Od dłuższego czasu możemy zaobserwować duże zmiany wprowadzane przez firmę Google. Na początku października spotkaliśmy się z dużym spadkiem pozycji niektórych stron. Spadki pozycji miały wynikać z prób przeciwdziałania popularnym w Polsce systemom wymiany linków. Czy tak właśnie było? Być może tak, Google jednak nie dał nam jednoznacznej odpowiedzi. Wczoraj natomiast zauważyliśmy, że w niektórych przypadkach wyszukiwań określonych fraz na pierwszej stronie wyników nie pojawia się już 10 pozycji wyników organicznych. Wyniki organiczne to te, zwracane w odpowiedzi na nasze zapytanie – nie są to ani mapy, ani AdWordsy, ani wyniki zwracana z YouTube (a te też zaczęły się pojawiać).
Z informacji, które udało nam się uzyskać wynika, iż Google chce ułatwić swoim użytkownikom wyszukiwanie wprowadzając nowy układ wyników wyszukiwania. Google uwzględnia zatem naszą lokalizację i poszukuje najbliższych punków, których w danym momencie szukamy np.: restauracji, kina, sklepów, szpitali itp.
Dotychczas było tak, że aby zobaczyć wyniki lokalne musieliśmy dopisać nazwę miasta np.:
szpital Gdynia. Po zmianach wprowadzonych przez Google wystarczy wpisać słowo szpital, a Google sam znajdzie nam najbliższą lokalizację naszego zapytania, czy tego chcemy czy nie! Podsuwa też nam wyniki z Centrum Firm Lokalnych wraz z mapą przed wynikami organicznymi.
Kolejną zmianą jaką można zauważyć to, że mapka wyświetla się po prawej stronie. Wcześniej po wpisaniu wyszukiwania lokalnego w pierwszej kolejności pojawiała się mapka, a dopiero później wyniki organiczne. Teraz sytuacja się zmieniła i podczas wyszukiwania lokalnego w pierwszej odsłonie widzimy : linki sponsorowane, wyniki organiczne (pozycjonowanie) i mapkę.