Pozycjonowanie lokalne skupia się na zwiększeniu widoczności danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z daną lokalizacją. Jeśli więc posiadasz swój biznes w Gdyni lub Gdańsku, a może właśnie do tych osób chciałbyś kierować jedną ze swoich konkretnych ofert, to właśnie pozycjonowanie lokalne sprawi, że dotrzesz do nich przez bezpłatne wyniki wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie lokalne – jak to działa?

Zawsze w kontekście pozycjonowania konieczne jest dobranie słów kluczowych – chociażby po to, by mieć jakiś punkt odniesienia. Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku działań SEO, nie ma mowy o tym, że Twoja strona wyświetlać się będzie w Google tylko i wyłącznie na wyselekcjonowane frazy. Wszelkie czynności, które wykonuje specjalista SEO, mają za zadanie podnieść jakość Twojej strony, ale to ostatecznie algorytm Google decyduje, po wpisaniu w wyszukiwarkę jakich jeszcze słów pokaże się link kierujący właśnie do Ciebie. Można jednak skupić swoje działania na wybranych, najbardziej konkurencyjnych i przynoszących największe zyski słowach.

Dlatego pierwszym punktem w przypadku pozycjonowania lokalnego jest znalezienie takich fraz, które nie tylko są często wyszukiwane, ale i są często wyszukiwane w połączeniu z daną lokalizacją. Słowa te mają znaczenie także w kontekście strony – możliwe, że Twoja witryna nie ma na dany moment szans znaleźć się w topowych wynikach wyszukiwania na bardziej ogólną frazę, ale za to będzie przynosić konkretne zyski dzięki bardziej precyzyjnemu doborowi słów pod SEO. Samych użytkowników na stronie będzie zatem mniej, ale będą oni bardziej wartościowi – bo najbardziej zainteresowani właśnie Twoją ofertą. Co za tym idzie – częściej będą wybierać Twoje usługi czy produkty.

Po oszacowaniu słów kluczowych i możliwości ich pozycjonowania w danym momencie (wraz z miesiącami współpracy ze specjalistą SEO, Twoja strona będzie coraz lepsza jakościowo i widoczna na coraz więcej fraz!), można przejść do działania. W tym kontekście musisz przygotować się na:

  •       Najprawdopodobniej konieczną rozbudowę strony o nowe podstrony
  •       Możliwe rozbudowanie tekstu na stronie lub jego redakcję
  •       Zmiany w nawigacji na stronie
  •       Przebudowę formularzy kontaktowych czy dodanie mapy Google na swojej stronie

Wszystko to jednak ma jeden cel – przynieść Ci jak najwięcej zysków i sprawić, że Twoja strona będzie widoczna w Google w topowych wynikach wyszukiwania na jak najwięcej, opłacalnych i konkurencyjnych fraz!

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne intuicyjnie kojarzy się z właścicielami biznesów stacjonarnych – jak fryzjerzy, restauratorzy czy posiadaczy hoteli. Nie jest to do końca prawda! Klienci często nawet w przypadku usług, które nie muszą być wykonywane na miejscu, chcą mieć świadomość, że dotarli do kogoś znającego właśnie ich – lokalny rynek i lokalne potrzeby. To właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne jest ważne nawet w przypadku prowadzenia ogólnopolskiego biznesu! Bez pozycjonowania lokalnego możesz stracić tych klientów, którzy byliby zainteresowani Twoimi usługami, ale nie wiedzą, czy rozumiesz specyfikę miejsca, w którym właśnie oni mieszkają.

Chcesz docierać do klientów z danej lokalizacji? Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron internetowych, by zwiększyć swoją widoczność w sieci! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.