Wykluczenia w kampanii AdWords

Ostatnio podpowiadaliśmy, jak w pięciu prostych krokach można ulepszyć kampanię AdWords. Wprowadzając w życie wcześniejsze zasady, nie możemy zapomnieć o wykluczeniach słów kluczowych, które stanowią bardzo ważny czynnik wpływający na jakość naszej kampanii.

Podkreślamy jeszcze raz: wykluczenia słów kluczowych w kampaniach Google Adwords to bardzo ważny czynnik optymalizacyjny. Wykonywanie wykluczeń ma wpływ na współczynnik CTR (kliknięcia/wyświetlenia), który z kolei przekłada się na wynik jakości słowa kluczowego. Wykluczenia słów kluczowych przeprowadzamy we wszystkich dopasowaniach z wyjątkiem dopasowania ścisłego.

Kiedy przeprowadzać wykluczenia słów kluczowych?

Przede wszystkim przed uruchomieniem kampanii, ale można również zadbać o tę kwestię już w trakcie jej trwania. Przed uruchomieniem kampanii dopilnujmy, aby wykluczyć nazwy naszej konkurencji, słowa związane z portalami aukcyjnymi, porównywarkami cen. Dla przykładu sprzedając mieszkania w stanie dewelperskim, wykluczmy słowa wynajem, do wynajęcia, dla studentów, studentow, studentów, nazwy ulic (poza kilkoma w obrębie inwestycji) oraz nazwy dzielnic (poza tymi najbliższymi), jak również nazwy innych deweloperów. Dzięki temu znacząco odrzucimy nietrafne wyszukiwania słów kluczowych. Zawęzimy naszą kampanię do wyszukiwań bardziej konkretnych, co z pewnością przełoży się na lepszą jakość zapytań, telefonów oraz formularzy.

Google AdWords, kampania AdWords, słowa kluczowe, wykluczenia słów kluczowych
Zapamiętaj: wykluczenia słów kluczowych w Adwords to ważny czynnik optymalizacyjny.

W trakcie trwania kampanii również cały czas przeglądajmy, co wpisują użytkownicy. Jest to bardzo ważne, ponieważ możemy reagować w miarę szybko i słowa kluczowe, które nie spełniają naszych założeń, po prostu wykluczać. Użytkownicy internetu mają bardzo dużo pomysłów i zapytania, które wpisują do wyszukiwarki, mogą niekiedy wydawać się nawet dziwne, dlatego też na bieżąco obserwujmy w słowach kluczowych zakładkę Wyszukiwane hasła.

Skontaktuj się z nami



    Pawel
    Autor

    3 replies on “Wykluczenia w kampanii AdWords”

    Bardzo ciekawymi słowami do wykluczeń są słowa związane z „darmowe”. Jaka jest skłonność osoby do zakupienia produktu jeżeli na samym starcie ma zamysł zdobycia czegoś za darmo.

    Jak najlepiej dodawać wykluczenia słów? W formie do wyrażenia: „wykluczenie” czy szeroko: wykluczenie?

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    29.01 2016

    Ulepsz swoją kampanię Google AdWords

    Czytaj dalej →
    29.01 2016

    Ulepsz swoją kampanię Google AdWords

    Czytaj dalej →
    29.01 2016

    Ulepsz swoją kampanię Google AdWords

    Czytaj dalej →

    Skontaktuj się z nami
    i uzyskaj darmową wycenę!

    Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski.