Harmonogram treści na Social Media

Pierwsze pytanie, jakie często zadają klienci współpracujący z nami brzmi: czy warto w ogóle tworzyć plan publikacji treści? Część z nich odpowie twierdząco i rozpocznie od weryfikacji naszych propozycji. Jednak pozostali mogą mieć wątpliwości. Czy tak dynamiczne medium, jakim są Social Media, wymaga skrupulatnego zaplanowania harmonogramu treści i wcześniejszego przygotowania materiałów?

Naszym zdaniem – a także biorąc pod uwagę praktykę i codzienne działania na na Facebooku, LinkedIn czy Instagramie – odpowiedź jest jednoznaczna. PLANUJEMY | WERYFIKUJEMY I DZIAŁAMY!

Te trzy etapy pracy pozwalają nam w odpowiedni sposób wykorzystać potencjał produktów/usług firmy, zaprezentować ofertę, a jednocześnie zadbać o merytoryczny lub dostosowany do charakteru marki przekaz – oparty na tym, co de facto interesuje potencjalny target!

W jaki sposób tworzymy kalendarz treści? Opieramy się głównie na uprzednio ustalonej i skonstruowanej przez nas strategii obecności firmy w kanałach mediów społecznościowych.

Najważniejsze pytania, jakie należy sobie zadać tworząc harmonogram publikacji

  • Kiedy odbiorcy mają zobaczyć nasze treści? – czas określony względem konkretnych promocji / wydarzeń / sezonu.
  • Jaka będzie częstotliwość zamieszczania postów – 4/5 w miesiącu | 8-10 w miesiącu | więcej niż 12 w miesiącu.
  • Jakie treści będziemy tworzyć na poszczególne kanały? – w zależności od wyboru medium (Facebook, Linked In, Instagram, Twitter, blog) dostosowanie ich do typu zamieszczanego tam zwykle contentu. 
  • Jaki charakter mają mieć poszczególne wpisy? – rodzaj tworzonych treści, czyli stopień merytoryki / kwestie lifestylowe / informacyjne itp.
  • Jakie materiały zostaną użyte do produkcji postu – grafika, animacja, prezentacja.
  • Ile czasu potrzebujemy na wyprodukowanie ich.
  • Ile czasu dajemy sobie na weryfikację stworzonego harmonogramu i gotowych postów.

Jak ma wyglądać stworzony kalendarz?

Forma jest dowolna – plik na dysku, gdzie możemy edytować tabele, użycie kalendarza Google, innego zewnętrznego narzędzia czy wypunktowanie kolejności wraz z datami w jednym wątku e-mailowym.

Najważniejsze jednak, aby sposób ten był dla nas wygodny, szybki w użyciu i optymalny.

Podkreślamy jeszcze raz, dlaczego warto tworzyć harmonogram treści na Social Media

Każde działanie, które buduje content marki, powinno być przemyślane i umieszczone na osi czasu. Jej końcowym ogniwem będzie dla Ciebie odpowiednio sprecyzowany cel, a więc w zależności od potrzeb firmy sprzedaż, zwiększenie rozpoznawalności czy budowanie wizerunku eksperta. 

Na wszelkie działania marki w sieci należy patrzeć globalnie, analizując przy tym najmniejsze etapy dotarcia do założonego wcześniej celu. Jeśli więc nie będziemy planować i weryfikować swojej pracy odpowiednio wcześnie, możemy wpaść w pułapkę tworzenia nieprzemyślanych treści. Finalnie mogą one nie doprowadzić nas do miejsca, które określiliśmy dla naszej maki jako punkt docelowy!

#Pamiętaj – brak przemyślanej strategii, a następnie planowania, weryfikowania i skutecznego działania prowadzi do problemów w sferze content marketingu. Ich konsekwencją jest nie tylko przepalanie Twojego budżetu na działania w sieci, ale także cennego czasu, jaki zostanie poświęcony na stworzenie treści. 

Błędów unikniesz pracując w oparciu o harmonogram/kalendarz postów do mediów społecznościowych oraz zlecając swoje działania w sieci Alte Media! 

https://altemedia.pl/kontakt/ | +48 507 507 520

12.08 2021 content-marketing-alte_media

Content Marketing? Tych błędów nie popełniaj!

Czytaj dalej
21.07 2021 google_mum_altemedia

Technologia MUM a przyszłość SEO

Czytaj dalej
29.06 2021 social-media-icon-keyboard-altemedia

Potęga Content Marketingu

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość