta „slow” raczej nieprędko zostanie wdrożona. Warto jednak zadbać o prawidłowe i szybkie wyświetlanie swojej witryny. Jak już wcześniej pisaliśmy w artykule o „Witryny przyjazne urządzeniom mobilnym” tutaj możecie sprawdzić szybkość ładowania swojej strony internetowej, a tutaj znajduje się test zgodności z urządzeniami przenośnymi.