Zmiana algorytmu Facebooka martwi nie tylko osoby zajmujące się marketingiem internetowym, ale także właścicieli stron i e-sklepów. Mniejszy zasięg postów oznacza przecież, że coraz mniej osób będzie miało szansę zobaczyć dany post. Nie zawsze będzie on też na tyle ciekawy, żeby wywołać reakcje fanów. Dlatego bardzo ważne jest wykorzystywanie formatów, które uatrakcyjnią treści oraz profil, ale wpłyną również na zasięg publikacji.
Dlaczego formaty powinny być dla Ciebie istotne?
Tworzenie postów o ciekawych tekstach jest oczywiście bardzo ważną kwestią. Jednak bez dodania do nich właściwej komunikacji wizualnej pozostaną one po prostu niezauważone. Pomysłowe grafiki czy wideo zachęcają do polubień i komentarzy. Co najważniejsze – zapadają w pamięć! Liczy się to szczególnie teraz, gdy treści z fanpage wyświetlane są dużo rzadziej na tablicy użytkowników, niż działo się to kilka miesięcy temu.
Które z nich powinieneś wypróbować?
Jeśli na Twoim profilu zacznie się wykorzystywać różnorodne formaty, zwiększy się także szansa na to, że nie stracisz zasięgu swoich publikacji. O jakich z nich mowa? Pora, abyś poznał nasze propozycje, które warto wykorzystać na profilu!
Ankieta – jakiś czas temu wprowadzono możliwość tworzenia ankiet z dwoma odpowiedziami do wyboru. Każdej z nich można przypisać krótki opis oraz opatrzyć je odpowiednim zdjęciem lub gifem. Dodatkowo wybiera się przedział dni, kiedy głosowanie ma być aktywne.
Nasza rada to: wykorzystywanie takich ankiet w e-sklepach. Ich zakończenie może stać się świetną okazją do wprowadzenia dodatkowych promocji – na przykład oferując jednodniowy rabat na produkt, który wygrał głosowanie!
Slideshow – Facebook ceni wykorzystywanie każdego rodzaju wideo. Co więcej, mówi się wprost o tym, że aktualnie ma ono znaczą przewagę nad samą grafiką. Slideshow jest formatem, który łączy te dwie formy – pozwala stworzyć pokaz slajdów, przypominający film. Wykorzystuje się do niego albo zdjęcia (maksymalnie 10) albo wgrywa się wideo, które zostaje automatycznie pocięte i odpowiednio dostosowane do tego formatu.
Nasza rada to: wykorzystywanie Slideshow do recyklingu postów. Jeśli stworzyłeś już kosztowne wideo, to nie daj o nim zapomnieć swoim fanom! Poza pokazem slajdów możesz stworzyć z niego także gif lub ciekawą grafikę.
Infografika – format, który pozwala przekazać bardzo wiele istotnych informacji za pomocą jednej grafiki! Dzięki takiej atrakcyjnej formie przekazu istnieje też większa szansa, że Twój post zostanie udostępniony przez użytkowników.
Nasza rada to: wykorzystaj infografiki do stworzenia całego albumu dzięki przemyślanemu dawkowaniu wiedzy. Wystarczy pociąć całość grafiki, aby stworzyć z niej ciekawy cykl.
Zdjęcia 360 stopni – to przykuwający uwagę format, który pozwala na pokazania szczegółowo całego miejsca lub nawet produktu! Zdjęcie 360 pozwala dowolnie obracać obrazem. Dzięki temu można dokładnie przyjrzeć się temu, co znajduje się na nim.
Nasza rada to: wykorzystuj je głównie, gdy chcesz pokazać wnętrza lub konkretne przestrzenie. Dzięki temu zaciekawisz i zachęcisz odbiorców. Łatwiej będzie im także podjąć decyzję o skorzystania z Twoich usług czy oferty.
Cinemagraph – najprościej mówiąc jest to grafika z dynamicznym elementem. To właśnie jego ruch sprawia, że wywołuje się reakcje i wzbudza zainteresowanie fanów.
Nasza rada to: podczas tworzenia cinemagraphu pamiętaj, aby nie przesadzić z ilością poruszających się elementów. Mogą one spowodować rozproszenie uwagi lub sprawią, że format zacznie przypominać gifa.
Nasze 5 propozycji warto uzupełnić poprzez właściwe wykorzystanie bardziej tradycyjnych postów – z wykorzystaniem zdjęć, wideo czy albumów. Jednak i tutaj pojawiają się nowe kwestie, na które trzeba zwrócić uwagę. Zastanawiasz się, co jest jeszcze istotne dla prowadzenia profilu po zmianach algorytmu? Jeśli tak, to skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci uzyskać zadowalający zasięg oraz zainteresowanie Twoimi usługami – mimo zmian wprowadzanych nieustannie przez Facebooku. Wiemy, jak się do nich dostosować. Przekonaj się o tym i Ty.