Miniony weekend wypełniało istne szaleństwo zakupowe. Promocje Black Friday i Cyber Monday dosłownie opanowały sklepy – zarówno te online, jak i offline. Co ciekawe, większość firm zdecydowała się przedłużyć je, rozciągając rabaty nawet na… cały tydzień! Chętnych do skorzystania z czarnych i cybernetycznych promocji było naprawdę wiele. Gotowy na kilka ciekawostek? Zapraszamy na podsumowanie Black Friday i Cyber Monday!
Black Friday i Cyber Monday w Polsce
Polskie firmy przyjęły amerykański trend promocji, organizowanych z okazji Black Friday i Cyber Monday. Interpretują go jednak po swojemu – a więc dodając zwroty ‘weekend’ lub ‘week’. Najczęściej w tym roku kupowano ubrania i akcesoria. Sporą część pieniędzy przeznaczono na zdrowie oraz urodę. Co ciekawe, Black Friday i Cyber Monday zaowocował także transakcjami w sektorze finansowym. Korzystano głównie z kodów promocyjnych, skutkujących kilkudziesięcioprocentową zniżką.
Zakupowe święta w Polsce nieco się wydłużyły. Reklamodawcy, zamiast standardowo skupić się na 2 dniach, wydłużyli swoje oferty do promocyjnych weekendów, tygodni, a nawet miesięcy. Na zachodzie Black Friday to głównie dzień zakupów offline. Spóźnialscy mogą załapać się na pozostałe weekendowe promocje, a zakupowe szaleństwo wieńczy Cyber Monday – gdzie kupuje się głównie online, bez wychodzenia z domu. Tym samym akcja trwa maksymalnie 4 dni.
Gdzie najczęściej kupujemy? Coraz chętniej są to sklepy online – i nie powinno Cię to dziwić. Dla przykładu, w sondzie przeprowadzonej na naszym Twitterze zdecydowana większość głosujących wybrała formę zakupów w sieci.
Black Friday i Cyber Monday na świecie
Jak co roku, zachowania konsumentów podczas Black Friday i Cyber Monday badała firma Awin (sieć afiliacyjna zrzeszająca ponad 6000 reklamodawców oraz 100 000 wydawców). Zaledwie w parę godzin po zakończeniu gorączki zakupów, przedstawili raport, który prezentował wiele ciekawych trendów. Dzięki temu udało się odpowiedzieć na kilka istotnych pytań.
Jak korzystający z Black Friday i Cyber Monday kupowali w Internecie? Aż 84% użytkowników korzystało z urządzeń desktopowych. Dla porównania, w 2016 roku było ich 89,55%. Ten spadek spowodowany jest rosnącą rolą urządzeń mobilnych w naszym życiu – z nich podczas zakupów korzystało 14% użytkowników. Z zeszłym roku było ich 8,62%! Musisz przyznać – to znaczny wzrost.
Na całym świecie dokonano o 21% więcej transakcji, a w porównaniu do roku 2016, globalny dochód zwiększył się o 27%. Co o tym świadczy? Na przykład fakt, że konsumenci zapłacili średnio o 5 euro więcej za koszyk zakupów! Aż 6% więcej użytkowników skorzystało z funkcji Cash Back.
Polska również nie zostaje w tyle, jeśli chodzi o ten zakupowy trend. Mimo tego, że liczba transakcji zmalała o 18%, to wartość zamówień wzrosła – i to aż o 37 euro. W sumie, przełożyło się to na 45% wzrost dochodu. Tym samym piątek 24 listopada stał się najbardziej zakupowym piątkiem IV kwartału.
A czy Ty w pełni wykorzystałeś potencjał sprzedażowy Black Friday i Cyber Monday w działaniach swojej firmy? Jeśli nie, podpowiemy Ci, jak wykorzystać takie wydarzenia w przyszłości!
źródło: awin.com