“Blog firmowy? Nie, dziękuję – przecież mam stronę internetową!”
Takie zdanie można często usłyszeć od właścicieli biznesów w sieci. Skoro dla wielu firm założenie bloga to działanie zbędne, to dlaczego wciąż jest uważane za podstawę działań marketingowych przez inne?
Blogosfera wciąż się rozrasta – przeszła ewolucję od personalnych pamiętników, do potężnego narzędzia przekazywania eksperckiej wiedzy! W obecnych czasach w Internecie poszukujemy przeróżnych informacji – a rolą blogów jest odpowiedź na aktualnie wyszukiwane przez nas problemy.
Skoro tak wiele z nas (świadomie czy nieświadomie) korzysta z pomocy blogowych ekspertów, nie powinien dziwić nas fakt, że możliwości blogów zostały dostrzeżone przez pryzmat marketingu!
Blog firmowy w marketingu korzyści dla Twojej firmy? Jak najbardziej!
Aby zrozumieć korzyści, jakie idą za założeniem firmowego bloga, posłużymy się krótkim przykładem. Porównamy dwie formy marketingu – inbound i outbond.
Marketing outbond powoli przechodzi do lamusa – jednak wciąż wiele firm uważa go za skuteczną strategię! Ideą jest dotarcie do jak największej grupy klientów, bez względu na to czy użytkownik jest zainteresowany naszą usługą – lub produktem. Efekty rzadko są zadowalające – szczególnie jeśli porównamy je do poniesionych kosztów.
Inaczej wygląda inbound marketing, czyli strategia nastawiona na nakłonienie użytkownika do samodzielnego kontaktu. Rezygnujemy z uciążliwego spamu – stawiając na szerzenie eksperckiej wiedzy. W efekcie użytkownik trafia na naszego bloga z własnej chęci – otrzymując eksperckie treści, wzbudzające jego zainteresowanie i zaufanie – a od tego momentu może stać się potencjalnym klientem naszej firmy!
Blog firmowy to podstawa w pozyskiwaniu klientów!
Często powtarzamy, że kontakt z klientem to najistotniejsza część procesu sprzedaży – dlatego skuteczność naszych działań opiera się na tym, ilu wartościowych klientów przyciągniemy na naszą stronę.
Zacznijmy od solidnych fundamentów i przypomnijmy sobie schemat lejka sprzedażowego. Wszyscy potencjalni klienci znajdują się u góry lejka – są to osoby, które weszły w jakąkolwiek interakcję z naszą firmą. Do kolejnego etapu przejdzie jednak mniejsza grupa – osoby, które są czynnie zainteresowane usługą.
Skoro blog jest ekspercką wiedzą w pigułce, to kto na niego trafi? Oczywiście osoby, które w jakimś stopniu są zainteresowane tematem.
Założenie bloga firmowego potraktuj zatem jako wejście w pierwsze etapy lejka – eksperckie treści mogą wzbudzić zainteresowanie, ale również pożądanie wśród nowych użytkowników.
Blog firmowy to Twoja chwila sławy
Skuteczność bloga opiera się na budowaniu eksperckiego wizerunku i pozytywnych skojarzeń z firmą. Dobre teksty, w których zawarte są wartościowe informacje pokazują Cię w roli eksperta. Poprzez wpisy pomagające internautom zyskujesz ich zainteresowanie – oraz zaufanie!
Blog to również idealne miejsce, aby pokazać ludzką twarz swojego biznesu. Wpisy tworzone przez pracowników firmy pozwalają klientom poznać bliżej osoby, które z Tobą współpracują. Niesie to za sobą pewne korzyści – w końcu chętniej nawiązujemy kontakt z osobą, którą znamy chociaż częściowo! Pokaż swój zespół i zbuduj historię Twojej firmy – gwarantujemy, że potencjalny klient z pewnością zwróci uwagę na Twoje starania.
Blog firmowy, który wspiera pozycjonowanie – czyli kolejny argument za!
Aby wpis na Twoim blogu firmowym zyskał wartościowy ruch, musi ukazać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.
Dlaczego? Otóż większość użytkowników zadowoli się wynikami z pierwszej – ewentualnie drugiej strony wyszukiwania – tak więc wszystkie wyniki sięgające dalszych stron będą pozyskiwały mniej ruchu organicznego.
Każdy wpis blogowy to możliwość rozmieszczenia słów i fraz kluczowych. Nie znaczy to jednak, że masz faszerować swój tekst słowami kluczowymi – wyszukiwarka tego nie lubi – a klient również! Pamiętaj, że im ciekawszy tekst, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik podzieli się z nim z innymi.
Pozycjonowanie to nie tylko słowa kluczowe. Liczy się również regularność! Google lubi strony, na których treści pojawiają się w równych odstępach czasu. Nie zapominaj więc o swoim blogu – i czytelnikach!
Podaliśmy wiele korzyści założenia bloga firmowego – jednak gdzie tkwi haczyk?
Tym razem żadnego nie ma! Jak to mówią – nie od razu Rzym zbudowano. Dlatego jeśli Twój pierwszy wpis nie zarejestrował dużego zainteresowania – sprawdź, czy wina leży po stronie treści, czy optymalizacji. Być może stawiasz sobie nierealne cele?
5 skutecznych działań dla Twojego bloga – które wprowadzisz już dziś!
→ Content is king – ale to już wiecie 🙂 Dlatego zadbaj, aby treści były unikalne i nawiązywały do Twojej branży.
→ Sam tekst to jednak nie wszystko – zwróć uwagę na strukturę wpisu – nagłówki, boldy. Wystrzegaj się również błędów ortograficznych i stylistycznych!
→ Dobieraj odpowiednie słowa do długości tekstu
→ Optymalizuj – zastosuj atrakcyjne znaczniki meta ( między innymi title oraz description).
→ Recykling jest super – więc oszczędzaj swój czas! Wykorzystaj treści z bloga do promocji w social mediach – i odwrotnie! Promuj swoje treści na social mediach – i zdobywaj dodatkowy ruch.
Nadal wątpisz w skuteczność bloga firmowego?
Zapraszamy na rozmowę – a przekonamy Cię, że takie działania są warte świeczki!
Postaw na długoterminowe korzyści dla swojej firmy – skontaktuj się z nami i wybierz marketing, który się opłaca.