Czy Google lubi domeny dopasowane do zapytania?

Wiele osób zajmujących się e-biznesem od lat zadaje sobie pytanie, czy dokładne dopasowanie nazwy domeny do zapytania ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google?

Wytłumaczę jeszcze na przykładzie na czym polega dokładne dopasowanie nazwy domeny do zapytania. Dokładne dopasowanie nazwy domeny dla zapytania „warszawa noclegi” to np. www.warszawanoclegi.pl.

Po ostatnich zmianach algorytmu wyszukiwarki Google pracownicy SEOmoz postanowili sprawdzić czy dokładne dopasowanie domeny wpływa na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Sprawdzano udział dokładnie dopasowanych domen w pierwszej „10” wyników wyszukiwania Google dla 1000 zapytań (czyli łącznie analizie poddanych zostało 10 000 adresów stron).

Wyniki testów zaprezentowano na poniższym rysunku.


Udział dokładnie dopasowanych nazw domen w pierwszej „10” wyników wyszukiwania w Google na przełomie ostatnich 5 miesięcy wahał się w zakresie 3,3 – 4,1%.

Odnosząc się do tego rezultatu, można śmiało powiedzieć, że dokładne dopasowanie nazwy domeny do słów kluczowych nie ma istotnego wpływu na wyniki w wyszukiwarce Google. Wpływ dokładnie dopasowanych domen maleje i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja zostanie zachowana.

10.09 2012 limity indeksowania stron w Google Search Console

Tworzenie list remarketingowych w Google Analytics

Czytaj dalej
07.09 2012 Kreator Map Google dostępny w Polsce

Kreator Map Google dostępny w Polsce

Czytaj dalej
31.08 2012 reakcje na Facebooku na urządzeniu mobilnym

Już niedługo pocztówka z Facebooka

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość