Blog firmowy – dlaczego się opłaca?

“Blog firmowy? Nie, dziękuję – przecież mam stronę internetową!”

Takie zdanie można często usłyszeć od właścicieli biznesów w sieci. Skoro dla wielu firm założenie bloga to działanie zbędne, to dlaczego wciąż jest uważane za podstawę działań marketingowych przez inne? 

Blogosfera wciąż się rozrasta – przeszła ewolucję od personalnych pamiętników, do potężnego narzędzia przekazywania eksperckiej wiedzy! W obecnych czasach w Internecie poszukujemy przeróżnych informacji – a rolą blogów jest odpowiedź na aktualnie wyszukiwane przez nas problemy.

Skoro tak wiele z nas (świadomie czy nieświadomie) korzysta z pomocy blogowych ekspertów, nie powinien dziwić nas fakt, że możliwości blogów zostały dostrzeżone przez pryzmat marketingu!

Blog firmowy w marketingu korzyści dla Twojej firmy? Jak najbardziej!

Aby zrozumieć korzyści, jakie idą za założeniem firmowego bloga, posłużymy się krótkim przykładem. Porównamy dwie formy marketingu – inbound i outbond.

Marketing outbond powoli przechodzi do lamusa – jednak wciąż wiele firm uważa go za skuteczną strategię! Ideą jest dotarcie do jak największej grupy klientów, bez względu na to czy użytkownik jest zainteresowany naszą usługą – lub produktem. Efekty rzadko są zadowalające – szczególnie jeśli porównamy je do poniesionych kosztów. 

Inaczej wygląda inbound marketing, czyli strategia nastawiona na nakłonienie użytkownika do samodzielnego kontaktu. Rezygnujemy z uciążliwego spamu – stawiając na szerzenie eksperckiej wiedzy. W efekcie użytkownik trafia na naszego bloga z własnej chęci – otrzymując eksperckie treści, wzbudzające jego zainteresowanie i zaufanie – a od tego momentu może stać się potencjalnym klientem naszej firmy!

Blog firmowy to podstawa w pozyskiwaniu klientów!

Często powtarzamy, że kontakt z klientem to najistotniejsza część procesu sprzedaży – dlatego skuteczność naszych działań opiera się na tym, ilu wartościowych klientów przyciągniemy na naszą stronę.

Zacznijmy od solidnych fundamentów i przypomnijmy sobie schemat lejka sprzedażowego. Wszyscy potencjalni klienci znajdują się u góry lejka – są to osoby, które weszły w jakąkolwiek interakcję z naszą firmą. Do kolejnego etapu przejdzie jednak mniejsza grupa – osoby, które są czynnie zainteresowane usługą.

Skoro blog jest ekspercką wiedzą w pigułce, to kto na niego trafi? Oczywiście osoby, które w jakimś stopniu są zainteresowane tematem. 

Założenie bloga firmowego potraktuj zatem jako wejście w pierwsze etapy lejka – eksperckie treści mogą wzbudzić zainteresowanie, ale również pożądanie wśród nowych użytkowników.

Blog firmowy to Twoja chwila sławy

Skuteczność bloga opiera się na budowaniu eksperckiego wizerunku i pozytywnych skojarzeń z firmą. Dobre teksty, w których zawarte są wartościowe informacje pokazują Cię w roli eksperta. Poprzez wpisy pomagające internautom zyskujesz ich zainteresowanie – oraz zaufanie!

Blog to również idealne miejsce, aby pokazać ludzką twarz swojego biznesu. Wpisy tworzone przez pracowników firmy pozwalają klientom poznać bliżej osoby, które z Tobą współpracują. Niesie to za sobą pewne korzyści – w końcu chętniej nawiązujemy kontakt z osobą, którą znamy chociaż częściowo! Pokaż swój zespół i zbuduj historię Twojej firmy – gwarantujemy, że potencjalny klient z pewnością zwróci uwagę na Twoje starania.

Blog firmowy, który wspiera pozycjonowanie – czyli kolejny argument za!

Aby wpis na Twoim blogu firmowym zyskał wartościowy ruch, musi ukazać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. 

Dlaczego? Otóż większość użytkowników zadowoli się wynikami z pierwszej – ewentualnie drugiej strony wyszukiwania – tak więc wszystkie wyniki sięgające dalszych stron będą pozyskiwały mniej ruchu organicznego.

Każdy wpis blogowy to możliwość rozmieszczenia słów i fraz kluczowych. Nie znaczy to jednak, że masz faszerować swój tekst słowami kluczowymi – wyszukiwarka tego nie lubi – a klient również! Pamiętaj, że im ciekawszy tekst, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik podzieli się z nim z innymi.

Pozycjonowanie to nie tylko słowa kluczowe. Liczy się również regularność! Google lubi strony, na których treści pojawiają się w równych odstępach czasu. Nie zapominaj więc o swoim blogu – i czytelnikach!

Podaliśmy wiele korzyści założenia bloga firmowego – jednak gdzie tkwi haczyk?

Tym razem żadnego nie ma! Jak to mówią – nie od razu Rzym zbudowano. Dlatego jeśli Twój pierwszy wpis nie zarejestrował dużego zainteresowania – sprawdź, czy wina leży po stronie treści, czy optymalizacji. Być może stawiasz sobie nierealne cele? 

5 skutecznych działań dla Twojego bloga – które wprowadzisz już dziś!

→ Content is king – ale to już wiecie 🙂 Dlatego zadbaj, aby treści były unikalne i nawiązywały do Twojej branży. 

→ Sam tekst to jednak nie wszystko – zwróć uwagę na strukturę wpisu – nagłówki, boldy. Wystrzegaj się również błędów ortograficznych i stylistycznych!

→ Dobieraj odpowiednie słowa do długości tekstu

→ Optymalizuj – zastosuj atrakcyjne znaczniki meta ( między innymi title oraz description).

→ Recykling jest super – więc oszczędzaj swój czas! Wykorzystaj treści z bloga do promocji w social mediach – i odwrotnie! Promuj swoje treści na social mediach – i zdobywaj dodatkowy ruch.

Nadal wątpisz w skuteczność bloga firmowego?

Zapraszamy na rozmowę – a przekonamy Cię, że takie działania są warte świeczki!

Postaw na długoterminowe korzyści dla swojej firmy – skontaktuj się z nami i wybierz marketing, który się opłaca.

17.09 2021 formaty reklam displayowych Google Ads

Najpopularniejsze formaty reklam displayowych w Google...

Czytaj dalej
07.09 2021 Pozycjonowanie stron a sezonowość sprzedaży

Jak mierzyć efektywność kampanii reklamowych?

Czytaj dalej
03.09 2021 treści zachęcające do zakupu

Jak tworzyć teksty, które zachęcają do...

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość