Niedawno na portalu trojmiasto.pl odpowiadaliśmy na pytanie o to, jak wygląda współczesny Influencer Marketing oraz jak może zmienić się ta forma promocji w przeciągu najbliższych lat. Specjalnie dla Ciebie chcemy omówić to zjawisko szerzej. Jednocześnie Ty powinieneś zastanowić się, czy nie warto, aby Twój marketing internetowy uzupełniła postać blogera lub youtubera, który pomoże Twojej marce wybić się na tle konkurencji.
Influencer Marketing – co to takiego?
Czy Influencer Marketing to zjawisko, do którego powinniśmy przywyknąć? To pytanie samo w sobie jest przekorne, ponieważ osoby, którym bliskie są media społecznościowe zapewne już od dawna traktują ten rodzaj promocji jako coś powszechnego i codziennego. Coraz więcej jest także ludzi starających się o to, aby ich konta na portalu Instagram czy Youtube przyciągały ogromną widownię.
Zarobki blogerów i vlogerów
Wielu młodych osób widzi szanse na (z pozoru) prosty i szybki zarobek. Nic w tym dziwnego, skoro sami youtuberzy czy instagramerzy coraz częściej wypowiadają się na temat kwot, jakie uzyskują dzięki publikacjom w sieci. Nie ukrywają, że jeden wpis czy post w Social Mediach może kosztować nawet tysiąc złotych – oczywiście ci, których obserwuje bardzo wielu fanów żądają zwykle wyższych kwot.
Zarobić dodatkowe 20 tysięcy rocznie można mając odpowiednie zaangażowanie odbiorców oraz zasięgi na poziomie 150 tysięcy osób. To bardzo atrakcyjna wizja! Ale dlaczego influencerzy tak się cenią? Bo zarówno oni, jak i firmy nawiązujące z nimi z kontakty biznesowe wiedzą, jak duży wpływ na decyzje zakupowe Millenialsów czy pokolenia Z mają internetowe osobistości.
Influencer Marketing – szanse dla Ciebie!
Influencer Marketing jest już na tyle powszechny, że nie zawsze przynosi skutki. Dzieje się tak zwykle w przypadku, gdy polecany produkt w rzeczywistości jest złej jakości. Mimo wszystko dobra marka oraz odpowiednio poprowadzona narracja przez influencera wciąż potrafią skutecznie zachęcić do skorzystania z oferty firmy.
Jak Ty i Twoja marka możecie skorzystać z Influencer Marketingu? Nie potrzebujesz wielkich środków – na początku wystarczy umowa barterowa, zawarta z 2-3 instagramerkami, które obserwuje ponad 5 tysięcy użytkowników.
Właśnie w tego typu promocji pośredniczyliśmy między producentem napoju Neera oraz 2 influencerkami. Efekty? Udało się nam dotrzeć do młodszej grupy docelowej, która z zaangażowaniem śledziła kurację dziewczyn. Wzbudziliśmy zainteresowanie obserwatorów na tyle, że wyniki organiczne działam w Social Media zanotowały znaczne wzrosty.
Chcesz, abyśmy zainicjowali i koordynowali dla Ciebie kampanię z wykorzystaniem Influencer Marketingu? Skontaktuj się z nami.