Prowadzisz firmę, chcesz budować rozpoznawalność swojej marki – zwłaszcza wśród specjalistów podobnych do Ciebie i przedstawicieli konkretnych branż. Istnieje miejsce, gdzie znajdziesz swoją grupę docelową – dokładnie sprecyzowaną, określoną według interesujących Cię ram. Ta przestrzeń to LinkedIn! Pierwszym krokiem, który musisz wykonać, aby zacząć na nim działać, jest oczywiście założenie konta. Jednak jaki profil powinieneś założyć?
Z artykułu dowiesz się:
- czym charakteryzuje się konto osobiste?
- jakie cechy posiada profil firmowy?
- jakie są różnice między stroną osobistą a stroną marki?
- kiedy stosowane jest wybranie tych opcji?
- jakie możliwości daje LinkedIn?
LinkedIn: różnice między stroną osobistą a stroną marki
Pierwsza podstawowa różnica między profilem osobistym a stroną marki jest widoczna już na poziomie budowy samych adresów URL.
Co istotnego zauważysz w przypadku budowy adresu strony marki? Będzie to /company/, ewidentnie nakierowujące na charakter danego konta. Tego dopisku nie zawiera oczywiście adres URL profilu osobistego. Zwykle, przy odpowiedniej konfiguracji konta personalnego, będzie on składał się przede wszystkim imię i nazwisko konkretnej osoby.
Dodatkowo profile prywatne są bardziej rozbudowane, niż konta marek. Pozwalają na publikowanie różnorodnych treści, a ich celem jest głównie nawiązywanie kontaktów branżowych oraz interakcja, podczas gdy konto marki stanowi raczej rodzaj swoistej „wizytówki”. To dzięki niej można prezentować obserwującym sukcesy, dążenia i projekty firmy, które wyróżniają ją na tle konkurencji lub ukazują jej miejsce na rynku.
Co bardzo istotne, profil firmowy nie może zostać stworzony sam z siebie. Oznacza to, że do założenia go potrzebne jest wcześniejsze utworzenie konta osobistego na LinkedIn. Dopiero posiadacz profilu personalnego jest w stanie stworzyć konto dla marki.
Ma to swoje plusy – platforma pozwala na swobodne przyznawanie funkcji administratorów czy analityków dla profili firmowych. W praktyce oznacza to, że strona marki może być zarządzana przez kilka osób z ramienia przedsiębiorstwa.
Jakie możliwości daje profil osobisty na LinkedIn?
Jak już zaznaczyliśmy, prowadzenie konta personalnego daje niesamowitą możliwość budowania sieci kontaktów między specjalistami z różnych branż.
#ToWażne: tylko profil osobisty pozwala na wysyłanie wiadomości prywatnych oraz zapraszanie do sieci kontaktów! Na dodatek daje opcję rekomendowania umiejętności innych.
Co istotne, profile osobiste są w pewien sposób priorytetowo traktowane przez algorytm LinkedIn. Oznacza to, że przeważająca większość materiałów, jakie każdy z użytkowników widzi na tablicy, to treści zamieszczane za pośrednictwem kont osobistych. W mniejszości są natomiast te, kreowane przez profile marek.
Na co pozwala strona firmowa na LinkedIn?
Istotną przewagą – w kontekście promocyjnym i PR-owym – jest możliwość tworzenia reklam płatnych, które docierają do ściśle sprecyzowanych grup odbiorców. Nie możemy natomiast w ten sposób prowadzić działań na koncie osobistym.
Cele reklamowe, jakie mogą wykorzystywać marki to:
- świadomość: świadomość marki
- zainteresowanie: odwiedziny witryny | interakcje | wyświetlenia wideo
- konwersje: generowanie potencjalnych klientów | konwersje witryny | kandydaci na ofertę pracy.
Tylko z poziomu profilu marki możesz zamieszczać ogłoszenia o pracę.
Strona firmowa zyskuje także obserwatorów, zaangażowanych w to, co publikuje przedsiębiorstwo.
#ToWażne: jako profil osobisty i jednocześnie jej administrator możesz oczywiście zapraszać swoje kontakty do polubienia strony marki!
Konto firmowe daje Ci wgląd do wszelkich statystyk oraz analityki, dotyczących publikowanych treści oraz osób, które wchodzą w interakcję z marką.
Jeśli prowadzisz zarówno konto firmowe i profil osobisty, to pamiętaj o tym, jak ważne jest udostępnianie treści, zachęcane do interakcji oraz niejako organiczne promowanie materiałów Twojej marki!
Jeśli chcesz, aby marketingiem internetowym Twojej firmy zajęli się specjaliści Social Media, skontaktuj się z nami! Stworzymy dla ciebie wartościowy i interesujący content na LinkedIn oraz wykreujemy skuteczne reklamy!
https://altemedia.pl/kontakt/ | +48 507 507 520