Z roku na rok Polacy coraz wcześniej myślą o Wielkanocy. Czy wynika to z naszego zamiłowania do świętowania? Czy uczymy się na błędach i niezbędne rzeczy kupujemy wcześniej, żeby nie stać w kolejkach? A może to rynek coraz wcześniej dopada nas sam? Bez względu na powód, ty, jako reklamodawca, właściciel sklepu czy bloger możesz na swoją korzyść wykorzystać ten cykliczny, wzrastający trend. Zatem – co możesz zrobić?
Dokonaj optymalizacji strony internetowej
To zadanie sprowadza się do kilku kroków. Najpierw dokonaj audytu strony – sprawdź czy wszystkie linki działają, czy strona wyświetla się poprawnie zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej oraz czy nie brakuje produktów, cen, grafik itp. Następnie – dokonaj zmian w meta opisach. Skuś przeglądających słowami związanymi z ich potrzebami, np. gwarancja dostawy przed świętami, hit wiosny 2017. W tym okresie podczas tworzenia linków, wybierz takie, które przyciągną sprecyzowanych klientów, np. fit mazurek na wielkanocny stół, 5 sposobów na wielkanocny stroik z rzeżuchy itp. Stwórz landing page, na którym przedstawisz swoją wielkanocną ofertę, a jeśli piszesz blog wybierz tag, którym będziesz oznaczać wszystkie wpisy w tym okresie.
Wykorzystaj posiadaną bazę klientów
Jeśli masz jakąś bazę adresów e-mail, wykorzystaj ją w tym okresie. Stwórz oddzielną, wyjątkową ofertę dla osób, które już raz weszły z tobą w jakąś interakcję – kupiły coś od ciebie, zapisały się na newsletter, pobrały materiały. Pamiętaj, żeby wiadomość miała atrakcyjną wizualnie formę i ciekawy tytuł. Jeśli nie posiadasz bazy wciąż możesz ją stworzyć. Na 2 miesiące przed świętami wykorzystaj płatną formę reklamy – uruchom kampanię AdWords lub stwórz wpis sponsorowany na Facebooku. Pomoże ci to szybko zebrać potencjalne leady – zaoferuj im coś darmowego do pobrania za udostępnieniem maila, a następnie na kilka tygodni przed Wielkanocą wyślij spersonalizowany newsletter. Pamiętaj, że w tym okresie możesz pokazać i sprzedać nie tylko jajka 😉
Postaw na content
Napisz interesujący artykuł, poradnik lub stwórz ranking. Dopasuj go do profilu swojej działalności – linkuj w nim do swoich produktów i archiwalnych wpisów wyjaśniających poszczególne etapy tworzenia. Używaj wielkanocnych słów kluczowych – pisz o mazurkach, rzeżusze, zającach, jajkach, a nawet o czasie zadumy i postanowieniach. Pamiętaj o przyciągającym odpowiednią grupę docelową tytule, dowiedz się czego poszukują wartościowi dla ciebie użytkownicy.
Użyj mediów społecznościowych
W okresie wielkanocnym, takie optymalizujące profil działania, podejmiesz nie tylko ty, ale też większość użytkowników Internetu. Zadbaj zatem o jakość i regularność swoich działań na Facebooku, Snapchacie czy Instagramie. Wykorzystaj płatną formę reklamy i skieruj przekaz dopasowany do odpowiedniej grupy docelowej. Poświęć też trochę czasu na organiczne zdobywanie zaangażowania – odpowiadaj na komentarze, udzielaj się pod wpisami, które oferują produkt lub usługę uzupełniającą twoje, wymień się linkami lub wzajemnie udostępnij coś z zaprzyjaźnioną stroną.
Mamy nadzieję, że te porady pomogą ci lepiej wykorzystać okres wielkanocny pod kątem sprzedaży, zwiększenia ruchu w witrynie czy liczby osób odwiedzających bloga czy stronę. Zawsze pamiętaj, że warto poświęcić trochę czasu na wdrożenie takich i podobnych działań w okresach świąt i innych wydarzeń, podczas których konkretni użytkownicy szukają spersonalizowanych produktów. Są to twoi potencjalni klienci, obserwatorzy i czytelnicy.
Jeśli masz jakieś pytania? Chcesz wdrożyć te działania, ale nie wiesz jak? Odezwij się w komentarzu lub zadzwoń!