Czy wiesz, jakie znaczenie ma gwarancja bezpieczeństwa strony, gdy chce się zwiększyć jej rozpoznawalność? Teraz jeszcze większe! Wdrożenie certyfikatu SSL – czyli zamienienie adresu HTTP na HTTPS – jest bardzo ważne! Zwłaszcza, że od czerwca przeglądarka Chrome będzie oznaczać witryny, które nie są odpowiednio zabezpieczone. Jeśli Twój serwis nie będzie posiadał certyfikatu, może stracić zaufanie użytkowników – a to spowoduje spadek ruchu oraz niższą sprzedaż.
Czym jest HTTP i HTTPS?
HTTP służy do przekazywania informacji pomiędzy przeglądarką serwerem, na którym przechowuje się pliki strony. Minusem HTTP jest jednak fakt, że nie definiuje sposobu transmitowania danych – nawet tych wrażliwych. Istnieje więc spore ryzyko przechwycenia ich przez osoby trzecie.
HTTPS to dużo korzystniejsza, bo zabezpieczona oraz szyfrowana wersja HTTP. Uzyskuje się ją dzięki wdrożeniu certyfikatu SSL. Ten z kolei sprawia, że dane przesyłane ze strony są odpowiednio chronione. Dzięki temu nie ma ryzyka, że zostaną one wykorzystane przez niepożądane osoby.
Wdrożenie certyfikatu SSL zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo w momencie, gdy posługują się wrażliwymi danymi – zwłaszcza przy wypełnianiu formularzy czy zakupów w sklepie. Aby odpowiednio zabezpieczyć swój serwis, możesz skontaktować się z Witrtualne.net, firmą, która specjalizuje się w tego typu działaniach. Pamiętaj, że tylko właściwe wdrożenie SSL sprawi, że witryna będzie bezpieczna.
Od czerwca tego roku Chrome, czyli przeglądarka zalecana przez Google, będzie oznaczać wszystkie strony HTTP jako niebezpieczne. Internauci zobaczą także wiadomość zaraz po przejściu na niezabezpieczony adres lub w momencie wypełniania na nim formularza.
HTTPS a pozycjonowanie
Biorąc pod uwagę aspekty techniczne, bez wdrożonego certyfikatu SSL strona może mieć problem z osiągnięciem wysokiej pozycji w rankingu Google. Wyszukiwarka dba o bezpieczeństwo użytkowników, dlatego stara się, aby polecane przez nią strony nie narażały ich na kradzież danych osobistych.
Kolejną kwestią jest oczywiście samo zaufanie, jakim użytkownicy darzą odwiedzane przez nich strony. Gdy zostanie ono nadszarpnięte, potencjalny klient może szybko opuścić stronę lub w ogóle na nią nie wejść. Przez to ruch w serwisie znacznie zmniejsza się, a liczba dokonywanych transakcji maleje.
Nie wiesz, czy Twoja strona jest odpowiednio zabezpieczona? Na to pytanie odpowiedzą nasi specjaliści SEO. Dzięki zleceniu im audytu Twojej witryny dowiesz się, co należy na niej zoptymalizować, aby znalazła się w TOP wyników wyszukiwania Google.
Nie czekaj, zawalcz o świetną pozycję serwisu w sieci!