Jak to działa – reklamy stron, które odwiedzałem/odwiedzałam wyświetlają mi się na Facebooku i Instagramie? Wszystkiemu „winny” jest piksel, a więc kod, pozwalający monitorować aktywność na danej witrynie. Z naszego wpisu dowiesz się więcej na jego temat. Chcemy przekonać Cię, że musisz go wygenerować, jeśli chcesz, aby Twoje działania reklamowe były skuteczne!
Czym jest piksel Facebooka?
Najprościej, jest narzędziem analitycznym umożliwiającym mierzenie efektywności prowadzonych reklam. Opiera się na analizie wszystkich działań podejmowanych przez użytkowników danej witryny internetowej.
Pozwala przede wszystkim na mierzenie wyników reklam. Można dzięki niemu przeanalizować skuteczność każdej z nich, a także na bieżąco analizować wyniki.
Doskonale sprawdzi się do szukania nowych, potencjalnych klientów. To także dzięki niemu można kierować reklamy do określonej grupy odbiorów zainteresowanych Twoją ofertą. Możliwe jest także emitowanie reklam do osób, które wykonały już określone działanie na Twojej stronie. Oczywiście celem wszystkich działań jest zwiększenie sprzedaży w obrębie witryny. Piksel Facebooka umożliwia konfigurowanie automatycznego składania ofert. Dzięki temu, możemy dotrzeć z Twoim produktem do osób, które są najbardziej chętne do dokonania transakcji.
Jak działa piksel Facebooka?
Odpowiednio skonfigurowany piksel będzie się uruchamiał każdorazowo, gdy tylko użytkownik podejmie jakiekolwiek działania na Twojej stronie. Będzie także na bieżąco gromadził wszystkie zdarzenia np. dodanie towaru do koszyka.
Zebrane dane odnośnie aktywności można analizować w Menadżerze zdarzeń, a później ponownie dotrzeć do osób, które np. nie dokończyły procesu zakupowego i wyświetlać im reklamę z przypomnieniem o Twojej witrynie. Można także dotrzeć do użytkowników, którzy dokonali zakupu i po jakimś czasie wyświetlić im reklamę, by wrócili ponownie na Twoją witrynę.
Tworzenie piksela Facebooka
Przed rozpoczęciem tworzenia piksela należy upewnić się czy masz możliwość aktualizacji kodu Twojej witryny. Jeśli tak, to wystarczy wykonać kilka kroków, które przedstawiamy na poniższych zrzutach ekranu:
- W Ustawieniach firmowych przejście do Źródło danych -> Piksele
- Kliknięcie Dodaj: tutaj wprowadzenie nazwy oraz witryny, na której będzie zamieszczony piksel.
Następnie przejście do Manager zdarzeń (prawy górny róg).
- Wybranie Kontynuuj konfigurację piksela.
Dodawanie piksela
Jeśli udało Ci się utworzyć poprawnie kod piksela Facebooka, to następnym krokiem jest dodanie go na stronę. Można tego dokonać na kilka sposobów.
- Wybór Zainstaluj kod ręcznie -> Skopiowanie kodu i dodane go do kodu witryny wklejenie kodu między znaczniki <head> i </head> (lub przekazanie go do wdrożenia osobie odpowiedzialnej za administrowanie strony).
- Zastosowanie opcji Use a Partner Integration (integracja systemem partnerskim) -> przejście przez wskazane kroki.
Dziś opowiadamy o samym pikselu: jego specyfikacji oraz instalacji. W kolejnym wpisie przekażemy Ci informacje o tym, dlaczego jest on tak ważny – co pozwala osiągnąć przy tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie.
Tymczasem zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści reklamy w Social Mediach pomogą Ci zbudować rozpoznawalność marki w sieci, ale także stworzą reklamy, które wpłyną na zwiększenie zakupów w Twoim sklepie!