Na pewno nie raz spotkałeś się z pojęciem konwersji. Jedni chwalą się jej dobrymi wynikami, inni ciągle za nią gonią, a agencje reklamowe wysyłają oferty obiecując jej wysokie wskaźniki. Czym jest konwersja i dlaczego jest ona tak ważna dla Twoich działań w internecie?
Konwersja – co to właściwie jest?
Wszystkie działania marketingowe tworzone są w konkretnym celu. Może nim być:
- kliknięcie w reklamę,
- zapis do newslettera,
- wypełnienie formularza,
- zakup produktu,
- wykonanie telefonu
i wiele innych. O zdarzeniu konwersji mówimy wtedy, kiedy użytkownik – potencjalny klient – wykona pożądane przez reklamodawcę działanie.
Oczywiście w zależności od specyfiki danej branży czy rodzaju witryny internetowej cele konwersji różnią się od siebie. Bloger może dążyć do zdobywania wielu komentarzy, właściciel sklepu z ubraniami do większej ilości zakupów, a agent ubezpieczeniowy do zdobywania kontaktów poprzez landing, czyli stronę, na której użytkownik może pozostawić swoje dane. Najważniejsze to znać swój cel i na nim się skupiać.
Dlaczego należy monitorować zdarzenia konwersji?
Konwersje można mierzyć – wystarczy podzielić ilość wykonanych działań przez ilość użytkowników i pomnożyć przez 100%. Jednak najczęściej po prostu spojrzeć na odpowiednią rubrykę w tabeli wyników programu, z którym pracujemy.
Wszystko po to, by móc sprawdzić czy udało nam się osiągnąć wyznaczone cele, stwierdzić jakie działania powinniśmy podjąć w następnej kolejności oraz co zmienić, żeby poprawić wyniki.
Jeśli naszym celem jest sprzedaż produktów będziemy mierzyć, ile osób dotarło do potwierdzenia płatności – co jest równoznaczne z dokonanym zakupem. Otrzymane w ten sposób dane można porównać do poprzedniego okresu lub innej kreacji aktywnej w tym samym czasie – i oczywiście wyciągnąć odpowiednie wnioski. Co najważniejsze w tej kwestii – monitorowanie zdarzeń konwersji pozwala nam ograniczyć zjawisko tak zwanego pustego ruchu – czyli wielu przejść na stronę, które nie zaowocowały działaniem.
Jaka wartość wskaźnika konwersji jest prawidłowa?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – taka, która nas zadowala. Jeśli naszą ambicją jest sprzedać coś każdemu, kto odwiedzi nasz sklep – długa droga przed nami. Jednak większość reklamodawców i właścicieli biznesów za sukces uznaje sytuację, kiedy reklama po prostu zaczyna przynosić nie straty, a zyski – z czasem coraz większe.
Konwersja to zdecydowanie wskaźnik, na którym warto się skupić, jeśli prowadzimy działania marketingowe w Internecie. Niezależnie od tego, czy korzystamy z reklamy na Facebooku, kampanii w Google Ads czy pozycjonowania – każde z nich ma swój cel i konwersję, którą warto mierzyć, aby oceniać efektywność reklamy lub skuteczność działań agencji marketingowej.
Jeśli czujesz, że działania promocyjne oparte o konwersje – ich wyznaczenie, mierzenie i monitorowanie, to coś, czego potrzebujesz – skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści ułożą dla Ciebie odpowiednią strategię oraz pomogą osiągnąć wyznaczone cele.