Jaki cel powinna mieć moja kampania na Facebooku?

Czy Facebook sprzedaje? Czy zwiększa rozpoznawalność? Czy powinienem się reklamować? Na wszystkie te pytania można odpowiedzieć twierdząco. Wystarczy tylko dobrać odpowiedni cel reklamowy, zgodny ze strategią firmy. Główne cele reklamowe na Facebooku można podzielić na trzy kategorie:

  • Rozpoznawalność
  • Aktywność
  • Konwersje

Aby łatwiej Ci było ocenić czy Facebook Ads jest odpowiednim narzędziem do realizowania strategii Twojego produktu czy marki, omówimy dokładnie cele jakie możesz osiągnąć korzystając z danych reklam sponsorowanych.

Świadomość marki

Kampania nastawiona na ten cel ma za zadanie przedstawić Twoją markę, produkt lub usługę jak największej liczbie potencjalnych klientów, zapaść w ich świadomość. Zoptymalizowana jest pod wyświetlanie kreacji reklamowej jak największej ilości użytkowników. To świetny wybór na pierwszy etap lejka sprzedażowego. Podczas tworzenia kampanii w menadżerze reklam, w zależności od potrzeby, można wybrać jedną z 2 opcji:

  • Rozpoznawalność marki – to najlepsza opcja dla marek, które dopiero wchodzą na rynek i chcą zostać zapamiętane przez użytkowników. Bazując na zachowaniu i aktywności cyfrowej swoich użytkowników, Facebook wyświetla reklamy nastawione na ten cel tym, którzy według statystyk mogą być nimi zainteresowani.
  • Zasięg lokalny – cel ten odpowiada powyższemu z jednym wyjątkiem – działa w lokalnej skali! Sprawdza się w przyciąganiu klientów do nowych miejsc czy przy promocji wydarzeń.

Zachęcenie odbiorców do aktywności

Aktywność na fanpage’u sprawia, że użytkownicy stają się bardziej związani z marką i darzą ja większym zaufaniem – szczególnie jeśli dochodzi do interakcji. Aktywny fan Twojej marki to Twój najbardziej wartościowy klient.

Facebook reakcje aktywność smartfon mobile
Zachęcaj fanów do aktywności pod Twoimi postami

Aby zainteresować go swoją ofertą możesz wybrać jeden z następujących sposobów reklamowych:

  • Przekierowanie do witryny – głównym zdaniem tego typu reklamy jest przekierowanie użytkownika na zewnętrzna stronę, np. landing page, gdzie może on wykonać jakąś akcję.
  • Aktywność – w tym wypadku celem jest uzyskanie jak największej ilości akcji – komentarzy, polubień i udostepnień na danym fanpage’u. To dobre rozwiązanie dla zaprezentowania nowości lub pytania społeczności o opinię.
  • Instalacja aplikacji – to zachęta do zainstalowania i aktywności w aplikacji .
  • Wyświetlenia filmu – ten rodzaj reklamy pozwala w atrakcyjny oraz skuteczny sposób przedstawić historię lub ofertę firmy, marki, produktu.
  • Pozyskanie kontaktów – w tym typie kampanii działania skierowane są na zebranie informacji kontaktowych w formularzu. Zależnie od wyboru można pozyskać maile, numery telefonów i inne dane teleadresowe.
  • Wiadomości – mają na celu zachęcić użytkowników do bezpośredniego kontaktu poprzez wiadomość na FB.

Konwersje na Facebooku

Ostatnia grupa to kampanie nastawione na konwersje – w tym wypadku zakupy. Celem nadrzędnym jest tutaj zmotywowanie użytkowników na dokonanie działań w sklepie. Również w tym wypadku możemy dokonać pewnego podziału na:

  • Konwersje – bez względu na to, czy zależy Ci na sprzedaży, zapisie na kurs czy innym działaniu, reklamy o celu konwersji zachęcą Twoich odbiorców do odwiedzenia witryny lub aplikacji i interakcji z nią.
  • Sprzedaż z katalogu – to reklamy, które automatycznie promują produkty wśród osób, które wykazały zainteresowanie Twoją ofertą. Po przesłaniu odpowiednich danych do menadżera reklam, możesz mieć pewność, że promowany produkt zawsze będzie miał aktualną cenę, opis i informacje o dostępności.
  • Wizyty w firmie – to dobry wybór, gdy nie masz witryny lub chcesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu, np. dla zapewnienia najwyższego standardu obsługi.

Podsumowując – kampanie sponsorowane na Facebooku oferują mnóstwo możliwości. System ciągle się rozwija, aby pomóc reklamodawcom skutecznie docierać do potencjalnych klientów, a użytkownikom pokazywać tylko takie treści, które będą ich interesować. Odpowiednio prowadzone działania w Facebook Ads skutecznie generują ruch na stronę, wspierają sprzedaż, pomagają w zbieraniu leadów, a już nawet sama obecność w mediach społecznościowych wpływa na pozytywny wizerunek.

Chcesz, żeby Twoje działania na Facebooku były wartościowe, a reklamy skuteczne? Skontaktuj się z naszymi specjalistami!

13.02 2018 google zakupy płatność

Dlaczego warto korzystać z Google Zakupy?

Czytaj dalej
19.01 2018 analiza komputer seo pozycjonowanie

SEO – 4 najczęściej zadawane pytania

Czytaj dalej
11.01 2018 urządzenia mobilne

PageSpeed Insights jeszcze dokładniejszy

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość