Zmiany w Meta Description! Został on wydłużony ze 160 znaków do około 300. Opis, widoczny pod tytułem i adresem witryny, może więc być teraz prawie 2 razy dłuższy! Informacja o tytułowej zmianie dokonanej przez Google szybko obiegła branżę.
Czym jest meta description?
Description to bardzo istotny meta tag, który trzeba dobrze przygotować. Dlaczego? Bo wpływa na przyciągnięcie uwagi użytkownika, ponieważ pojawia się w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem. Mimo, że nie ma zbyt dużego bezpośredniego wpływu na lepszą pozycję strony, może zwiększyć CTR. Stąd też jest tak istotny.
Zmiana, jaką wprowadziło Google pozwala wydłużyć description nawet dwukrotnie. Oznacza to więc, że nie musimy ograniczać się do krótkiej treści, przepełnionej maksymalną ilością istotnych informacji.
Zmiana długości meta description
Czy jest to zmiana na lepsze? Zdania specjalistów SEO są podzielone. Cześć z nich uważa bowiem, że w wielu przypadkach wykorzystanie większej ilości znaków jest zbędne. Naszym zdaniem dłuższy description może okazać się atrakcyjny dla użytkownika, o ile napisze się go w sposób przemyślany, a więc będzie służył właściwemu przyciągnięciu uwagi internauty.